Inlägg från: malintherese01 |Visa alla inlägg
  • malintherese01

5 dagar tills Bf ????

Här är en till med BF om precis en vecka! :)
    Har haft väldiga problem med mina fogar och ljumskar nästan hela graviditeten, så känner mig otroligt instängd här hemma, eftersom jag inte kan röra mig mycket! :P 

är mitt andra barn (men är 9 år sedan sist) och nu vill jag bara det ska sätta igång! 

Kan alltså humörsvängningar och en väldigt varm kropp betyda att nåt är på gång? De är de enda jag känner av nämligen.. Och sammandragningar ganska ofta, men de har jag haft länge!  (men dom gör ju inte speciellt ont)

är det nån som har haft slemproppen gå än? Min väninnas gick väldigt långt innan de var dags för förlossning, men jag skulle bara vilja ha NÅT tecken på att de kan vara på gång :P

• malintherese01
    Gardnerella skrev 2015-08-03 20:25:45 följande:

BF +2 idag! Var hos Bm som kände lite på tappen som var öppen 2cm och halvt utplånad. Hon gjorde en svepning, men jag har inte direkt känt något än.

Annars inget nytt under solen. Försöker kombinera vila med lite distraherande aktivitet som lunch med någon väninna, frisörbesök, etc etc

Gjorde hinnsvepningen ont? :/
  • malintherese01

Bf imorgon, gick igår och i förgår med sammandragningar med 7 minuters mellanrum, men bägge dagar har de bara försvunnit efter några timmar :/ och jag är sååå less på att gå gravid nu!

Ska till mvc om en timma och funderar på om jag ska be om hinnsvepning. Aldrig gjort de förr, men läst att de istället kan leda till mer "falska" värkar istället för att sätta igång det? :/

• malintherese01
    kimbra skrev 2015-08-06 10:07:18 följande:

Åå, stort grattis trean! Hoppas du mår bra :)

BF +2 för mig idag... Känner inget som är på gång och jag håller med; jobbigt att alla frågar hela tiden om lillen kommit eller om jag känner några tecken. Jobbigt också att inte orka göra något, slappar bara hela dagarna som för övrigt går väldigt långsamt.. Skulle bli så lycklig om värkarna startade nu! Har aldrig att längtat efter smärta som jag gör nu :)

Säger som du, längtar efter smärtan nu! :P 
    Men har förberett sambon på att så kommer de nog inte låta när de väl drar igång ordetligt hehe :P
  • malintherese01

Gått med oregelbunda värkar nu i några timmar. Dom gör riktigt ont, och jag har haft en liten teckenblödning.. så nu känns de som de verkligen är på gång för mig! :) 

Har Bf idag, så de är ju en punktlig bebis i såfall ;)

• malintherese01

Pendlar fortfarande mellan värkarna med allt från 20 minuter och 8 minuter i mellan.. Så nån sömn blir de inte inatt

• malintherese01

15 timmar hemma nu med värkar.. 10-15 minuter i mellan.. Ingen sömn inatt och är helt slut!

Vet ju att bebis inte kommer ut än men är de nån som vet om man får komma ut och bara kolla hur mycket som hänt?

Med min första dotter gick jag såhär i två och ett halvt dygn utan att ens öppna mig 2 cm :/

Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????