• Flippza

Får ej sova med pojkvän

Hej! Jag hade lite problem med vart jag skulle lägga denna tråden men jag hoppas att det duger. Jag har varit tillsammans med min kille i ungefär 1.5 månad, men han bor en bit ifrån mig, 1.5h med bil och ungefär 2h kollektivt :/ Han har aldrig träffat min familj men jag vet hur emot min mamma är att jag sover över med en kille, så jag undrar hur jag ska göra för att de ska låta honom sova över hos mig och jag hos honom? Då varken tid eller pengar finns för att åka fram och tillbaka och vi ändå bara kan ses på helger och lov :/

Hur ska jag tackla detta? Behöver verkligen hjälp och råd..

Är 16 år.

• Svar på tråden Får ej sova med pojkvän
  • Flippza
    Jemp skrev 2015-07-28 13:16:55 följande:

Nu tycker jag iof att det är lite överdrivet, men om inte annat kanske ni kan sova i olika rum så ni i alla fall får ses?

vad menar du det är som är överdrivet?
  • Flippza
    Sockervaddspinnen skrev 2015-07-28 13:29:01 följande:

Får ni ses under dagtid "obevakat"? Isf förstår jag inte varför ni inte får sova tillsammans. För jag antar att hon är orolig att ni ska ha sex? Sex kan man ha vilken tid som helst på dygnet och på bra många fler platser än i en säng.

Ja, det får vi, har alltid fått vara med killar om man säger så, har alltid fått ha dem hemma o vi har fått vara i mitt rum, dörren stängd och ja du förstår. Därför förstår jag inte riktigt varför jag inte skulle få sova över med honom :/ Hon kanske hade blivit lite lugnare om jag hade fixat p-piller? För hon har faktiskt sagt till mig att hon tycker jag borde det.
  • Flippza
    ITpappan skrev 2015-07-28 13:33:36 följande:

Hur gammal är du?

16 år.
  • Flippza
    Sockervaddspinnen skrev 2015-07-28 13:43:06 följande:

Fast sedan är det en viss skillnad på att vara 11 år och 16 år. Som 11-åring kan man ha en jämnårig pojke sovandes i samma säng. De är förmodligen kompisar. Men sedan når man den där gränsen då pojkar inte längre är "bara" kompisar.

Men, som sagt, sex kan man ju ha närsom. Även om en varm säng på kvällen inviterar mer till sex, än vad t ex en tvättmaskin mitt på dagen gör.

Är ni lika gamla, du och killen?

Skaffa p-piller. Det är väl det faktum att du kan "råka" bli med barn, som skrämmer din mamma.

Sedan håller jag med om att din kille borde träffa dina föräldrar.

Jo jag vet :/ Han fyllde 18 i år :)

Ska göra det! Får väl be honom fjäska in sig hos henne med, samla lite pluspoäng ;)
Svar på tråden Får ej sova med pojkvän