brallison skrev 2015-07-31 20:31:25 följande:
Fartty, jag hade inte alls en avsikt att förstöra din tråd - ledsen om det känns så för dig. Jag bara sa min åsikt och egentligen vart jag ville komma är att du ska inte oroa dig - för de flesta kvinnor som försöker att bli gravida så händer det så fort de har släppt taget och lugnat ner sig (även hormoner funkar bättre när man är i harmoni med sig själv).
Om du hade ägnat en minut åt att sätta sig in i ofrivilligt barnlösas livsvärldar, om du bara läst lite i dessa forum och försökt känna empati, kanske du skulle kunna förstå att det inte handlar om människor som försökt i två månader. De flesta har försökt i många månader, år, och det absolut värsta du kan säga är "sluta stressa så löser det sig". Du visar absolut ingen förståelse för varken vad barnlöshet beror på eller för vad människor går igenom.
Jag hade lätt att bli med barn, men jag har tillräckligt många omkring mig, och tillräckligt stor förmåga till inlevelse, att förstå barnlöshetens helveten. Att utifrån mitt priviligierade lätt-att-bli-gravid-perspektiv avfärda andras upplevelser och metoder är både förmätet och respektlöst.