Inlägg från: Cissi90 |Visa alla inlägg
  • Cissi90

BF april 2016

Ansluter mig också :) plussat precis, BF slutet av april.

Har känslighet för lukt, stenhårda bröst som gör ont, trötthet och smått illamående. Blev gravid genom att använda Pergotime så tror min känslighet är lite större och får symptomen så tidigt.. Men är otroligt lycklig över vår lilla ärta som växer i magen :)

• Cissi90

Förstår verkligen era symptom! Får panik av illamåendet (leder inte till att spy) det jag äter gör så magen svullnar direkt så ser ut som i 6e månaden istället för 5e veckan haha. Konstant trött men sover dåligt för kissandet varannan timma haha.. Hade ingen aning om att symptomen kunde komma såhär tidigt?

Fick en typ mensvärkskänsla idag också, i ryggen och magen. Normalt?

• Cissi90

Åh mår SÅ konstigt idag. Uppsvullen och magen ser gigantisk ut, lite illamående trots mat och sjukt trött. Har dessutom fått en liten förkylning pga solsting.

Hade födelsedagsfirande här hemma igår, åt mjukost och vitt bröd.. Så nu går inte magen ner!! Kan jag ta Imogaze tror ni? Eller hur lugnar man ner magen? Är svårt när man är gravid också :/

• Cissi90
    Idilia skrev 2015-08-17 06:14:15 följande:

Trevlig läsning nu på morgonen :)

Åh mysigt !!
  • Cissi90
    Pauliina skrev 2015-08-20 16:43:26 följande:

Inte för att vara den som är den, men hur kul är de med en kula lik en i vecka 30 när man bara snart är i v 8?? Illamåendet ska vi inte prata om ..

Jag förstår dig!! Är exakt likadan och är snart i v 6. Tydligen gaser som skapat det när jag läser runt. Vågar inte gå i linne eller tajt t-shirt pga svullna magen som bara är "tjock" eftersom vi inte gått ut med något än
  • Cissi90
    squib skrev 2015-08-20 21:01:06 följande:

Snart är det höst på riktigt och är det snart höst så får vi snart berätta. Jag hoppas verkligen att det bara är gaser, för "bulan" är enligt min app bara stort som ett hallon.

Förstår dig haha, min är bara som en kärna typ och är uppsvullen av gaser. Det är OK! Vi får gå i mjukisar ;D
  • Cissi90
    squib skrev 2015-08-21 07:12:06 följande:

Ja! Tights och Oversize tröjor. :D

Haha helt rätt !
  • Cissi90

Åh hörni! Var med om en jätte jobbig grej nyss :/ är hemma hos mina släktingar som inte vet att jag är gravid. Vi har grillat nu och jag har ätit och mådde as bra sen helt plötsligt så kom illamåendet :( maten sitter i halsen och jag kan inte säga något pga att ingen vet än.

Blä! Hur stoppar man illamåendet ?

• Cissi90
    Maalon skrev 2015-08-24 08:54:09 följande:

Behöver lite hjälp och råd!

Igår var jag ute på stranden hela dagen och på kvällen upptäckte jag en fästing som satt fast på min rygg. Den kan inte ha suttit i många timmar och vi fick bort hela fästingen. 

Googlade på det idag och fick fram en artikel där det stod att gravida ska få antibiotika direkt vid fästingbett, men kunde inte läsa om det på fler ställen. Vad skulle ni göra?

Just nu hatar jag att bo i Norge och att sjukvårdsupplysningen inte existerar här :/

Jag hade direkt ringt sjukvårdsupplysningen fast den som finns i Norge då. Enklast så :) ring! Lycka till!
  • Cissi90
    Maalon skrev 2015-08-24 09:14:43 följande:

Det finns ju inte här... 

Fast något liknande borde ju finnas? Annars ring akuten. Bara att åka in så du slipper fundera och bli lugn :)
  • Cissi90

Hej allihop! Idag fick jag ett samtal av BM.. de har skickat remiss till ett sjukhus för min blodsjukdom jag har. Lite läskigt men men... hoppas de kollar så allt är bra

• Cissi90

Oj oj oj idag har det verkligen varit galet med magen! Inte kunnat behålla maten, illamående, kass i magen.

Har dessutom haft en galen dille på nudlar. Jag har blivit helt galen på det nu, dessutom det enda som lugnat illamåendet. Ska jobba i morgon och dessutom utomhus, vet inte hur jag ska klara det när magen är såhär.

• Cissi90
    zainab85 skrev 2015-08-31 20:35:30 följande:

Skriver här igen

I lördags försvann mina ömma bröst och jag gick och väntde på en blödning men det kom inget.. Nu har brösten brjat ömma igen inte alls lika mycket som innan men lite .. Eftersom jag inte har andra symtom så är jag nu orolig för MA .. Har två barn tidigare (11 och 9 år) så det va länge sen så jag kommer inte ihåg så mycket ..... Har haft ett missfall innan mina barn i vecka 7 tror jag men kommer inte heller ihåg så mycket förutom smärta och blödning ...

Vet inte riktigt vad jag ska göra :(

Ring barnmorskan, hoppas allt är okej!
  • Cissi90
    H1ssa skrev 2015-09-01 22:53:54 följande:

Jag kommer tillbaka hit, var med i FB-gruppen tills nu. Tycker det är lättare på facebook. Det har tyvärr visat sig att inte alla har varit välkomna, och eftersom det inte finns någon administratör som bestämmer vem som får vara med eller inte här, passar nog det här forumet mig bättre trots allt :)

Hoppas att jag är välkommen tillbaka

Såklart du är :)
  • Cissi90

Hej allihop!

Skulle behöva lite råd av er.

Det är bara en i min arbetsgrupp som vet att Jag är gravid, och det är den ytterst ansvariga (vi är även vänner privat). Vi har haft en tillförordnad chef ett tag och vi trodde att vi skulle prata med honom samt vår enhetschef. Vi har därför suttit och skrivit på en ny tjänst som kan passa mig nu när Jag är gravid och efter, eftersom min nuvarande tjänst är långa dagar och sena sena kvällar.

Men! I måndags sattes den nya chefen in och jag känner smått panik för denna chefen vet inte riktigt vem Jag är och hur jag arbetat mig upp i organisationen från ingenting.

Hur ska jag göra? Hur ska jag bemöta detta? Vet inte riktigt när jag borde berätta längre eftersom denna nya chefen inte känner mig spm TF och enhetschefen gör.

• Cissi90
    Sommarmalva skrev 2015-09-09 10:33:08 följande:

Men om du nu skrivit på en ny tjänst så är det ju den som gäller, eller? Eller är den bara tillfällig? Spelar det någon roll vilken chef det är?

Ja fast denna nya tjänsten innebär att någon/några måste ta över mitt arbete vilket ger mer anställda och kostar då såklart mer för arbetsplatsen. Med mina andra chefer så är det lätt att argumentera för mitt arbete och varför den nya tjänsten är viktig eftersom de sett allt och vet vad jag gör.

Det gör ju inte den nya chefen :) så funderar på om jag ska ta det endast med min enhetschef som får ta med nya chefen eller om jag kör på original planen och tar båda samtidigt..
  • Cissi90
    MeMon skrev 2015-09-10 19:58:07 följande:

Gokväll! Nån annan som lider av restless legs och har nåt tips? Håller på att bli galen!

Jag lägger mig med benen och lite tryck på spikmattan.. Släpper lite och är enklare att somna
Svar på tråden BF april 2016