Inlägg från: Anonym (harald) |Visa alla inlägg
  • Anonym (harald)

Socialen föreslog abort i 8 månaden

Anonym (Otroligt) skrev 2015-07-27 22:20:02 följande:

En gammal väninna till mig hade mycket problem med en viss man när hon var yngre. Det var allvarliga hot m.m och mannen var väldigt otäck vilket socialen visste och förstod. Nu till saken så visste kvinnan inte vad hon skulle göra med barnet. Hon var rädd för barnets fader m.m. Då erbjuder socialen henne ttillstånd till en sen abort i 8e månaden som hon var i. Hon tackade nu nej men hur kan socialen göra på det här viset? Det var nu kanske 20 år sedan.

Ja socialen har sagt mycket och för 20 år sedan så fanns väl stammen kvar för det som hette barnavårdsnämnd. Nästan kanske?

Oavsett kan du inte hänga upp dig eller bilda uppfattning på socialen idag, för nåt som hände för 20 år sedan

Det enda man kan önska är att tjänstemannaansvar återinförs igen!

Heja Prussiluskan
  • Anonym (harald)
    Anonym (Otroligt) skrev 2015-07-28 10:34:36 följande:
    Jag minns inte riktigt men det var chef som har rätt att ge tillstånd för sena aborter, ej så sena dock. Sa att dom skriver på så att hon kan göra abort. Och han visste mycket väl i vilken månad hon var i. Jag vet att det låter helt sjukt men jag kan inte göra annat än att tro henne då hon är en mycket trovärdig person. Jag ska höra efter mer exakt hävad som sas. Är det inte socialstyrelsen som ger tillstånd om abort?

Sen är det klart att man blir mörkrädd när uppsatta personer föreslår "mord" , för det är det. Vad är det då mer som försiggår som allmänheten aldrig får veta
    Finns det ens mening att rota i sånt som är 20 år gammalt. Det är ju inte ens i nu tid.
    20 år sedan!!! det är mer än gammal historia. I Sverige har vi mycket historia som vi tycker är kokko idag. Det vi tycker är normalt idag, kommer att ses som kokko om 20 år i framtiden. 
  • Anonym (harald)
    Aniiee skrev 2015-07-28 11:02:19 följande:
    Det här var dock koko för både 20 och 30 och 35 år sedan, så TS trovärdighet är ungefär lika med 0. Eller åtminstone så är hennes väninnas trovärdighet lika med 0. 
    Troligtvis har du rätt om än att jag inte skulle bli förvånad.

Ibland men sällan så hamnar det även personer i Socialtjänsten som valt helt fel yrke. De skulle inte ens få arbeta med människor och endast få arbeta med oviktiga maskiner som saknar helt betydelse. Men så är det väl inom alla yrkesgrupper som arbetar med människor. Det finns alltid någon djuping.

Men det handlar om en händelse för 20 år sedan. Som kinesen säger. "Apan behöver lägga hatten på hyllan"
  • Anonym (harald)
    Anonym (Soc.) skrev 2015-07-28 18:25:10 följande:

20 år sedan är alldeles nyss. Jag jobbade då, och fortfarande så hade vi på socialtjänsten inget att göra med beviljande av abort. Möjligtvis förväxlar hon socialtjänsten med socialstyrelsen. Men att bevilja abort i 8 månaden har aldrig gjorts i sverige. Någonsin. Inte en enda gång. Punkt.

Din väninna tänjer rejält på sanningen.

Det finns iofs socialtjänst personer som har sitt sätt att vara. Själv råkade jag ut för en av dina kollegor i landet. Tyvärr för henne så var diktafonen igång och det var långt ut över ramen för hennes yrkesutövning. Förövrigt arbetar inte den där socialtanten mer i den regin. Det blev helt enkelt ett jäkla liv i bygget.

Jag får nog ändå säga att trots den upplevelsen så har jag haft med socialtjänsten att göra ett flertal gånger efter åt. Så min samlade erfarenhet får mer än väl godkänt. Ett tag hade jag nästan VIP kort på socialtjänsten.

Med det vill jag ha sagt att det är inte omöjligt att en socialtant har sagt något knäppt. Men det är ändå 20 år sedan. 20 år sedan hade man knappt fjun på bringan och två barn. haha man ska ju för fanken bli moffar och känner ibland att käppen med ringklocka närmar sig. 
    20 års gamla synder får man fan släppa och inte trampa i historia.

Men det är klart att sitter det en gravid kvinna i 8 månaden och får höra nåt om att hon borde gjort abort istället. Vilket är lätt att vara efterklok. Så med 20 års tid kan det lätt bli förändringar i historien. Lite som att leka sladdret går i byn.

Men det är som sitta här på forumet och säga till en kvinna, va fan skaffade du barn med honom för. Fattar du väl att det skulle bli skit. Lätt att säga, men inte direkt stödjande

PS
    När jag skriver socialtant så menar jag också de män som arbetar inom socialtjänsten. Det finns alltid nåt ruttet ägg i alla yrken och socialtjänsten är inget undantag. 
    Socialtjänsten är inte perfekt på långa vägar, men 99,999% gör så gott de kan och utifrån den situation de befinner sig i.
    Jäkla tur att nån vill arbeta med det. 

Så lite ris och mest ros, är min uppfattning
    DS
Svar på tråden Socialen föreslog abort i 8 månaden