Inlägg från: Anonym (Svårt det där) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svårt det där)

Vart i Malmö ska man bo?Ska byta min Sthlm lya.Men vill bo i bra område.Är kräsen

Anonym (Move To Malmö) skrev 2015-07-29 07:57:08 följande:

Hej ! Har barn tillsammans med en dansk man som bor i Köpenhamn.Han har ett jobb då han reser väldigt mycket som filmare och fotograf.Vi gick skilmda vägar tidigt.Men är bra vänner och hat en son på 7 år.Nu har mitt ex trappat ner på jobbet och är hemma mer.Flyttade hem till Sthlm för han var borta så långa perioder. Men han har god kontakt med vår son.Nu har jag tänkt flytta till Malmö så min son och hans pappa ska bo nära.Men vart i Malmö ska man bo. Sett mycket på nyheter och tycker de verkar oroligt där. Vill veta bra skolor och vart man ska bo.Hört talas om slottsstaden.Jag bor bra på Södermalm i Sthlm.Så kräsen är jag. 3 eller 4 är jag ute efter. Samt 5:a.

Att vara kräsen är också en peng fråga.

Västra Hamnen kanske och skola i området. (riktigt bra skola)
    vhamnen.com/
    malmo.se/vastrahamnen

På Limhamn kanske (har mer eller mindre växt samman med Malmö
    Eller Bunkeflo men det är en pytte bit utanför Malmö

Nu är Skåne som det är. Ganska närma till allt
    Så även om du bosätter dig en bit utanför Malmö så är det snabbt till centrum
    Trafiken är inte som i Stockholm eller Göteborg. Malmö må vara Sveriges tredje stad. Men liten egentligen.

Det enda du bör tänka på med trafiken är. Skåningar blinkar inte när de ska svänga och släpper inte in någon om de vill byta fil.
  • Anonym (Svårt det där)
    Kapitalismen skrev 2015-07-29 13:06:50 följande:

Slottsstaden är fint. Även Ribersborg som någon skrev. Hyfsat isolerade från skräpet. Har du dock pengar så ta en ordentlig koll på Västra Hamnen eller Dockan. Det finns flera stycken riktigt fina nybyggen där.

• Anonym (Svårt det där)

Nåväl det går alltid att leta upp skit i alla städer. Bor själv i Västra Hamnen. Men även bott i olika städer i Skåne. Min samlade erfarenhet av Malmö bor i jämförelse är att de är mer sociala, glada och hjälpsamma. Fortfarande kan man se att unga och friska lyfter på baken när en gammal kommer på bussen.

Verkar som Malmö varigt så hårt prövat under en längre tid att det också skapat en gemenskap.

Tilläggas är. Jag har bara bott i Malmö i 6 månader. Men känner mig inte otrygg. Samt att åka taxi är snuskigt billigt.

Så jag ger Malmö 8++ 

Innan bodde jag i Helsingborg. Egoisternas huvudstad. Fin stad och allt sånt. Men vad är det med invånarna där. Samt alltid fylle slagsmål på krogen. Vet inte om det är bönderna eller vad. Alltid någon som ska bråka. så 5 på skalan

Lund kan jag inte uttala mig om. Men verkar vara riktigt bra..

Svar på tråden Vart i Malmö ska man bo?Ska byta min Sthlm lya.Men vill bo i bra område.Är kräsen