• ärlig

Klurig fråga / diskussion

exiteme skrev 2015-08-01 22:29:13 följande:
    Tydligen är det bara du som förstår. Men då kan ju du förklara:

Varför kan hon inte ha sitt barn varannan helg?
    Vill hon inte träffa sitt barn alls?

Hur tror hon att det känns för barnet?
    Som jag förstår det behöver hon fixa sin livs situation till den grad att det finns utrymme att ge ett barn det den behöver med allt vad som innebär och om ni läser vad hon skrivit så låter hennes situation inte hållbar för sådant ansvar, även om hon vilket jag tror är mycket ledsen för.

Fast ni tänker ju som jag ser det då jag lever mig in i det som beskrivs bara på er själva från er synvinkel och glömmer allt som faktiskt är nödvändigt. 
  • ärlig

Tycker hon låter som en väldigt stark person att ta sådana beslut för sitt eget och barnets bästa, även om det inte skulle behövas sådant särskilt inte i ett land som sverige. 

• ärlig

För vet inte hur ni tänker men som jag fattar det så känner hon sig säkert heller inte som en bra mamma heller iom hennes situation och förutsättningar , behöver ju inte sparka mer på en som kanske redan ligger, typ.

• ärlig
    Påven Johanna skrev 2015-08-02 21:37:50 följande:
    Tycker det låter som du och trådstartaren är samma person.
    Jasså , trevligt  men det är vi inte , men jag har haft bekant som har varit i liknande situation så jag kan förstå, det va hemskt faktiskt särskilt som här i sverige, ännu värre ju.
  • ärlig
    Påven Johanna skrev 2015-08-02 21:37:50 följande:
    Tycker det låter som du och trådstartaren är samma person.
    Jasså , trevligt  men det är vi inte , men jag har haft bekant som har varit i liknande situation så jag kan förstå, det va hemskt faktiskt särskilt som här i sverige, ännu värre ju.
  • ärlig

När man hör det känns det som likheter med bland annat USA i vissa punkter. Sen andra länder i andra punkter. 

• ärlig

Ser också det som att hon tröttnad på sådan situation och avslutar själv istället för att andra ska göra det åt henne . Sverige är tragisk faktiskt. 

• ärlig

Om ts finns kvar i tråden någon gång vill jag säga en kram, och att jag förstår henne fullständigt. Ni andra i tråden får gärna ha synpunkter på det men det hindrar inte mig för att tycka att hon gör helt rätt. 

• ärlig
    Påven Johanna skrev 2015-08-02 22:32:22 följande:
    "Om ts finns kvar i tråden..."

Hehe.
    Jag är inte ts, varför tror ni det för att jag råkar förstå henne har ni gaddat i hop er mot henne känns ju mest troligt. 
  • ärlig
    Fjäril kär skrev 2015-08-02 22:39:16 följande:

pöhh..

jag tror tvärtom att ts har blivit fråntagen sina barn och nu måste finna sig i att hon behöver betala för dom fast hon inte har dom .  I form av underhåll tex eller betala för att hon ska träffa dom i något sammanhang. 

hon vill inte ha någon hjälp har hon klart o tydligt sagt flera ggr i tråden trots att hjälpen skulle hjälpa henne ur situationen hon sitter i.  Hon vill istället sitta och tycka synd om sig. 

vi som följt henne genom flera olika trådar förstår att det ligger mer bakom än hon säger. Så är det synd om henne? Både ja och nej. 

Nu snackar du ju skit som inte står skrivit,, vem har sagt att hon har flera barn vill du berätta vem ts är och vad hon heter annars kan man inte uttala sig som du gör.
  • ärlig

pöhh..

jag tror tvärtom att ts har blivit fråntagen sina barn och nu måste finna sig i att hon behöver betala för dom fast hon inte har dom .  I form av underhåll tex eller betala för att hon ska träffa dom i något sammanhang. 

hon vill inte ha någon hjälp har hon klart o tydligt sagt flera ggr i tråden trots att hjälpen skulle hjälpa henne ur situationen hon sitter i.  Hon vill istället sitta och tycka synd om sig. 

vi som följt henne genom flera olika trådar förstår att det ligger mer bakom än hon säger. Så är det synd om henne? Både ja och nej. 

Vad heter ts förresten vet man inte det ens ska man nog hålla käften tycker jag.
  • ärlig

pöhh..

vad är det för hjälp du pratar om, visst får man komma med förslag men håll dom för guds skull jordnära och som är normalt och genomförbart, annars ska man inte ge råd alls. 
Svar på tråden Klurig fråga / diskussion