• Anonym (?)

    Vad var den egentliga anledningen till att ni bröt upp med er man/fru?

    Vad var den egentliga anledningen till att ni bröt upp med er man/fru? Tog kärleken bara slut helt plötsligt eller vad hände?

  • Svar på tråden Vad var den egentliga anledningen till att ni bröt upp med er man/fru?
  • Anonym (?)
    Anonym (L) skrev 2015-07-31 09:18:58 följande:

    Jag kom på honom med att vara otrogen, i det ögonblicket han erkände dog den större delen av mina känslor för honom. Så jag avslutade förhållandet.


    Hur kom du på honom med att vara otrogen och bad han om förlåtelse? Kände du inte att ni vävdes ihop ändå genom barnen eller gemensamma vänner?
  • Anonym (?)
    Anonym (L) skrev 2015-07-31 09:36:10 följande:
    Den klassiska mobilräkningen med måånga sms till ett visst nr. Inte alls, han var extremt dryg och stöddig minns jag, usch. Just för att vi var så tighta och jag verkligen hade ställt upp för honom till 100% i många år så var sveket monumentalt stort, vilket gjorde det omöjligt för mig att fortsätta. Hade jag brytt mig mindre så hade det kanske funkat att försöka för barnens skull. Om hans attityd hade varit annorlunda förstås.
    Samtidigt vet jag vissa kvinnor som ändå accepterar att sin man haft en affär med en kvinna och ändå håller ihop med mannen. Man undrar hur kvinnor kan vilja hålla ihop med sådana svin. Dem kanske inte orkar bryta upp helt enkelt och kanske har det bra ekonomiskt med mannen som skämmer bort frun på andra sätt genom resor osv.
  • Anonym (?)
    Anonym (L) skrev 2015-07-31 10:08:13 följande:
    Ja, de flesta jag känner som har råkat ut för samma sak har fortsatt med männen, men ingen av de relationerna höll utan det blev ny otrohet med nya kvinnor. Alltså etter värre, så det verkar vara bättre enligt mig iaf att följa magkänslan och bryta med en gång, trots ett uppbyggt liv tillsammans. Man slipper förlora tid på en man som är en återvändsgränd mm.

    Tror inte att det är ekonomi som styr så mkt utan att många kvinnor är (enligt mig) mycket förlåtande, alldeles för mkt för deras eget bästa. De flesta blir sällan arga utan otroligt ledsna när ngn trampar på dem, så funkar inte t ex jag.
    Man måste vara tuff som du är och inte låta män bete sig som svin. Gör dem det ber man dem dra åt skogen.
  • Anonym (?)
    Anonym (Gått vidare) skrev 2015-08-01 08:50:17 följande:

    Vi separerade för att vi glidit ifrån varandra och var som syskon snarare än ett par. När jag blev djupt förälskad i en annan man så insåg jag att "aha - det är så här det skall kännas" så jag separerade. Det var 1,5 år sedan. Vi är bra vänner nu och umgås kring barnen utan problem.

    Den mannen jag blev kär i har velat fram o tillbaka sedan dess över att lämna sin sambo och barn och har drivit oss in i djup olycka. Han är feg och är inte ärlig mot vare sig själv, sin sambo eller mig. Hon frågade honom förra veckan om han hade någon annan och då lämnar han ut mitt namn och säger att "vi har bara pratat med varandra mycket". Yeah sure... Hon googlar mig och konfronterar honom med ett foto vilket han bekräftar. Sedan ringer han och berättar detta och jag blir arg - varför skall jag bli inblandad när han inte har för avsikt att lämna i alla fall. Han säger ibland "det vore så skönt om hon bara gjorde slut med mig"... Fega lilla man. Det var väl det han trodde hon skulle göra men hon verkar tro på att vi bara "pratat" eller så vill hon helt enkelt inte se sanningen. Tycker så synd om hans sambo. Hon är en bra tjej som förtjänar bättre. Det gör vi båda två. Blir man så kär i en annan människa och man tom talar om giftermål då skall man lämna!!!

    Bestämde mig efter detta att gå vidare. Att säga en sak och göra en annan är inte ok. Är man vuxen får man försöka agera med respekt inför nära o kära.


    Har du inga kärleksbrev vilka du och mannen utväxlat? Isåfall kan du skicka breven till mannens sambo så hon får se sanningen och då kan ej mannen förneka det som hänt utan du har bevis på allt.
  • Anonym (?)
    Anonym (Gått vidare) skrev 2015-08-01 08:50:17 följande:

    Vi separerade för att vi glidit ifrån varandra och var som syskon snarare än ett par. När jag blev djupt förälskad i en annan man så insåg jag att "aha - det är så här det skall kännas" så jag separerade. Det var 1,5 år sedan. Vi är bra vänner nu och umgås kring barnen utan problem.

    Den mannen jag blev kär i har velat fram o tillbaka sedan dess över att lämna sin sambo och barn och har drivit oss in i djup olycka. Han är feg och är inte ärlig mot vare sig själv, sin sambo eller mig. Hon frågade honom förra veckan om han hade någon annan och då lämnar han ut mitt namn och säger att "vi har bara pratat med varandra mycket". Yeah sure... Hon googlar mig och konfronterar honom med ett foto vilket han bekräftar. Sedan ringer han och berättar detta och jag blir arg - varför skall jag bli inblandad när han inte har för avsikt att lämna i alla fall. Han säger ibland "det vore så skönt om hon bara gjorde slut med mig"... Fega lilla man. Det var väl det han trodde hon skulle göra men hon verkar tro på att vi bara "pratat" eller så vill hon helt enkelt inte se sanningen. Tycker så synd om hans sambo. Hon är en bra tjej som förtjänar bättre. Det gör vi båda två. Blir man så kär i en annan människa och man tom talar om giftermål då skall man lämna!!!

    Bestämde mig efter detta att gå vidare. Att säga en sak och göra en annan är inte ok. Är man vuxen får man försöka agera med respekt inför nära o kära.


    Försök få mannen att inleda mail korrespondens med dig där ni utväxlar hur skönt det var att träffas och detaljer som datum, platser osv, om vad ni gjorde och se till att han har en seriös mailadress. Då kan du om du vill "hämnas" på mannen skicka mailen till mannens sambo så får hon se sanningen och vilket svin/lögnhals han är mot alla inblandade. Då har du liksom bevis ifall han förnekar vad ni gjor, otrohet osv.
  • Anonym (?)
    Anonym (Camilla) skrev 2015-08-01 18:54:19 följande:

    Han visade ingen kärlek, var respektlös och allt som gick fel var mitt fel, enligt honom. 
    Vi hade aldrig sex, och jag kände att han inte tyckte om mig.


    Skaffade ni barn tillsammans?
  • Anonym (?)
    Anonym (Camilla) skrev 2015-08-01 18:54:19 följande:

    Han visade ingen kärlek, var respektlös och allt som gick fel var mitt fel, enligt honom. 
    Vi hade aldrig sex, och jag kände att han inte tyckte om mig.



    Kan känna likadant. Alltid klagomål hemma och han tar aldrig initiativ till sex. Hade sex senast i september förra året. Och då var det bara in och ut, ett sprut och ingenting mer. Han sa då att det är han som måste göra jobbet under sexakten och att det är lätt för mig som kvinna, dvs inte det minsta passionerande att höra. 
    På vilket sätt tyckte han inte om dig? 
Svar på tråden Vad var den egentliga anledningen till att ni bröt upp med er man/fru?