• Birgitta02

Vem tar över skulden när Hagamannen dör?

Staten går in och betalar brottsoffren och skulden avskrivs. Dödsboet lär inte kunna betala, men de tillgångar som ev finns går till att betala skulden.

• Birgitta02

Får han en inkomst via arbete nu så kommer han få betala mer än minimibeloppet på 100 kr i månaden. Och VEM skulle ge honom jobb? Han skulle inte ens kunna starta egen firma eftersom ingen jäkel kommer anlita honom. Så han får dras med skulden och sen blir den avskriven. Undrar var han ska bo? Han är igenkänd överallt. Det finns många människor som det kliar i fingrarna på så jag tvivlar på att han överlever speciellt länge härute.

• Birgitta02
    vampyria2 skrev 2015-07-28 10:59:46 följande:
    Nää vart har du fått det ifrån?  Mina barn råkade ut för en granne som gav sig på dem och bla hotade att döda dem, var inte bara minna barn utan alla som kom i hanns väg och speciellt människor med invandrarbakgrund...så jag fick nog till slut och anmälde honom, han fick böter och betala skadestånd till mina barn i första rättegången, i nästa så fick han fängelse och betala skadestånd.
    Så länge han levde så trillade det in 500 kr på kontot varje månad, sen blev ha påkörd och dög och vi fick veta att pengarna avskrevs efter som det inte fanns några pengar att hämta i dödsboet.
    Om jag förstått rätt så har redan staten betalat brottsoffren skadestånd fullt ut, och Hagamannen betalar skulden till staten (brottsoffermyndigheten).
Svar på tråden Vem tar över skulden när Hagamannen dör?