Inlägg från: Anonym (skit i) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skit i)

    Hur lämnar man sin kille?

    Skit i spydiga kommentarer. Börja med att dokumentera allt som inte är okej som han gör, datum osv, foto (ifall du skulle vilja polisanmäla honom i framtiden). 

    Börja göra upp en plan, börja med små steg. Ett kan vara att ringa kvinnojour för att på telefon prata om hur du skulle kunna göra. Se till att han inte vet detta, och när du till sist drar så är det viktigt att du kan göra det snabbt och utan att hamna ensam med honom. 

    Har du anhöriga, vänner?

    (vi är i liknande situationer, fast jag har kommit lite längre.)

  • Anonym (skit i)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-07-27 20:53:17 följande:
    Har bilder från sista gången. Jag har haft kontakt med kvinnojour och de säger att jag ska kontakta soc. Jag har inha vänner och ingen familj direkt.
    Har du barn?

    Även jag bor där lägenhet är svårt att få, men soc kan bortse från högre hyror om man har en situation som din, prova iaf boka in ett möte med boendeenheten i din kommun. De kommer ju inte ge dig en lägenhet, men det kan tex säga till ekonomienheten att ge dig över den normala normen ett tag för att du ska komma ur din situation, det finns lite olika sådana lösningar. Värt att prova iaf.
  • Anonym (skit i)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-07-27 20:56:50 följande:
    Jag söker både jobb och boende i hela länet. Jag gör så gott jag kan men det ger inte.mycket. det är inte så att jag vill bo i denna dyra lägenhet men vi behövde bostad och det blev denna. Hellre det än gatan tänkte vi..

    Ibland vill jag att han ska slå mig så att jag får blåmärken Igen så jag kan ringa polisen direkt så kanske de kan ta med honom direkt.. För då blir det som det blir liksom ..
    Då tar de honom förmodligen den kvällen, ringer dig sedan dagen efter och hör om du vill gå vidare med anmälan (allt detta har jag gjort) det är då du måste säga ja och sedan ha någon form av bevis...
  • Anonym (skit i)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-07-27 21:05:15 följande:
    Hyra ca 9000kr

    Mobiler 700+900

    Djur ca 1200kr mat och försäkring

    Facket ca 400kr

    Hemförsäkring 100kr

    Busskort till jobbet 1100kr

    Detta är de första kostnader. Sen tillkommer Mat och hygien och liknande.

    Jag får ut mellan 13-16000kr per månad.

    Sen tillkommer även läkarbesök och liknande...
    Du tänker då att han ska flytta?
    Bor ni i lägenhet?

    Har du hästar, eller vad är det för djur som kostar så mycket?
    Du kan skaffa inneboende kanske om det råder bostadsbrist där du bor?
  • Anonym (skit i)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-07-27 21:11:30 följande:

    Jag fattar jag jag får skylla mig själv.och allt det där. Att jag borde anmält tidigare eller lämnat eller flyttat. Men NU HAR JAG INTE GJORT DET. Vissa i tråden vill bara trycka ner mig mer...


    Försök skita i dem. De är antagligen bara bittra eller fulla.

    Det är lätt att hacka på någon som man inte riktigt ser som en riktig människa, bara för att det är på ett forum.
  • Anonym (skit i)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-07-27 21:13:04 följande:
    Ja lägenheten står på mig så jag blir kvar.. tror ingen vill hyra i en tvåa... Men jag har 2 hundar och en katt ..
    Verkligen en dyr tvåa...

    I värsta fall kanske du måste flytta utanför stan eller liknande?

    Om du bor där jag bor så fungerar inte det så bra heller. Här är fullt åt alla håll, typ. Har försökt hitta boende i flera år. 
    Byta stad/jobb långsiktigt?

    Byta lägenhet med någon?

    Är du rädd för att inte klara dig utan honom eller att du ska ångra dig?
  • Anonym (skit i)
    Anonym (Jaså?) skrev 2015-07-27 21:16:24 följande:
    Som sagt-djur är inget behov och går göra sig av med.  Mobilkostnaderna går dra ner avsevärt såvida du inte driver företag via mobilen! Facket-inget måste,bara a-kassan räcker. 16000:- är jättemycket i min värld,det borde absolut gå. Buss-för långt för cykel eller att gå? Byta jobb eller byta boende så du slipper busskortet. Mat går leva på väldigt låga kostnader om man är medveten och kan laga mat själv. Hygien-slopa all lyx ett tag och håll det på det grundläggande. Läkarbesök går på högkostnadskort så där är högsta summan lika för alla. Samma med mediciner. Övriga icke nödvändiga utgifter får anstå tills man har råd som t.e.x bio,äta ute,resa,köpa presenter o.s.v.
    Men om man inte har vänner eller anhöriga kan det svida rejält att göra sig av med djur som kanske är de enda man har. Kan man ge dem billigare mat? Mina djur kostar betydligt mindre, men de har inga hälsoproblem, och ts hundar är kanske större än min.

    Kan man ångra sig angående mobil som man köpt på kredit? Antar att det är vad ts har. Har man bindningstid så har man, antar att ts även betalar killens mobil? 

    Mat bör man kunna klara sig på ca 1500 för en person/månad, 2000 kanske. Jag klarar 4000 för 4 personer om jag måste. Men roligt är det ju inte, blir mycket hembakat bröd och soppa hela tiden.

    A-kassa tycker jag med räcker.

