Inlägg från: snowybaby |Visa alla inlägg
  • snowybaby

BF april 2016

Hänger på här jag också. Plussade 9/8. Fick gravid 1-2. Idag 8 dagar senare fick jag gravid 3+. Vet inte vad de beror på mer än att jag ökar kraftigt. Nu 15 april i alla fall. Första barnet, 8:e försöket.

• snowybaby
    Hänger på här. Plussade efter 8 försök den 9/8. Har PCO-s och min m2b har opererats för kryptorkism som barn. Men blev ett litet frö ändå. Är i v 8 (7+1). Såg hjärtat ticka i 6+5. Hoppas nu detta går vägen! Är så lyckliga. BF 15/4 2016. 

Mår illa till och från, fått utskrivet lergigan. Ömma bröst och lite värk i magen. Idag kände jag andfåddhet. Gastric bypassopererad sen 2 år tillbaka. Bokat ett privat ultraljud i v 13. Kommer inte göra KUB.

Planerar samtidigt ett bröllop i juli 2016 (som bestämdes innan jag fick reda på att vi ska ha barn). 19/9 förlovar vi oss i England :)
  • snowybaby
    Kakan7 skrev 2015-08-31 10:41:06 följande:

Hej hej, inte skrivit här tidigare, men plussade för ca 2 veckor sedan och tror att jag är i typ v 5+6 idag... Andra barnet, fick en tjej för ca ett år sedan.

Var på VUL i fredags då jag har haft tidigare utomkvedes, och var inte ett dugg nervös innan utan förväntade mig att allt skulle vara frid och fröjd. Tyvärr såg läkaren en tom fostersäck, och sedan ytterligare en säck, han trodde det antingen var tvillingar (dock mindre troligt eftersom jag bara haft en ÄL sedan jag slutade äta p-piller, dessutom har jag bara en äggledare kvar efter mitt utomkvedes) eller en ansamling av blod och vätska som är vanligt i början av graviditeten.

Eftersom han sa att det såg ut som att jag var väldigt tidigt i graviditeten kunde han inte bedöma närmare om det var en "ofostrig graviditet" och inte heller varför det var två fostersäckar, så nu har jag fått en ny tid om en och en halv vecka. 

Så sjukt jobbigt! Nu går jag bara och känner efter hela tiden om jag känner mig gravid eller inte...

Hoppas jag inte skrämmer upp någon nu, behövde bara skriva av mig... Är det någon annan som varit på tidigt VUL där man inte sett fostret i vecka 5 - 6?      

Vi såg också tom fostersäck i 5+5 men sen i 6+5 en liten prick med tickande hjärta <3 lycka till :)
  • snowybaby

Jag är i v 10 9+2. Men är så orolig för hela dagen har de gjort ont i magen. Huggit och dragit i nederdelen av magen. Har ringt 1177 men de sa att dessa veckor växer livmodern väldigt snabbt och därför kan de kännas extra mycket. Men om smärtan blir outhärdlig eller jag får blödningar ska jag åka in. Ska ringa min BM om de inte gått över tills imorgon. Nån som känner igen sig?

• snowybaby

Sail on silvergirl; jag har ingen aning och inget svar på din fråga men jag skriver för att vi ligger exakt lika i tiden. Är också i 10+6 idag :) hoppas de inte är nån fara med tabletten!

• snowybaby

Igår hade jag sex och allt va som de skulle vara. När jag några timmar senare gick på toa blödde jag väldigt mycket och blev jätte orolig. Åkte in till akuten och fick se en liten bebis med ett hjärta som slog <3. Tydligen har jag en polyp som är skör. Blödningen avstannande och idag när jag skulle göra nr 2 började det blöda igen. Så den måste va ganska skör. Ska dock söka till gyn till veckan. Vecka 12 idag.

• snowybaby
    Idilia skrev 2015-10-08 06:28:07 följande:

12+5 idag, blev framflyttad två dagar så nya bf är 16 april.

Åh då är vi exakt lika. 12+5 för mig med :)
    Mim blogg - www.natalina.se
  • snowybaby
    Pauliina skrev 2015-11-05 09:12:36 följande:
    Just de, moderkaka i framvägg som jag trodde :)
    åh va mysigt! Grattis! Då har ni BF dagen efter oss =) Vi ska ha RUL den 18/11 =) LÄNGTAR :D
    Min blogg - www.natalina.se
  • snowybaby
    Josefine85 skrev 2015-11-11 18:56:20 följande:

Vi har också köpt en halv vagn :) hittade en emmaljunga liggkorg, helt ny och superbillig, så då kunde vi inte låta bli! Bara älskar den. Scandinavian limeted edition.

Vi har kollat ett schassi som vi ska köpa nytt.. Nåt med svängbara framhjul och luftdäck! Vi bor på landet, så det måste vara comfort ;)

Är det nån mer som har eller har haft moderkakan i framvägg? Jag har det denna gång.. Å jag känner inte alls av bebisen än.. Är i 16+4 idag! Frustrerande då jag kände min andre son i vecka 16!

Jag vet inte vart jag har min moderkaka då den låg föreliggande i vecka 12+2 men jag tror jag har den i framvägg då jag inte heller känner nåt, men ska på rul om en vecka =)
  • snowybaby

Rul idag. Allt såg bra ut. Bebis va dock blyg så vi fick inte se kön men de gör inget huvudsaken va att lill*n är frisk. Bf 14 april :)

Svar på tråden BF april 2016