Inlägg från: Frontline |Visa alla inlägg
  • Frontline

Dricka framför barnen ..

Låter som om din son har ett problem och ni måste fixa det först..
    Att en vuxen dricker alkohol är ju fullt normalt..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    Natulcien skrev 2015-07-31 10:50:40 följande:
    Enligt detta resonemang: Hur ska familjer med bara en bil göra om den ena föräldern behöver åka bort en sväng med bilen då? Ska den hemmavarande föräldern hyra en bil under den tiden då?
    Ja eller hur ska vi göra där bara jag har körkort medans frugan inte har det?
    Jag gillar att ta mig en öl då och då men skulle med andra ord aldrig kunna göra det ifall barnen skulle skada sig när vi sitter i soffan och ser på tv och äter och dricker lite gott...
  • Frontline

Kan informera om att det gick alldeles utmärkt att dricka både öl och några whisky ikväll..
    Barnen sover och jag tror inte dom bryter benen av sig under natten då ingen av oss kan köra..

Imorgon blir det värre då vi ska ut på landet på kräftskiva och då finns det ingen som kan köra...

• Frontline
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-08-01 00:20:54 följande:
    Nej vad duktig och imponerande, hedersmedalj! smile2.gif Vilken hjälte du är. smile2.gif
    Ramla inte sta nu bara när du ska lägga dig. smile1.gif
    Sängen är förberedd så dit hittar jag barnen sover sen länge så det är inga bekymmer såvida som jag skrev att dom inte ramlar ur och bryter benen...

MEN det har ju inte hänt innan så varför inatt och i nästkommande natt för?
  • Frontline
    Lemt77 skrev 2015-08-01 11:38:38 följande:
    Om man måste dricka så kan man göra det när barnen sover. Det är jobbigt för barnen att se när man förändras och det gör man bara efter lite. Barn blir otrygga av det.
    Varför ska man visa barnen att det inte är farligt med att dricka lite alkohol?? Varför ska de lära sig det??
    Vad är det som är farligt med alkohol?
    Att dricka ett par öl eller några glas med vin är ju inte farligt på nåt sett..

Svar på tråden Dricka framför barnen ..