Erfarenheter av Propavan?
Jag har under en period haft väldigt svårt att somna om nätterna. Många gånger så somnar jag först vid fyra-fem på morgonen. Oerhört jobbigt, då man är som en jäkla zombie dagen efter och sen jättepigg på kvällen när det är dags att gå och lägga sig.
Jag har ringt både vårdcentralen ett antal gånger och allmänpsykiatrin, som jag är inskriven på sen 2 år tillbaka och bett om att få träffa min läkare eller om min läkare kan skriva ut något åt mig så jag kan få sova, men det har varit nej från både vårdcentralen som bara tar emot akutfall och psykiatrin nu under sommarperioden. Jag har hållit på och gå i bitar fullständigt här hemma. Jag har sovit oerhört dåligt dom närmsta 3-4 veckorna, och nu börjar det kännas riktigt ordentligt både fysiskt och psykiskt på en!
Men idag fick äntligen sjukvården tummen ur r*ven på sig själva och börjat hjälpa mig. Psykiatrin har sagt att dom inte kan hjälpa mig, förrän i augusti då jag ska få träffa läkaren, då jag ska förflyttas till en annan avdelning nu efter sommaren och dom vill inte blanda in några andra läkare. Vårdcentralen sa också nej, eftersom jag är inskriven på psykiatrin och hänvisade mig tillbaka dit. Nu började jag bli riktigt irriterad, men ringde tillbaka till psyk och sa att jag för helvete inte kunde vänta till augusti förrän jag får nånting mot sömnen!
Men sköterskan sa att dom kan inte skriva ut något via telefon och att jag fick stå ut med dom behovsmedicinerna som jag redan har som är Stilnoct och Oxascand, men dom hjälper ju inte ett jävla skit. Då nämnde jag Propavan för henne, då en vän till mig tipsat om den medicinen och då ändrar sköterskan helt plötsligt inställning och sa att hon kunde prata med min läkare om att han kunde skriva ut det åt mig. Det skulle inte vara några problem sa hon. Antar att det beror på att den medicinen inte är beroendeframkallande.
Någon som har erfarenhet av Propavan? Fungerar den bra? Har hört biverkningar som att man kan bli väldigt trött och dåsig dagen efter av den. Hur är det för er andra som har den medicinen eller har haft den tidigare?
Hoppas verkligen på att få kunna sova nu!