BF sep, okt eller nov som bor i Skåne?
Hakar på här. Har bf den 24 okt med nr två, ettan är född sommaren 2013. Känner inte så många här i Skåne och jag bor i i helsingborg.
Hakar på här. Har bf den 24 okt med nr två, ettan är född sommaren 2013. Känner inte så många här i Skåne och jag bor i i helsingborg.
Lite spännande med första barnet kan ja tänka? Det va en väldigt stor grej när ja vänts första. Då blev jag aldrig mätt på kunskap och ville veta allt. Nu vet vi inte ens könet och har inte gjort en super grejj av det hela. Men det va himla spännande första gången.
Jag är sjukskriven på grund av förlossning som tar kål på mig just nu. Däremot så har jag sluppit illamående båda grav så det är jag tacksam för. Men jag måste vila ryggen väldigt ofta :( sen är min mage väldigt stor och jag har gått upp massor vilket inte känns så underbart haha.
Hade vart kul om man kunde ses och fika någon gång och prata om allt bra och mindre bra. Alltid kul att dela erfarenheter och få lite nya insikter :)
Teamtoffie- Nä jag har faktiskt inte skaffat nått bälte. Har lixom inte blivit av. Jag kan inte göra så mkt åt smärtan mer än att anpassa min vardag. Försöker att inte lyfta så mkt och hitta bekväma ställningar så att inte bäckenet låser sig. Ja det är inte det skönaste jag varit med om och det är trist när man liksom känner sig handikappad av graviditeten. Vad är det för grupp? Var med i en grupp med min första, men det är ett tag sen nu :)
Teamtoffie- ja det är uruselt och han måste ta mer ansvar hemma när jag inte orkar. Vilket är en tuff process för oss båda. Med min första mådde jag hur bra som helst. Inget illamående eller tillstymmelse till smärta. Så den gången var en sån graviditet som alla önskar sig haha :) jag tycket det låter som en toppen ide, jg hakar gärna på gruppen
Så kul :))
Hej!
Vad kul med en grupp för personer från NV-Skåne.
Jag har bf 15/10, första barnet. Bor i Hbg :)
Hoppar in om de är ok? Bor i Skåne och väntar mitt andra barn i slutet av september
Tack! :) Jo jag har mått rätt bra, haft tur att inte besväras av illamående och foglossning allt för mkt. Hade dock tidiga sammandragningar och har därför fått vara sjukskriven några veckor, hoppas det ska vara lugnt några veckor nu!
Jo jag ska ju det. Jobbar på lager så finns ingen chans att jobba sista tiden :p
Alltså hur otur kan man ha? Fick tväront i njuren igår och åkte direkt till akuten. Hade fått njurbäckeninflammation. Dock ingen feber eller nått bara en extrem smärta på vänster sida av ryggen där njurarna sitter. Typ en av de värsta smärtor jag uppleft. Fick dock morfin mot smärtan (dom kollade hela tiden så bebis mådde bra) och antibiotika. Är rätt tagen och mår illa efter att ha spytt i natt men har inte ont längre o är äntligen på bättringsväg. Skönt att det gick så fort att bli bra igen :) o bebis är piggare än vanligt :) nu blir det att vila och ta det lugnt ett par dagar. O jag hoppas ni slipper detta med uvi som ggår upp i njuren/njurarna. Inte kul allls
Lillaysterlou- och Elin87_k. Vad gör ni om dagarna?
Jag har pmat dig????
Jag har skickat mitt namn men inte blivit addad än... Men teamtoffie kanske har annat för sig nu i helgen
Hej. Jag har hittat de flesta av er på fb. De jag inte har hittat har jag meddelat.
Sorry att det tog tid har inte varit hemma på hela helgen.
Lillaysterlou- vilken otis att få det med men vad bra att du mår bättre nu. Du får ta det extra lugnt nu då!. Vad för typ av pyssel gör du? Jag bli lätt rastlös och behöver pyssel.
Åh jag vill lära mig virka men jag tror inte min ADHD tillåter det haha typiskt :p
Ni måste först acceptera teamtoffies vänförfrågsn innan hon kan bjuda in er i gruppen :))
Annars kan ni mejla mig så skickar jag mitt fb namn så kan jan lägga till er i gruppen