Keratosis Pilaris
Hej, jag har lidit under flera år av Keratosis Pilaris (KP). Med detta inlägget vill jag veta hur ni har gått tillväga med behandlingen av det vidriga ärvda hudirritationen? Jag börjar verkligen tröttna på KP och dess behandlingar som jag har försökt under så många år, och som inte hjälpt ett dugg. Flera tusen kronor har lagts för att importera rekommenderade krämer med aha syror från USA till Sverige. Ingenting har hjälpt och jag vill bara ge upp. Jag har även försökt att träna, äta hälsosammare och mycket mer. Ingenting hjälper!
Numera har jag fått det på ansiktet och det gör mig så himla ledsen. Jag brukar inte använda smink, jag mår oftast illa av det oavsett vilket märke av smink, men med dessa röda prickar är jag nästan tvungen att täcka hela ansiktet med smink.
Jag vet inte längre vad jag ska göra. Just nu är jag ung och vill leva och uppleva så mycket som möjligt, men KP hindrar mig från så mycket. Mitt självförtroende når botten gång på gång när det ser ut om värst, det hindrar mig från att gå i en relation eller till och med låta någon röra mig. Den värsta känslan är när någon rör vid en och snabbt tar bort handen. Det är INGEN som riktigt frågar en vad detta är för något.
Min fråga blir, hur har ni gått tillväga?
Om det är så det endast kan lindras och inte botas, hur har ni kunnat acceptera det? Eftersom jag fortfarande ser fram emot den dagen att dessa försvinner och att jag då kan finna fred med min egen kropp.