Inlägg från: Ego Lovers |Visa alla inlägg
  • Ego Lovers

Dricka framför barnen ..

Du måste hjälpa din son att se skillnad från hans pappa och din särbo. Pappa dricker sig full. Den situationen får du ta via familjerätten eller ta sonen till en kurator. Men du som förälder får berätta för din son att vissa människor klarar av att dricka alkohol utan att beter sig dumt. Man ska ALDRIG ALDRIG säga att man inte blir full/berusad för det blir man redan vis liten konsumtion men man kan bete sig olika pga hur mycket man tål.
    Barn känner även av förändringen i personens sätt redan vid första glaset. Det är viktigt att veta om det men det är inget farligt egentligen om personen kan hantera alkohol.

Men som sagt, problemet är ju inte din särbo utan barnets pappa som druckit sig full och utsatt din son för att känna sig ensam.

• Ego Lovers
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-07-31 11:29:59 följande:
    Stressande att ha ett konsekvent-tänk och en god framförhållning menar du? smile2.gif

Precis ambulans som tar en timme att komma eller taxi som inte finns. Alla bor inte i städer. Det är däremot stressade att göra, kanske tom så att man måste bedöva sig lite. smile2.gif

Nej nu har jag inte tid med er mer, måste fixa bilen så man kommer någonstans. smile5.gif
    Sjuklresa finns
  • Ego Lovers
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-07-31 23:24:37 följande:
    Ja som utgår 7 mil härifrån, om man nu ska utgå ifrån mig som exempel. smile2.gif På den tiden hinner ju jag åka samma väg fast enkelt, bra va? smile5.gif
    Det är ju inte deras fel att du är bosatt i ödemarken.
  • Ego Lovers
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-08-01 00:07:48 följande:
    Vem och vad pratar du om?

Haha vilda bestar bor i skogen, fullmåne är det med! smile2.gif Grrrrrr. smile2.gif
    Du skriver ju själv att de utgår sju mil från dig.
  • Ego Lovers
    Misskittycat skrev 2015-08-01 08:41:42 följande:

Nu vet jag inte om någon sagt det men man ska inte gömma det heller. Nu är min familj kanske ett udda fall, jag är inte säker. Mina föräldrar drack ALDRIG framför mig och min bror för än vi blivit 18 båda två (nu räknas inte lättöl). Jag och min bror började utveckla problem med alkoholen båda två i tonåren för vi visste inte hur det skulle se ut när det var hälsosamt. Jag tycker man ska visa att lite alkohol är okej men man ska aldrig bli påverkad så att det syns utåt.

Jag är uppvuxen i en släkt där INGEN dricker alkohol. Inte har jag ett osunt förhållande till alkohol pga det. Däremot min man där det druckits för öppen ridå. Hans bror är ännu värre. Visst att det blev några tonårsfyllor och hångel på det hehehehe....
    Däremot är min dotter på 20år lika sträng som jag är med alkohol och hon har haft en pappa som kunnat ta tre öl och en whiskey på helgen utan att bli full medan mamma suttit nykter. Det jag vill ha sagt är att man har ett val hur man vill leva. Att det skulle vara dina föräldrars fel att du inte kan hantera alkohol är bullshit. Då borde du egentligen inte dricka eftersom de aldrig druckit inför dig.
  • Ego Lovers
    fluu skrev 2015-08-01 15:21:21 följande:

Generellt tycker jag inte att det är något fel på att dricka med barn närvarande så länge man inte blir påverkad. Men nu verkar ju din son inte må bra av detta och du måste lyssna på honom. Vill din särbo så förbannat gärna dricka så får han väl göra det hemma hos sig.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    Man blir ju påverkad redan vid ett glas. Det betyder inte att man blir full. Folk har lite svårt att se skillnad på dessa två ting.
  • Ego Lovers

Man uppmärksammat ju inte barnen på vad man dricker. Se här Jalle nu ska mamma dricka alkohol så va uppmärksam. Man tar sitt glas och vill barnen smaka får man enkelt säga nej.

• Ego Lovers
    Anonym (Maria) skrev 2015-08-01 21:53:47 följande:
    Jag blir inte det minsta påverkad vid ett glas! Det får du nog allt belägga bättre om jag alls ska tro!
    Jo man blir påverkad redan vid ett glas. Du vet tyvärr inte skillnaden mellan påverkad och berusad.
  • Ego Lovers
    Anonym (Maria) skrev 2015-08-01 21:53:47 följande:
    Jag blir inte det minsta påverkad vid ett glas! Det får du nog allt belägga bättre om jag alls ska tro!
    Så du påstår att ditt blod fortfarande har 0% alkohol i blodet fast du druckit ett glas. Du vet om att du kan åka fast i en nykterhetskontroll enbart av att ha druckit ett glas vin en halvtimma tidigare.
    Att vara påverkad av alkohol är inte detsamma som att vara berusad eller full.
    Så du menar att den som druckit tre starköl till maten och inte känner sig full inte är påverkad och kan ta bilen en halvtimma efter avslutad öl?
Svar på tråden Dricka framför barnen ..