Inlägg från: lillasysterlou |Visa alla inlägg
  • lillasysterlou

BF sep, okt eller nov som bor i Skåne?

Hakar på här. Har bf den 24 okt med nr två, ettan är född sommaren 2013. Känner inte så många här i Skåne och jag bor i i helsingborg.

• lillasysterlou

Lite spännande med första barnet kan ja tänka? Det va en väldigt stor grej när ja vänts första. Då blev jag aldrig mätt på kunskap och ville veta allt. Nu vet vi inte ens könet och har inte gjort en super grejj av det hela. Men det va himla spännande första gången.

• lillasysterlou

Jag är sjukskriven på grund av förlossning som tar kål på mig just nu. Däremot så har jag sluppit illamående båda grav så det är jag tacksam för. Men jag måste vila ryggen väldigt ofta :( sen är min mage väldigt stor och jag har gått upp massor vilket inte känns så underbart haha.

Hade vart kul om man kunde ses och fika någon gång och prata om allt bra och mindre bra. Alltid kul att dela erfarenheter och få lite nya insikter :)

• lillasysterlou

Teamtoffie- Nä jag har faktiskt inte skaffat nått bälte. Har lixom inte blivit av. Jag kan inte göra så mkt åt smärtan mer än att anpassa min vardag. Försöker att inte lyfta så mkt och hitta bekväma ställningar så att inte bäckenet låser sig. Ja det är inte det skönaste jag varit med om och det är trist när man liksom känner sig handikappad av graviditeten. Vad är det för grupp? Var med i en grupp med min första, men det är ett tag sen nu :)

• lillasysterlou

Teamtoffie- ja det är uruselt och han måste ta mer ansvar hemma när jag inte orkar. Vilket är en tuff process för oss båda. Med min första mådde jag hur bra som helst. Inget illamående eller tillstymmelse till smärta. Så den gången var en sån graviditet som alla önskar sig haha :) jag tycket det låter som en toppen ide, jg hakar gärna på gruppen

• lillasysterlou
    Elin87_k skrev 2015-08-14 08:57:18 följande:

Hej!

Vad kul med en grupp för personer från NV-Skåne.

Jag har bf 15/10, första barnet. Bor i Hbg :)

Hallå där :) va kul och grattis till första :) hur har det varit för dig med grav?
  • lillasysterlou
    1StoltMamma skrev 2015-08-14 12:30:07 följande:

Hoppar in om de är ok? Bor i Skåne och väntar mitt andra barn i slutet av september

Hallå :) så trevligt, vilket datum är det beräknat? O hur gammal är första? Är det en flicka eller pojke? :)
  • lillasysterlou
    Elin87_k skrev 2015-08-14 14:17:34 följande:

Tack! :) Jo jag har mått rätt bra, haft tur att inte besväras av illamående och foglossning allt för mkt. Hade dock tidiga sammandragningar och har därför fått vara sjukskriven några veckor, hoppas det ska vara lugnt några veckor nu!

Är du sjukskriven nu eller tillbaka till jobb? Jsg har varit sjukskriven från juni o kommer vara det fram till bf. Sjuuuuuukt tråkigt att gå hemma när alla man känner jobbar. Bara går och väntar tills det är dags typ haha.
  • lillasysterlou

Alltså hur otur kan man ha? Fick tväront i njuren igår och åkte direkt till akuten. Hade fått njurbäckeninflammation. Dock ingen feber eller nått bara en extrem smärta på vänster sida av ryggen där njurarna sitter. Typ en av de värsta smärtor jag uppleft. Fick dock morfin mot smärtan (dom kollade hela tiden så bebis mådde bra) och antibiotika. Är rätt tagen och mår illa efter att ha spytt i natt men har inte ont längre o är äntligen på bättringsväg. Skönt att det gick så fort att bli bra igen :) o bebis är piggare än vanligt :) nu blir det att vila och ta det lugnt ett par dagar. O jag hoppas ni slipper detta med uvi som ggår upp i njuren/njurarna. Inte kul allls

• lillasysterlou
    teamtoffie skrev 2015-08-14 18:17:03 följande:

Lillaysterlou- och Elin87_k. Vad gör ni om dagarna?

Pysslar rätt mkt hemma. Tar någon promenad eller tar en fika på stan med någon vän :p rätt tråkiga saker just nu faktiskt
  • lillasysterlou
    dorisss skrev 2015-08-16 11:15:58 följande:

Jag har pmat dig????

Jag är medlem i gruppen och kan bjuda in också verkar det som men samma sak där behöver fb namn så ja kan adda dr innan ni går med i gruppen :) men ju fler desto roligare
  • lillasysterlou
    Fröken Smilla skrev 2015-08-16 11:55:19 följande:

Jag har skickat mitt namn men inte blivit addad än... Men teamtoffie kanske har annat för sig nu i helgen

Nej hon skulle lägga till alla ikväll :) så ni är inte bortglömda
  • lillasysterlou
    teamtoffie skrev 2015-08-16 22:11:13 följande:

Hej. Jag har hittat de flesta av er på fb. De jag inte har hittat har jag meddelat.

Sorry att det tog tid har inte varit hemma på hela helgen.

Lillaysterlou- vilken otis att få det med men vad bra att du mår bättre nu. Du får ta det extra lugnt nu då!. Vad för typ av pyssel gör du? Jag bli lätt rastlös och behöver pyssel.

Tack så mkt, ja jag är lättad att det gick över så fort :)

Jo det kan va skönt att ha nått att göra. Just nu planerar vi att måla om och göra om barnrummet. Ska måla om och planera nån slags lösning till alla leksaser osv. Annars sitter jag och ritar en del i vanliga ritblock, har väl alltid tagit till penna och papper när saker blir tråkiga. Möblerat om rätt mkt och baksidan men att gå hemma mycket är nog att man inser hur snabbt man tröttnar på sina gardiner haha. Har ingen symaskin men annars hade jag nog sytt en hel del :)
Svar på tråden BF sep, okt eller nov som bor i Skåne?