BF april 2016
Hej. Hoppar på här. Har precis pluset med nr 2, tog sig på 3:e försöket. Har en tös på 2,5 som äntligen ska få ett syskon som hon tjatat efter
Hej. Hoppar på här. Har precis pluset med nr 2, tog sig på 3:e försöket. Har en tös på 2,5 som äntligen ska få ett syskon som hon tjatat efter
Hej allihopa,
jag har lusläst denna tråd flera gånger men nu kände jag att det var dags att hoppa in själv.
BF 5/4, andra barnet. Vår dotter är nyss fyllda tre så hon kommer vara 3,5 när bulan kommer.
För övrigt mår jag bra, glömmer nästan bort att jag är gravid från och till.
Jag är 28 år och studerar till sjuksköterska. Någon annan som studerar? Jag undrar hur man ska bära sig åt när man har bf mitt i en termin.
Detta med trotsiga barn känner jag igen. Har en 2,5 åring hemma. Allt skall göras tvärs om än vad man säger. Sen att hon är super mammig gör saken inte bättre. Mamma gör de, mamma gör de. Skall klättra på mig, hålla handen osv hela tiden.
Hej!
Är ganska nyplussad (fick positivt test den 15/8) och har preliminärt BF den 21/4. Har en son på 3,5 sen tidigare. ) Så jag vill gärna vara med i er grupp.
Tänkte höra med er andra vilka vitaminer/tillskott ni äter nu. Medan vi försökte bli gravida tog jag dagligen 1 tablett av "Mitt val kvinna" + 1 tablett "Tillskott Folsyra". Ringde till MVC idag och hörde med dem och de sa att det räcker enbart med "Tillskott Folsyra" nu.
Vad har ni andra för erfarenheter. Vet ni om man kan "överdosera" folsyra?
Här får vi bara ett ul. I v.18. Varför skiljer det sig? Varför gör de ul tidigare på vissa platser i landet? Trodde att alla bara gjorde ul i vecka 18, ifall det inte var något speciellt...
Helsingborg erbjuder bara ul.
Tul är bara om det är något speciellt.
Var i Skåne bor du? I Kristianstad erbjuds bara rul i v 19 om man inte ska göra ett kubtest, då får man ju ett i v 13 också.
Hur mycket bör man se på ett vul/ul i v5+1?
Efter mina symtomfria dagar förutom spyan igår så kände jag mig inte så peppad att gå till BM på hälsosamt idag. Tog mig i kragen och gick dit. Gjorde dock en fuling och sa att jag inte visste hur långt gången jag är pga missad mens (den har dock varit rätt oregelbunden sen p piller stopp) så hon bokade in ett tidigt ul. Känns lite bättre att få svar framöver