Inlägg från: Flerattälska |Visa alla inlägg
  • Flerattälska

BF april 2016

Hej, Plussade igår och har beräknad bf 25/4.

Har en son som hinner fylla fyra innan ev syskon kommer. Har försökt sedan förra våren ochhar tyvärr haft några missfall sedan dess men äter nu trombyl i hopp om få slutföra denna graviditet.

Beklagar att så många haft en så kämpig väg att gå för att få ett barn. Håller tummarna för att alla fina plus håller hela vägen fram till april <3

• Flerattälska
    snowybaby skrev 2015-08-17 23:07:09 följande:

Hänger på här jag också. Plussade 9/8. Fick gravid 1-2. Idag 8 dagar senare fick jag gravid 3+. Vet inte vad de beror på mer än att jag ökar kraftigt. Nu 15 april i alla fall. Första barnet, 8:e försöket.

Grattis:)
  • Flerattälska

Min gyn läkare föreslog att jag skulle äta trombyl vid nästa graviditet. Det finns lite forskning om effekten av trombyl men många som fått upprepade missfall har kunnat gå tiden ut efter att de började äta trombyl. Trombylen hjälper till att motverka att det bildas små blodproppar i moderkakan vilket tros vara en vanlig orsak till missfall i veckor efter att moderkakan tagit över näringstillförseln.

Har hört om flera här på fl som blivit hjälpta av trombon så nu håller jag tummarna.

• Flerattälska
    Issi skrev 2015-08-18 08:40:23 följande:

Jag är i samma sits som du, äter dock inte Trombyl, hur kom det sig att du fick det utskrivet? Och hur länge ska du äta det? Är bara nyfiken då jag själv går och lurar på vad mina missfall har berott på...

Oj. Se svaret i tidigare inlägg. Glömde att citera :)
  • Flerattälska
    Minus75 skrev 2015-08-19 22:49:16 följande:

Jag äter också Trombyl denna gång. Förra gången var jag ju med i Lennart Bs studie, så då vet jag inte om jag fick Trombyl eller placebo, men jag gick hela vägen efter att ha fått 6 missfall innan. Så jag tror på trombyl. Iaf för min kropp! ????

Åh beklagar alla dina missfall. Sex missfall är jobbigt! Men så härligt att d u blev hjälpt av Lennart och att du nu fått trombyl också :) Jag har hört om så många som lyckats med trombyl så naturligtvis har jag höga förhoppningar.

Håller tummarna för oss :)

Hur långt gången är du?
  • Flerattälska
    Minus75 skrev 2015-08-19 23:23:35 följande:

Tack! Ja, det var ett rent helvete innan vi fick träffa LB! Inte bara pga missfallet, utan hur vi behandlades på Sahlgrenska. 12 olika läkare på 12 besök, inklusive missfallsutredning osv. De struntade högaktningsfullt i hur vi mådde och hur det gick för oss. Sen träffade vi LB som fattar det här med kontinuitet och omhändertagande. Så det kan faktiskt ha berott på det, snarare än trombylen, dvs att vi fick vår pojke till slut!

Idag är jag i vecka 7, dvs 6+0. Vi ska på tidigt VUL redan på måndag för att se så att det verkligen finns någon där inne. (Två av mina MF var MA, så jag är såklart orolig även om jag inte blöder alls denna gång. )

Håller också tummarna för oss! Vilken vecka är du i?

Men fy så vidrigt. Man är tillräckligt utsatt i läget efter missfall och ska inte behöva bollas runt på det sättet. Hoppas ingen annan i liknande situation behöver genomlida det bemötandet.

Men så skönt att snart få göra en koll och se att allt står rätt till. Förstår din oro.

Jag Plussade i söndags och är i vecka 5
  • Flerattälska
    jezzz skrev 2015-08-26 19:47:52 följande:

Jag hoppar också in här :) Min man och jag har försökt bli gravida i 3 år och i lördags plussade vi äntligen! Jag är i vecka 6 och vi är i sjunde himlen, men självklart lite försiktiga i vår glädje inför denna kritiska period.

Åh ett stort grattis till plusset :) Hur mår du (förutom svävande på de rosa molnen ;) )
  • Flerattälska
    jezzz skrev 2015-08-27 07:58:09 följande:

Jag mår bra än så länge! Tröttare än vanligt, ont i brösten och uppsvälld mage men inte något illamående. Hoppas det kan fortsätta så ?

Var tvungen att ta ett till grav.test idag bara fär att fastställa denna ofattbara känsla och plusset var starkare!

Hur mås det där?

Haha ja det är svårt att greppa att det växer en liten inom en. Jag har lyckats hålla mig från fler tester men förstår känslan :)

Jag känner av tröttheten, ömma bröst, växtvärk i livmodern och extrem hungerkänsla om det går några timmar mellan målen.
  • Flerattälska
    fastfrusen skrev 2015-08-29 06:35:07 följande:

Hej tjejer! Uppdaterar mitt i natten från sjukhuset! Jag var gravid men det var ett utomkvedes så har blivit akut opererad inatt.. Fick jätteont på eftermiddagen en halvtimme ungefär, sen klingade det av så tvekade på att åka in men gjorde det ändå o tur var ju det! Känns overkligt, o vill inte gå igenom det igen typ.. De tog min vänstra äggledare.

Nej fy så tråkigt :( Jag beklagar att du behövt gå igenom det. Vilken tur att du tog åkte in.

Hoppas verkligen du aldrig ska behöva vara med om något liknande igen.
  • Flerattälska
    zainab85 skrev 2015-08-29 23:19:54 följande:

Hej

Tänkte skriva av mig lite ????

Är gravid i vecka 6 (5+3) har haft ömma bröst redan innan jag plussade men imorse när jag vaknade va de normala ... De känndes tomma eller ja lite svårt att förklara ... Plus att jag har väldigt ont i ryggen

Är väldigt orolig ????????????????

För min del har dina symtom betytt missfall. :( Hoppas verkligen att så inte är fallet för dig

Kram
Svar på tråden BF april 2016