Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Klurig fråga / diskussion

nokitus skrev 2015-07-27 22:50:53 följande:
    jaha..ska du gå under jorden eller??
    Nej jag behöver tänka på mig själv, och fokusera på mig själv det borde man va vuxen nog att förstå i en sådan situation . Men ni har inte varit där så ni kan inte veta eller så har ni en annan bild av realisiteter. 
  • Anonym (anonym)
    Fjäril kär skrev 2015-07-27 22:51:16 följande:

Fe

Ett liv utan dig är nog det bästa du kan ge dina barn. Du har rätt.

Buhuu så synd det är om dig..buhuu... Vill att någon annan ska betala för dina barn. Buhuu...
    Kan du lämna tråden står altså inget om det du skriver . Prata som vuxen eller helt ärligt försvinn annars anmäler jag dina inlägg. 
  • Anonym (anonym)
    Fjäril kär skrev 2015-07-27 22:53:32 följande:
    Dags för dig att vakna upp i verkligheten. Du är den som drömmer här.
    Orkar inte prata med dig mer ok .
  • Anonym (anonym)
    sportpappa skrev 2015-07-27 22:56:18 följande:

Självklart är det båda som har och tar ansvar. Ansvar betyder att man ser till att saker blir ordnade. Inte att man betalar allt. 
    Det finns så klart en del fall där man inte kan ta ansvar, men då beror det på någon åkomma och/eller medicinering som förhindrar det. Då har man ofta en god man som kan hjälpa till så att man kan ta sitt ansvar.

så är det inte här så håll dig till ämnet. 
  • Anonym (anonym)
    nokitus skrev 2015-07-27 22:56:45 följande:
    det låter nog som om du bara tänker på dig själv. 
    kanske jag inte har en aning om realisiteter...nej...det har jag nog inte. 
    Skiter i vad du tror , jag vet viss skillnad .
  • Anonym (anonym)
    Fjäril kär skrev 2015-07-27 22:58:14 följande:
    Du tål alltså inte att höra sanningen? Och då anmäler du? Vuxet.. Verkligen..
    Kan du sluta skicka smileys i dina inlägg det här är inget roligt och du har ingen anledning att sitta och ski´cka smileys  lämna tråden i stället . 
  • Anonym (anonym)
    sportpappa skrev 2015-07-27 23:04:40 följande:
    Jag höll mig till ämnet och skrev att båda självklart har och tar ansvaret. Att man sen inte har arbete eller god ekonomi är irrelevant. Det påverkar inte ansvarsfrågan.
    Då är vi där igen , hur tar man ansvar utan pengar, möjligheter , förutsättningar kom inte med soc för det är ingen levnadsstandard och heller inget pålitligt. 
  • Anonym (anonym)
    Fjäril kär skrev 2015-07-27 23:04:12 följande:
    Jag skickar inga smileys. Sitter du med telefonen så kan frågetecken se ut som smileys.
    Du skickar smileys och jag fattar inte varför ? finns ingen anledning . 
  • Anonym (anonym)
    Fjäril kär skrev 2015-07-27 23:04:12 följande:
    Jag skickar inga smileys. Sitter du med telefonen så kan frågetecken se ut som smileys.
    Du verkar heller inte se skillnad på skämt och allvarliga saker. Då är det illa .
  • Anonym (anonym)
    Anonym (anonym) skrev 2015-07-27 23:08:35 följande:
    Då är vi där igen , hur tar man ansvar utan pengar, möjligheter , förutsättningar kom inte med soc för det är ingen levnadsstandard och heller inget pålitligt. 
    Och inga garantier som de själv säger på soc. 
  • Anonym (anonym)
    Fjäril kär skrev 2015-07-27 23:14:45 följande:
    Att ta ansvar för sina barn är allvarligt.

Du är ett stort skämt.
    Du är pinsam , och ett riktigt skämt tom skickar smileys åt allvarliga saker vem är pinsam knappast jag men tack ändå. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Lennart Jonsson) skrev 2015-07-27 23:16:12 följande:

Man tar ansvar genom att göra det som krävs av en. Oavsett om man gillar det eller inte.

Man kan inte ställa krav utan garantier så är det ju, Särskilt inte på någon utan möjligheter eller förutsättningar. 
  • Anonym (anonym)
    nokitus skrev 2015-07-27 23:19:51 följande:
    hon har inte skickat några smileys åt dej, det var bara inne i ditt huvud. 

Det var inte verkligt. 

Det har inte hänt. 
    Vad vet du om det du ser för fan inte det. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (anonym) skrev 2015-07-27 23:24:28 följande:
    Vad vet du om det du ser för fan inte det. 
    Dessutom gör du likadant och jag har ingen lust med era smileys. 
  • Anonym (anonym)
    sportpappa skrev 2015-07-27 23:20:35 följande:
    Ansvar handlar inte om att tillhandahålla allt utan att se till att det ordnas på något sätt. Ansvar handlar om att se till att dina barn får det bra, att lägenheten blir såld eller vad man nu ska göra med den osv.

Ditt ansvar om du inte har några pengar är då att se till att barnen har någonstans att bo, får mat på bordet och kläder på kroppen. Enklaste vägen är att låta den andra föräldern tillhandahålla det, men det är ditt ansvar att se till att det blir så och kontrollera att det efterlevs. Om du inte av någon anledning vill att den andra föräldern ska ha hand om barnen så är det ditt ansvar att se till att lösa det på något annat sätt.
    Det går ju inte utan garantier, pengar, möjligheter, eller förutsättningar , då kan man väl inte ordna utan bara välja bort , som man inte kan ta ansvar för, pga det inte är realistiskt. Sluta skratta du med . 
  • Anonym (anonym)
    sportpappa skrev 2015-07-27 23:33:28 följande:
    Ansvar kan du ändå ta. Det behöver du inga garantier, pengar, möjligheter, eller förutsättningar för.

Du verkar lägga en annan betydelse i ordet ansvar än vad jag gör.
    Som förälder är du alltid ansvarig för dina barn så länge du är vårdnadshavare. Det betyder inte att du kan tillhandahålla allt de behöver, men du har ändå ett ansvar.
    klart utan dom kan man väl inte ta ansvar måste först ta hand om sig själv fattar du väl.
Svar på tråden Klurig fråga / diskussion