Anonym (Sorgen) skrev 2015-07-28 23:39:47 följande:
Tack för ditt svar. Ledsen att ni går igenom samma skit. Är du sjukskriven pga sorgen/stressen över missfallen? Jag undrar om jag också behöver det snart. Svårt att göra sitt bästa på jobbet och att ens orka dyka upp ibland. Ibland kan jag också tänka att barn inte är allt, att livet är bra ändå osv. Och jag vet ju att livet kan ha mening ändå. Men det är svårt innan man är färdig med alla försök, innan hoppet är ute på nåt sätt. Önskar dig all lycka och att ni ska få ert barn till slut. Kram
Jag har varit sjukskriven. Just för stress och sorg. Jag jobbar med att ta hand om andra människor och kände att jag redde inte ut det när jag knappt kunde ta hand om mig själv.
Man måste tänka så för att klara sig igenom allt, nu vet jag ju inte hur gammal du är, men du får aldrig låta hoppet lämna dig.
Vi kom till det stadiet där sex bara handlade om att skaffa barn och allt kretsade kring äl och gravtester. Då måste man stanna upp och komma ihåg att man älskar varandra. Även utan barn. I dagsläget har vi 2 planer på allt vi planerar. Husköp t.ex. får vi barn renoverar vi såhär. Får vi inte barn renoverar vi såhär .
Glöm inte bort att leva mellan alla försöken!