• AmandaF

Min kropp gillar verkligen inte att vara gravid :(

Hej alla,

Jag känner verkligen att jag måste skriva av mig lite, och få höra andra gravidas erfarenheter.

Är 28 år och väntar mitt första barn, och hittills har det varit graviditeten från h*vetet.

Min kropp verkar inte alls vilja vara gravid.

Först illamående och ett förändrat smaksinne som gjorde att ALL mat smakade äckligt och fick mig att vilja spy (även torra kex och annat som det brukar tipsas om). Har därför knappt kunnat äta under första trimestern, och legat hemma på soffan.

Nu när detta äntligen är på väg att gå över (blivit bättre), så får jag ont i svanskotan som misstänks vara foglossning, redan v 13, och ett enormt kliande över hela kroppen. Vaknar på nätterna av att det kliar på hela ryggen och bröstet och kan inte somna om. Kollade vårdguiden och detta kan tydligen vara tecken på leverproblem som också kan skada bebisen. Såklart orolig för detta och ska träffa BM när hon är tillbaka från semestern.

Är ni fler/är det vanligt med såhär mycket problem? Jag är fullt frisk, normalviktig och tränar regelbundet, så det känns som en chock för mig att min kropp klarar graviditeten såhär dåligt. Jag bor i Stockholms innerstad och har inga vänner som har hunnit få barn eller som är gravid, så jag har ingen att prata med om detta.

Tacksam för alla kommentarer och egna upplevelser!

• Svar på tråden Min kropp gillar verkligen inte att vara gravid :(
  • jenny99

När jag väntade mitt andra barn var jag normalviktig och tränade.Men jag blev kraftigt sjuk i illamående och kräkningar under hela graviditeten.Foglossning i v 12,och mycket vatten i kroppen och viktökning .Jag gick inte ut det sista,gjorde för ont och jag avskydde att vara gravid tyvärr .Men det blev vårt sista barn,jag orkar aldrig vara gravid igen även om det var värt det.

• malintherese01

Jag vet precis hur du känner dig.

Väntar mitt andra barn om fem dagar och jag är så otroligt trött på att vara gravid!

Med första dottern var de illamående från helvetet fram till vecka 13 ungefär. Efter de fick jag urinvägsinfektion som spred sig till njurarna, så blev inlagd. När jag kom hem så spred de sig så jag fick blodförgiftning (då var jag riktigt illa ute) men ut kom till slut en frisk liten flicka :)

Nu, andra graviditeten, 9 år senare, har jag haft extrema problem med foglossning istället. Ont i höfter och ljumskar. Så just nu ligger jag i soffan i princip hela dagarna och bara väntar på att den lilla ska komma ut! Så du är inte ensam i detta! Men det är ju säkert inte en så jättestor tröst! :)

Jag rekommenderar att prova foglossnings bälte! Funkar för en del iallafall :)

Svar på tråden Min kropp gillar verkligen inte att vara gravid :(