    Men visst, byta boende måste vara den bästa lösningen. Kanske byta stad.
  • Anonym (skit i)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-07-27 21:21:08 följande:
    Mobilerna är bundna i minst ett år till. Går ej att sänka. Har väl 5 mil till jobbet så cykla är inte aktuellt. Något lyx har jag inte unnat mig.på.många år. Inte köpt kläder på säkert 5 år. Röker inte.
    Tycker verkligen du borde fundera på byte av stad, har du inte barn så är det egentligen mycket lättare. Samt att du inte måste se honom hela tiden. 

    Trivs du på ditt jobb?
    Har du någon gemenskap där?
  • Anonym (skit i)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-07-27 21:28:40 följande:
    Jag är gravid och tänkt inte skriva det it råden pga alla jävla påhopp som kommer nu. Me så är . Vi är fast tillsammans livet Ut..
    Okej, vilken månad?
    Nu är det verkligen viktigt att du kommer därifrån.

    Du har världens tillfälle iom föräldraledighet, plus att du kan få mycket merhjälp av soc än om du inte varit gravid. Kanske tom skyddad adress? Tänk om han kastar runt dig med liten? 
  • Anonym (skit i)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-07-27 21:28:40 följande:
    Jag är gravid och tänkt inte skriva det it råden pga alla jävla påhopp som kommer nu. Me så är . Vi är fast tillsammans livet Ut..
    Okej, vilken månad?
    Nu är det verkligen viktigt att du kommer därifrån.

    Du har världens tillfälle iom föräldraledighet, plus att du kan få mycket merhjälp av soc än om du inte varit gravid. Kanske tom skyddad adress? Tänk om han kastar runt dig med liten? 
  • Anonym (skit i)

    Ni är inte fast tillsammans. Du kan få enskild vårdnad.

    Men du måste berätta för någon.

  • Anonym (skit i)
    Drottningen70 skrev 2015-07-27 21:31:12 följande:
    Härligt. Eftersom du alltid kommer att hitta på ursäkter för att kunna fortsätta vara kvar och få stryk så är väl ända hoppet för barnet att soc gör ett omhändertagande.
    Hur meningsfullt är det att vara i en tråd och sparka på? Bara för att du har negativa erfarenheter sedan tidigare betyder det inte att alla människor är samma människa och kommer att göra samma saker.
  • Anonym (skit i)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-07-27 21:34:55 följande:
    13 veckorm . Det är därför jag bestämt mig för att lämna honom. Jag ska ringa kvinnojouren här imorgon. Haft kontakt med dem innan men min psykolog har semester men någon är ju där.
    Och du får bostadsbidrag på 4000 som ensamstående m barn, samt barnbidrag och underhållsstöd.
  • Anonym (skit i)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-07-27 21:34:55 följande:
    13 veckorm . Det är därför jag bestämt mig för att lämna honom. Jag ska ringa kvinnojouren här imorgon. Haft kontakt med dem innan men min psykolog har semester men någon är ju där.
    Ok, det låter bra. Synd att du inte har någon där rent praktiskt som kan gå med dig osv. Uppdatera gärna hur det går.
  • Anonym (skit i)
    Drottningen70 skrev 2015-07-27 21:38:26 följande:
    Men gör det då?? Du måste fly! Sluta tramsa om räkningar och jobb. Du måste vända dig till soc NU och berätta om din situation. Innan barnet föds så att detta dokumenteras . Du inser väl att du kommer att behöva lämna över barnet till denna galning för umgänge? Hur kommer det att kännas? Om du tror att du är rädd och utsatt nu så är det en fis i rymden jämfört med hur sårbar du kommer att vara som mamma. Obegripligt att du utsätter dig för detta. Måste finnas bättre gener att föra vidare. Gör abort är mitt hetaste tips. Du kommer att ha ett helvete framför dig.
    Så hur föreslår du att hon gör då?

    Jag har faktiskt varit i en situation där jag har berättat, där soc ändå inte hjälpt med något. Inte ens öppnat utredning. Ska man lösa något får man ofta ta tag i det själv, tyvärr.

    Jag tror på att byta stad. Självklart försöka prata med soc, se det iaf som en fördel att lägenheten är din, i mitt fall är det tvärtom.
  • Anonym (skit i)
    Drottningen70 skrev 2015-07-27 21:40:02 följande:
    Negativa erfarenheter av vad?
    Antagligen (jag spekulerar nu) har du erfarenheter av att misshandlade kvinnor " alltid kommer att hitta på ursäkter för att kunna fortsätta vara kvar och få stryk så är väl ända hoppet för barnet att soc gör ett omhändertagande."

  • Anonym (skit i)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-07-27 22:17:49 följande:
    Han får inte umgänge när han använder droger.
    Detta är dock tyvärr inte sant. Han kan tyvärr lirka sig ur detta eller ta återfall efter en periods drogfrihet, eller gå på underhållsbehandling som han missköter även om soc inte tror det osv.

    Jag argumenterar INTE för abort, men det kommer att bli tufft. 
  • Anonym (skit i)
    Drottningen70 skrev 2015-07-27 22:26:03 följande:
    Ska vi slå vad.

    Man behöver inte vara ren för att ha rätt till umgänge, vem har lurat i dig det? Däremot kanske man anser att han inte ska vara ensam med barnet. Då får ni umgås alla tre....
    Det är ju däremot inte sant.

    Det kan mycket väl skötas via soc inom soc lokaler om det måste ske. 

    Sen är det fifty fifty om han kommer att vara så intresserad när han har fullt upp med sitt missbruk. 
Svar på tråden Hur lämnar man sin kille?