Inlägg från: Anonym (han gör fel - inte du!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (han gör fel - inte du!)

14åring(jag) utnyttjad av 23åring?

Först och främst: Du har inte gjort något fel i detta, så känn ingen skuld.

Sedan: Tycker du inte det är lite underligt att han säger att han ska "skydda dig" osv - samtidigt som han själv hotar dig med att lägga ut dina bilder på internet och liknande? Det är ju han som skadar dig ju nu, ingen annan (vad som framgår i trådstarten iaf).

Det han gör är inte okej och du har aldrig någonsin någon skyldighet att göra något (sexuellt/socialt/vadsomhelst) med någon annan när du inte vill. Du har alltid rätt att säga nej - vilket du också gjort i den här situationen men han accepterar inte det och går därmed över dina gränser.

Tycker att du antingen ska anmäla det hela till polisen, spara alla meddelanden där han hotar dig osv samt hans nummer om det är kopplat till hans identitet. Då har du i alla fall bevis om du bestämmer dig för att anmäla.

Hur du ska göra med er "relation"/kontakt (eller vad man kan kalla det) tycker jag du ska förklara för honom att hans beteende inte är okej och att han är gränsöverskridande som inte respekterar dina nej. Han bryr sig uppenbarligen inte om din integritet eller hur du mår med tanke på hans uppförande. Det finns bättre personer som kan trösta dig när du är ledsen.

Hoppas det löser sig för dig, uppdatera gärna om hur det går.

Svar på tråden 14åring(jag) utnyttjad av 23åring?