Inlägg från: Anonym (Otroligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Otroligt)

Socialen föreslog abort i 8 månaden

En gammal väninna till mig hade mycket problem med en viss man när hon var yngre. Det var allvarliga hot m.m och mannen var väldigt otäck vilket socialen visste och förstod. Nu till saken så visste kvinnan inte vad hon skulle göra med barnet. Hon var rädd för barnets fader m.m. Då erbjuder socialen henne ttillstånd till en sen abort i 8e månaden som hon var i. Hon tackade nu nej men hur kan socialen göra på det här viset? Det var nu kanske 20 år sedan.

• Svar på tråden Socialen föreslog abort i 8 månaden
  • Anonym (Otroligt)

Nej det är tyvärr sanning. Man vill ju inte tro att det är möjligt. Fruktansvärt. Jo det var i Sverige

• Anonym (Otroligt)
    Anonym (harald) skrev 2015-07-28 00:34:31 följande:

Ja socialen har sagt mycket och för 20 år sedan så fanns väl stammen kvar för det som hette barnavårdsnämnd. Nästan kanske?

Oavsett kan du inte hänga upp dig eller bilda uppfattning på socialen idag, för nåt som hände för 20 år sedan

Det enda man kan önska är att tjänstemannaansvar återinförs igen!

Heja Prussiluskan

Jag minns inte riktigt men det var chef som har rätt att ge tillstånd för sena aborter, ej så sena dock. Sa att dom skriver på så att hon kan göra abort. Och han visste mycket väl i vilken månad hon var i. Jag vet att det låter helt sjukt men jag kan inte göra annat än att tro henne då hon är en mycket trovärdig person. Jag ska höra efter mer exakt hävad som sas. Är det inte socialstyrelsen som ger tillstånd om abort?

Sen är det klart att man blir mörkrädd när uppsatta personer föreslår "mord" , för det är det. Vad är det då mer som försiggår som allmänheten aldrig får veta
  • Anonym (Otroligt)

Himmel! Det vet väl jag också att det inte är lagligt. Kanske var styrelsen. En sjuk jäkla chef iallafall. Ska som sagt återkomma så fort jag vet mer. En del borde inte få jobba med människor

Svar på tråden Socialen föreslog abort i 8 månaden