• kimbra

5 dagar tills Bf ????

Åå, stort grattis trean! Hoppas du mår bra :)

BF +2 för mig idag... Känner inget som är på gång och jag håller med; jobbigt att alla frågar hela tiden om lillen kommit eller om jag känner några tecken. Jobbigt också att inte orka göra något, slappar bara hela dagarna som för övrigt går väldigt långsamt.. Skulle bli så lycklig om värkarna startade nu! Har aldrig att längtat efter smärta som jag gör nu :)

• kimbra

Hehe, och visst är det jobbigt att inte veta hur det kommer starta? Det är så olika för alla så man kan inte förbereda sig eller planera något. Har massa frågor som snurrar i mitt huvud! Undrar hur en värk känns, eller hur det känns när vattnet går, känns det lättare i magen då? Vad händer när slemproppen går? Hur vet man att det är just slemproppen? Hur vet man om det är vattnet som sipprar och inte bara flytningar? Tänk om bebis kommer idag, då kan man släppa alla dessa tankar :)

• kimbra

Ååå vad spännande och roligt att ni börjar få tecken på att det är igång! Själv fick jag ett tips av en kompis igår att gå ut o gå i tre timmar så ska det dra igång... Det hade nämligen funkat för henne. Så det gjorde jag, gick och gick och gick... Idag vaknade jag besviken igen, det händer ingenting här, inte minsta känning på att det är på gång!

• kimbra

Jag var just uppe och åt en bit gurka, har vaknat upp nästan i panik för jag varit så hungrig! Nu ligger jag vaken med vad jag tror är värkar... :D

• kimbra

Antar att det bara är att ha tålamod.. Igår kväll hade jag också värkar med 8-9minuters mellanrum, men nu har jag sovit hela natten utan en enda känning. Vaknade dock av att trosskyddet och trosan var helt genomblöt. Misstänker att slemproppen börjat lossna.

BF+5 idag... Trodde inte det skulle hända mig

• kimbra

Vad är hf mw? Det där om ont i magen läste jag nånstans om att det inte är ovanligt. Att få diarré och/eller behöva bajsa fler gånger än vanligt är tecken på att kroppen förbereder sig inför förlossningen. Den tömmer tarmen både innan och ofta under förlossningsarbetet.

• kimbra
    Agentkia skrev 2015-08-09 10:59:30 följande:
    Hf än skulle det stå. Hf är havandeskapsförgiftning.

Ja precis. Jag har haft dålig mage till och från i två veckor. Men jag har ändå ruggigt ont när bebbe rör sig. I livmodern liksom inte alls bekvämt. Ska ringa och rådfråga 1177 sen tänkte jag.

Tror det sista av slemproppen kom förut när jag var på toa.
    Oj, jag har aldrig ens hört talas om det!

Nu har jag haft värkar med jämna mellanrum sen 21.30 igår. Hoppas det håller i sig :) börjar dock bli nervös inför förlossningen nu!
Svar på tråden 5 dagar tills Bf ????