Inlägg från: Anonym (Elle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elle)

Vart i Malmö ska man bo?Ska byta min Sthlm lya.Men vill bo i bra område.Är kräsen

Anonym (malmö är bästa stället) skrev 2015-07-29 13:04:34 följande:

Har själv bott i Malmö i hela mitt vuxna liv och älskar stället. Inte farligare eller värre än andra ställen och skulle aldrig få för mig att bosätta mig på något pretto-ställe som Lund eller Hbg.

Slottsstaden är väl rätt ok beroende på vad man vill ha. Ganska olikt söder om du nu trivs där.

Hade jag varit som du hade jag satsat på någon del nära station Triangeln ut mot pildammarna, typ rådmansvången eller hästhagen. Då blir känslan av att bo nära Köpenhamn ännu starkare skulle jag tro! Tåget går dit var 20 min. Gröna och fina stadsdelar utan att vara mitt på möllan men ändå nära dit om du längtar efter lite alternativ söderkänsla. Välkommen till Malmö!

Malmö är betydligt farligare än andra svenska städer. Seved eller Sofielund är inga stadsdelar man vill vistas på en mörk kväll. 

Mycket drogade pundare och vapen i omlopp. 
  • Anonym (Elle)
    Anonym (Svårt det där) skrev 2015-07-30 00:19:30 följande:

Nåväl det går alltid att leta upp skit i alla städer. Bor själv i Västra Hamnen. Men även bott i olika städer i Skåne. Min samlade erfarenhet av Malmö bor i jämförelse är att de är mer sociala, glada och hjälpsamma. Fortfarande kan man se att unga och friska lyfter på baken när en gammal kommer på bussen.

a..

Min bild är att Malmöiter är riktiga rövhål. Lustigt hur bilden kan skilja sig så pass mycket. 
  • Anonym (Elle)

Jag tror aldrig jag mött så mycket otrevliga människor utan hyfs som i Malmö. Då syftar jag inte på invandrarna utan svenskarna som bor där och inte kommer utifrån. . 

Svar på tråden Vart i Malmö ska man bo?Ska byta min Sthlm lya.Men vill bo i bra område.Är kräsen