Inlägg från: Agentkia |Visa alla inlägg
  • Agentkia

5 dagar tills Bf ????

BF -1 idag. Inga tecken alls. Hade mensvärk imorse tror jag. Men verkade snarare vara tarmarna som gjorde ont pga gasig mage.

Blev sjukt sugen på kalvsylta nu. Sist blev jag det dagen innan förlossningen startade. Men då var det kokt spagetti som fått koka med lithells varmkorv. :-O

• Agentkia

Igår kväll tog jag och sambon en promenad på 2km. 50 min senare kommer första onda sammandragningen. Jag tog en alvedon och la mig för att sova. Jag har nu kunnat sova och vaknat och kissat några gånger. Jag har haft sammandragningar under natten men inte så onda att jag inte kunnat sova. Nu på morgonen tror jag slemproppen gick. Så här verkar det som det drar igång snart.

• Agentkia
    malintherese01 skrev 2015-08-07 08:14:16 följande:

15 timmar hemma nu med värkar.. 10-15 minuter i mellan.. Ingen sömn inatt och är helt slut!

Vet ju att bebis inte kommer ut än men är de nån som vet om man får komma ut och bara kolla hur mycket som hänt?

Med min första dotter gick jag såhär i två och ett halvt dygn utan att ens öppna mig 2 cm :/

Ja det borde du få göra. Andra förlossningen brukar gå snabbare. Ring och hör med dom.
  • Agentkia

Igår kl 15 hade jag värkar i 3 timmar med 15-25 min emellan. Sen stannade det av och än har jag inte haft en värk sen dess. Imorse en blodblandad flytning men det var också allt.

Förstår ingenting. Med första barnet vaknade jag på morgonen med värkar och på kvällen föddes sonen.

• Agentkia

Ja när jag la mig igår fick jag värkar med 15 min emellan. tog en alvedon och en dusch. Fönade sen håret och lade mig. Sovit hela natten förutom två besök på toa. Inga fler värkar iaf. Bf+3 här. Däremot har jag som ont i magen. Nästan som när man har haft diarre och har träningsvärk i rygg och mage. Svårt att beskriva. Vaknade också och har svullna fötter. Har inte haft hf mw. Vet att det kan vara ett tecken på det om man vaknar med svullna fötter.

• Agentkia
    kimbra skrev 2015-08-09 09:40:57 följande:

Vad är hf mw? Det där om ont i magen läste jag nånstans om att det inte är ovanligt. Att få diarré och/eller behöva bajsa fler gånger än vanligt är tecken på att kroppen förbereder sig inför förlossningen. Den tömmer tarmen både innan och ofta under förlossningsarbetet.

Hf än skulle det stå. Hf är havandeskapsförgiftning.

Ja precis. Jag har haft dålig mage till och från i två veckor. Men jag har ändå ruggigt ont när bebbe rör sig. I livmodern liksom inte alls bekvämt. Ska ringa och rådfråga 1177 sen tänkte jag.

Tror det sista av slemproppen kom förut när jag var på toa.
  • Agentkia

I söndags på bf+3 kl 16.57 föddes Lina. 4038gram 53cm och 36cm i huvudomfång. Vi fick komma hem igår och allt är bara bra.

Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????