Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Socialen föreslog abort i 8 månaden

Anonym (Otroligt) skrev 2015-07-28 10:34:36 följande:
    Jag minns inte riktigt men det var chef som har rätt att ge tillstånd för sena aborter, ej så sena dock. Sa att dom skriver på så att hon kan göra abort. Och han visste mycket väl i vilken månad hon var i. Jag vet att det låter helt sjukt men jag kan inte göra annat än att tro henne då hon är en mycket trovärdig person. Jag ska höra efter mer exakt hävad som sas. Är det inte socialstyrelsen som ger tillstånd om abort?
    Sen är det klart att man blir mörkrädd när uppsatta personer föreslår "mord" , för det är det. Vad är det då mer som försiggår som allmänheten aldrig får veta
    Beviljande av sena aborter görs av socialstyrelsen och det är läkare som ansöker om detta sena abort har aldrig beviljats i 8:e månaden däremot händer det att en förlossning startas tidigare om det finns medicinska orsaker hos foster eller mamman vid exempelvis dålig tillväx,t havandeskapsförgiftning, cancer som måste behandlas för att inte sprida sig.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Lisa) skrev 2015-07-29 15:02:47 följande:
    Menar ni att man får göra abort efter v 21 av särskilda skäl,foster skadad?
    Det vet väl alla att det man ansöker till socialstyrelsen om abort senare än den gräns som är satt för fri abort för varför skulle någon genom behöva slutföra en graviditet där det finns svåra fosterskador som inte är förenligt med liv eller ett mycket kort liv under intensivvård.
Svar på tråden Socialen föreslog abort i 8 månaden