Inlägg från: Maalon |Visa alla inlägg
  • Maalon

BF april 2016

Hoppar gärna in här om jag får :) Fick plus i lördags och om man går efter uträknaren här på fl är bf 18e april. Går in i vecka 5 imorgon. 
    Jag är så extremt trött, somnar tidigt om kvällarna och sover som en sten, men tur det, för innan klockan 7 ska jag upp och kissa. Blir lite illamående ibland, inte såpass att jag vill kräkas utan bara ett litet obehag. Molande värk i ryggen och extrem supervärk i brösten som redan är nästan dubbelt så stora :P 

Hur tidigt efter plus ringde ni barnmorska för inskrivning? 

• Maalon

Asså den här tröttheten.... Har tänkt att jag ska hålla mig borta från kaffe under graviditeten, men jg kollapsar snart!! Någon av er som har varit gravida tidigare som har tips hur jag ska överleva arbetsdagarna?

Min info till en lista: bf är ca 18/4, jag är 23 men kommer vara 24 när jag föder. Plussade på andra riktiga försöket och har inga barn sen tidigare :)

• Maalon
    Sophie13, 33 år, 1 barn sen tidigare 

Sofffi, 1 barn sen tidigare

Mahlin, 1 barn sen tidigare

Issi, 28 år, 1 barn sen tidigare

GabriellaB, 1 barn sen tidigare

Hondendärtjejen, 1 barn sen tidigare, bf 16/4

Vajb, första barnet, bf 7/4

Wadenholt, första barnet, bf 3/4

BSandy, 1 barn sen tidigare

Sommarmalva, 3 barn sen tidigare, bf 5/4

Ellami, 1 barn sen tidigare

Kiki, 1 barn sen tidigare, bf 1/4

Maalon, 23 år, första barnet, bf 18/4

Tajn, 1 barn sen tidigare, bf 17/4

Idilia, 1 barn sen tidigare, bf 18/4

KaffeTös, första barnet, 16/4

Cocolemon, första barnet

Gabriellap

Lia_78, 37 år, 1 barn sen tidigare, bf 10/4

Kapten bombus

Elyssa81, bf 16/4

Pauliina, 2 barn sen tidigare

Mslove, första barnet, bf 7/4

Emmmmm, 1 barn sen tidigare

Sockerbullen, första barnet

A85, 1 barn sen tidigare

Minus75, 1 barn sen tidigare, bf 12/4

Aliceiunderlandet

Fruw, 1 barn sen tidigare

Linuslotta, 35 år, 2 barn sen tidigare bf 29/3

Saltvatten, 1 barn sen tidigare

Mandie123, 25 år, första barnet, bf 8/4
  • Maalon
    Lia_78 skrev 2015-08-14 10:31:27 följande:

Godmorgon på er alla GRAVIDA!

Har ni lika svårt att fatta att ni är gravida som jag har ibland. Just nu vill jag bara skrika ut till alla att vi ska ha barn. Men ska försöka hålla mig några veckor till.

Har någon av er berättat för nära och kära ännu?

Vi har berättat för min mamma och mormor, bor så långt bort från dom och vill involvera dom så mycket som möjligt :) Min bästa vän vet och även en kollega. Haha, kollegan villa köra mig till akuten en dag, hon trodde jag skulle kollapsa och att jag var allvarligt sjuk, så kände mig nästan tvungen att berätta. Resonerar som så att dom jag berättat det för än så länge är folk som också skulle få höra om ett eventuellt missfall. Annars väntar vi ut vecka 12 :)
  • Maalon
    EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-14 12:06:57 följande:

Vad använder ni för gravappar? :) Och jag vet att man får ett BF av BM sen men varför visar alla apparna olika BF datum trots att alla räknar från senaste mensens första dag? Kan tänka mig att det beror på att ens cykel normalt kanske inte är 25 dagar som normen.. eller vad? Vilket datum från vilken app "siktar" ni in er på? Jag har allt från 22-28/4

Jag siktar in mig på datumet jag fick från uträknaren här på fl, fick samma på gravid appen, 18e april. Har fått 19e på en annan, men siktar på 18e tills jag hör vad bm har att säga :)
  • Maalon
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-15 08:13:14 följande:

Hej! Ansluter mig här!
    Är i v 4 (3+4), alltså helt nyplussad.
    Har en dotter på 1 född juli ifjor och bf blir slutet av april :)

Grattis :) 
  • Maalon

Vågar jag hoppas på att min energi är påväg tillbaka? Idag orkade jag mig äntligen ut på en kvällspromenad igen!

Var dock tvungen att skratta åt mig själv och den svullna magen. Efter att jag dragit på mig träningsbyxorna såg jag helt klart gravid ut, klotrund mage. När jag rättade till dom förvandlades det till en megavalk, hahah, svullen much liksom :p

• Maalon

Behöver lite hjälp och råd!

Igår var jag ute på stranden hela dagen och på kvällen upptäckte jag en fästing som satt fast på min rygg. Den kan inte ha suttit i många timmar och vi fick bort hela fästingen. 
    Googlade på det idag och fick fram en artikel där det stod att gravida ska få antibiotika direkt vid fästingbett, men kunde inte läsa om det på fler ställen. Vad skulle ni göra?

Just nu hatar jag att bo i Norge och att sjukvårdsupplysningen inte existerar här :/

• Maalon
    Cissi90 skrev 2015-08-24 09:05:07 följande:
    Jag hade direkt ringt sjukvårdsupplysningen fast den som finns i Norge då. Enklast så :) ring! Lycka till!
    Det finns ju inte här... 
  • Maalon
    Idilia skrev 2015-08-28 16:11:25 följande:

Ni som jobbar, hur lyckas ni dölja illamåendet för kollegor? Jag är lärare så antingen är jag med barnen, är i personalrummet eller i arbetsrummet. Jag är aldrig ensam under en dag. Än så länge kräks jag inte menjag mår illa och är trött. Vet inte hur jag ska kunna dölja det. Är i vecka sju så jag jar ju några veckor kvar...

Jag jobbar i butik och har två kollegor som jag jobbar riktigt nära, dom vet om det. Dels pga illamående men också att jag är rädd för tyngre lyft vilket vi har när vi gör lagerarbete. 

Kanske någon tablett eller sånna armband folk har snackat om är bra för dig, så du förhoppningsvis slipper lämna klassrummet tänker jag. :) 

Lycka till :)
Svar på tråden BF april 2016