Anonym (Anna) skrev 2015-07-29 02:08:06 följande:
En av de bästa sakerna med att resa är ju att man kan får längta hem! Hur bra man än har det borta så är det ju få saker som går upp emot att få sova i sin egna säng. Man uppskattar hemma på ett helt annat sätt.
Jag känner inte alls igen det där. För mig blir kontrasten ännu större och jag känner bara att jag önskade jag kunde vara borta längre. Jag vet inte, jag kanske inte har så skön säng hemma för det gör faktiskt inte så stor skillnad för mig vilken säng jag sover i;)
Steven01 skrev 2015-07-29 02:51:00 följande:
Jag som reser i jobbet hela tiden undrar VAD är det ni tycker om så mycket med att resa? Vänta på flyg o skitiga toaletter?
Men det är ju ENORM skillnad mellan att resa i arbete och på semester. Jag reser också en del i jobbet. Man har inte valt destinationen själv, det är arbete, osv. Sedan vet jag inte vad du åker på för semestrar för jag väntar inte bara på flyg och hänger på skitiga toaletter på mina (?)
Unaangelita skrev 2015-07-29 03:42:11 följande:
Haha jag är en sån som gnäller och längtar hem efter ett tag! Inte efter någon dag eller två, men efter en vecka så känner jag hemlängtan. Det är för att jag trivs bäst hemma, med mina egna saker och framförallt vår säng!!! Har bott på alla slags hotell, från koja till slott men det finns fan ingen säng, eller sängkläder heller för den delen, som är lika skön som våran älskade, härliga säng!
Jag hatar att bo hos andra, undviker det till den mån jag bara kan, och hotell är väl okej egentligen. Men bara till en viss del.
Men konstigt nog älskar jag att resa! Sambon tycker jag är helskum men han hänger på ändå. Jag älskar att se och uppleva nya saker och äventyr, har tom bott utomlands i 14 månader, men nu när jag är äldre (32 år) så har jag verkligen förstått innebörden " Borta bra med hemma bäst" och även "Mitt hem min borg" :D
Måste vara min säng det är fel på med andra ord;) haha nä jag vet inte. Jag har aldrig känt det där. Jag kanske är för dåligt rotad. Jag har precis passerat 30 men är långt ifrån att känna mig sådär hemmakär som folk pratar om. Tvivlar på att det kommer komma med åren.. men jag gissar att man får acceptera läget sedan när det kommer barn och dom blir äldre.