Cyanea skrev 2015-08-27 08:45:57 följande:
Yes. Jag slutade av någon anledning att ägglossa efter äggplocket. Det kan ha varit vanlig stress, jag blev utbränd några månader efter det. För att simulera en cykel för att återföra frysta embryon fick jag då bland annat ta Suprecur, så jag har tagit den fyra omgångar.
Mja, kanske inte direkt på tre veckor. Men fyra gånger plus hormoner varje gång - det har definitivt fått upp vikten några kilon mer än jag är bekväm med. Det händer inte alla, men det är så jag reagerar på hormoner (och brist på dem).
Aha, jag förstår :( Usch, migrän är inte kul. Jag upplevde inte mer huvudvärk än annars, har också migrän, men vad vet jag. Det verkar väldigt individuellt med hur man påverkas. Mitt tips är att ha med dig mycket att småäta på. Ett jämnt blodsocker hjälper med väldigt mycket, kanske även en del huvudvärk.
Min klinik räknar det som ett försök. Jag har plockat ägg en gång och fått tillbaka fyra embryon varav tre var frysta :)
Ja okej då förstår jag. Skönt att det vara räknad som ett försök! Har du fler ägg kvar att sätta in?
Har du berättat på ditt arbete att ni genomgår ivf?
Känns väldigt skönt att man i vår region får sätta tillbaka äggen som man får ut, att det är själva äggplocket som räknas som 1 försök.
Jag har nog väldigt mycket hormoner i kroppen. Fick mens när jag åt p-piller trots att jag försökte hoppa över mensen.
Kanske blir skönt att spraya ;)
Har alla här gjort äggledarspolning också?
Jag hade passage (efter många om och men)
Katetern släppte 3 ggr och det gjorde så jäkla ont och blödde massor. Jag har aldrig haft så ont innan.
Men iom att det fanns passage så var det inte en anledning till att det inte skulle bli några barn.
Men inte fasen har spermierna samma fart och kraft som vattnet när dom gör spolning?