BF sep, okt eller nov som bor i Skåne?
Hej
Min BF är 16 oktober och jag bor i Landskrona, finns det någon mer som bor runt omkring som vill snacka och träffas? Det är alltid kul att träffa nya människor:)
Hej
Min BF är 16 oktober och jag bor i Landskrona, finns det någon mer som bor runt omkring som vill snacka och träffas? Det är alltid kul att träffa nya människor:)
Lite spännande med första barnet kan ja tänka? Det va en väldigt stor grej när ja vänts första. Då blev jag aldrig mätt på kunskap och ville veta allt. Nu vet vi inte ens könet och har inte gjort en super grejj av det hela. Men det va himla spännande första gången.
Jag är sjukskriven på grund av förlossning som tar kål på mig just nu. Däremot så har jag sluppit illamående båda grav så det är jag tacksam för. Men jag måste vila ryggen väldigt ofta :( sen är min mage väldigt stor och jag har gått upp massor vilket inte känns så underbart haha.
Hade vart kul om man kunde ses och fika någon gång och prata om allt bra och mindre bra. Alltid kul att dela erfarenheter och få lite nya insikter :)
"Ja man slukar verkligen all info man kommer åt, på gott och ont. Det finns alldeles för mycket att läsa här på FL. Vår lilla tjej är dessutom en IVF-bebis så jag har haft stenkoll på det mesta. Just nu har jag släppt lite på kontrollen, och det är skönt.
Kul med ännu fler i tråden som också bor i NV-Skåne!
Hur har ni andra mått under graviditeten? Jag har haft en besvärlig natt, med massa ont i höfterna. Tror jag fick betala för att jag gick runt i Ängelholm några timmar igår"
Jag läste liter när jag var gravid första gången men nu har jag inte läst något. Tyckte inte jag använde mycket av det jag läste och om man undrar något så finns det många som kan ger råd:)
Jag är som jag skrev innan sjukskriven men nu har jag haft sammandragningar som kommer lite då och då under dagen. Riktigt obekvämt. Eftersom min första son föddes 4 veckor för tidigt och jag låg inne redan från vecka 32 eftersom jsag fick förvärker och att de fick stoppa mig så finns det en stor chans fick jag reda på att lillen kommer art komma tidigare än vi tror.
Hur är det med dina höfter? Har det blivit värre?
Teamtoffle - det går lite upp och ner. Inatt var det helt ok. Försöker stretcha ut höfterna lite inför nätterna, det verkar ha hjälpt.
Låter inte roligt med sammandragningar. Jag brukar få nån liten på morgonen när jag vänder mig i sängen men den släpper fort och jag märker bara av det genom att magen blir hård.
Lillaysterlou- använder du något mot förlossningen? Typ bälte? Jag har inte fått det men har hört att det gör riktigt ont. Det hade varit kul att träffas.mjag vet en grupp som har startat en facebook grupp där de håller kontakten.
Fröken smilla- vad bra att du kan stretcha så att du kan sova.jag hoppas det blir bättre.
Teamtoffie- Nä jag har faktiskt inte skaffat nått bälte. Har lixom inte blivit av. Jag kan inte göra så mkt åt smärtan mer än att anpassa min vardag. Försöker att inte lyfta så mkt och hitta bekväma ställningar så att inte bäckenet låser sig. Ja det är inte det skönaste jag varit med om och det är trist när man liksom känner sig handikappad av graviditeten. Vad är det för grupp? Var med i en grupp med min första, men det är ett tag sen nu :)
Lillaysterlou- usch fy, det kan jag förstå. Det måste vara jobbigt för din partner också att se dig gå igenom detta. Hur var det med första barnet? Var det likadant eller slapp du foglossningen?
En facebook grupp där alla som vill vara med härifrån kan snacka lite mer.
Teamtoffie- ja det är uruselt och han måste ta mer ansvar hemma när jag inte orkar. Vilket är en tuff process för oss båda. Med min första mådde jag hur bra som helst. Inget illamående eller tillstymmelse till smärta. Så den gången var en sån graviditet som alla önskar sig haha :) jag tycket det låter som en toppen ide, jg hakar gärna på gruppen
Jag hänger gärna på en facebookgrupp också
Lillaysterlou- typiskt att denna gången blir så jobbigt. Jag skapar en grupp så addar jag er.