Inlägg från: Anonym (du skämtar hoppas jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (du skämtar hoppas jag)

Vart i Malmö ska man bo?Ska byta min Sthlm lya.Men vill bo i bra område.Är kräsen

Ööhh flyta INTE till Malmö, speciellt om du har barn, flyta till Sverige, Malmö, Göteborg delar av Stockholm och en del av mindre städer till och med är förlorade, syns knappt att man ens är i Sverige.

Flyta ut på landet om du vill ha trygghet och ha dina barn säkra, i alla fall nått enstaka år till.

Öppen droghandel, våld på gatan, skottlosningar, väpnade rån även mot barn, våldtäkter, det sista vi hade var flygande granater i olika stadsdelar, även det "sista fina området" i Malmö

Lägg benen på ryggen och tänk inte ens tanken.

.

frökenelisabeth skrev 2015-07-29 12:57:49 följande:

Bunkeflostrand eller Klagshamn är poppis hos barnfamiljer och väldigt nära till Dk. Det snackas mkt skit om Malmö i medierna, men det är en underbar stad.

På papper hör kanske bunkeflo och klagsamn till Malmö men i själva verket ligger dom en bra bit utanför, inte ens i närheten av gångavstånd till stan, ja om man inte har några timmar på sig.

Anonym (Slottsstaden) skrev 2015-07-29 13:02:35 följande:
    Vilket område menar du?

Limhamn räknas väl till stadens "finare" områden.

Tyvärr finns det inte bättre eller sämre områden kvar i Malmö, vi snackar om mer eller mindre drabbade områden, slottstaden som ni snackar om, var det inte en småbarnsmamma som blev nyligen påkörd där av flyende "nysvenskar" som jämnade henne och vagnen med marken?

Kapitalismen skrev 2015-07-29 13:12:48 följande:
    Skitsnack. Ska vi snacka om Malmös problem så bör vi inte slänga ur oss såna extrema överdrifter.

Vilka överdrifter snackar du om?

Malmö har nyligen drabbats av flera terrordåd där militär material användes mot civilbefolkningen, slänga granater i flera bostadsområden kan inte räknas till annat även om media försöker släta över det.
    Även den öppna droghandeln kring möllan uppmärksammades i media, synd att dom inte nämnde alla andra områden där barn som vuxna blir erbjuda illegala droger mitt på ljusa dagen i "bra och dåliga" områden.

Anonym (Slottsstaden) skrev 2015-07-29 13:14:35 följande:
    Nej, det hände vid karlskronaplan. Dvs på andra sidan stan.

Så Limhamn är Malmös sista fina område?

Så minnet svek mig, det hände i alla fall mitt på ljusa dagen och det är inga isolerade incidenter vi snackar om.

Som sagt, det finns inga kvar, för din del, det var bara tio dagar sen ni hade skottlossning.

Man är inte säker nånstans i malmö, ghetton är så många och så pass sprida att skit rinner över till grannar, från krocksbäck till Limhamn, från rosengård till närliggande villaområden gulvik och så vidare.

Fjärrkontrollen skrev 2015-07-29 13:25:59 följande:
    Bor du i Malmö?

Han som blev skjuten i hästhagen är en langare, så knappast en oskyldig som drabbades. Tror ingen inbillat sig att det inte finns problem i stan men du överdriver något enormt.

Nej, jag överdriver inte, själv har jag ett skotthåll i min balkong efter en uppgörelse som gick snett utanför.
    Brinnande bilar utanför regelbundet, så pass att media skriver inte ens om det längre, det är vardag och slutar på sin höjd med en liten notice nånstans i bakre delen av tidningen.

Mina barn har blivit rånade under vapenhot i omyndig ålder, det var länge sen nu men ingen lurar väl sig att utvecklingen i Malmö går åt rätt håll.

Fjärrkontrollen skrev 2015-07-29 13:38:27 följande:
    du bor uppenbarligen inte i slottsstaden då.

Nej, det gör jag inte, jag läser däremot tidningar och märker att slottstaden är bara mindre drabbad med skottlossningar i "mindre omfattning" men att säga slottstaden är en trygg och säker område i Malmö är äntligen förnekelse eller ren lögn.

Dom områden som i alla fall på papper hör till malmö där man kan känna sig nått så när trygg är bunkeflo och klagshamn, fast där bil en krav då det ligger en bra bit utanför själva malmö

Svar på tråden Vart i Malmö ska man bo?Ska byta min Sthlm lya.Men vill bo i bra område.Är kräsen