Inlägg från: mammatillEllie |Visa alla inlägg
  • mammatillEllie

BF april 2016

Hej!!

Plussade igår och har bf 25:e april. Har en dotter på 3 år och hade ett MA i januari så nu hoppas jag att det går bättre denna gången

Ang folsyra så sa de på apoteket att man inte kan överdosera folsyra, det är vattenlösligt så man kissar ut det man inte behöver. Jag har folsyra på recept men tar ändå Mitt val Gravid.

• mammatillEllie
    Solstrålen1988 skrev 2015-08-19 21:10:44 följande:

I skåne erbjuds det både ul och tul

Var i Skåne bor du? I Kristianstad erbjuds bara rul i v 19 om man inte ska göra ett kubtest, då får man ju ett i v 13 också.
  • mammatillEllie
    Solstrålen1988 skrev 2015-08-20 10:00:38 följande:

Jag bori Eslöv kommun. Låter konstigt att vissa endast från tul. Har en nära vän i Kristianstad kommun som fick tul utan speciella anledning

Mycket märkligt att det kan skilja så, skulle också vilja ha det ju
  • mammatillEllie
    Woodwick skrev 2015-09-15 19:58:57 följande:

Hej alla! Har tidigare skrivit i en annan apriltråd men de verkar som de flesta har gått över till Fb vilket inte jag är intresserad av så blev väldigt glad när jag hittade er :) imorgon är jag i v 8+0 och ska på inskrivning hos bm på morgonen. Har för tre veckor sedan varit på hälsosamtal. Är det någon mer än jag som ska eller har gjort cellprov när de varit gravida. Min barnmorska ska göra ett imorgon då det var tre år sedan sist jag gjorde ett.

Jag gjorde 3 cellprov under min förra graviditet (hade haft allvarliga cellförändringar) Gick kanonbra
  • mammatillEllie

Jag har berättat för mamma, min syster och min kompis. Resten får vänta till efter kub-testet.
    Mamma höll på att trilla av stolen då jag och syrran berättade för henne samma dag att båda var gravida

• mammatillEllie

Jag får knappt plats i mina jobbebyxor längre Dom var i och för sig tighta redan innan jag blev gravid men nu går det inte att knäppa längre. Man är ju inte så sugen på att gå till chefen redan för att beställa mammabyxor..

Någon annan som arbetar i uniform? Hur har ni löst problemet? 

• mammatillEllie

Är i v 11. Har inte berättat på jobbet ännu. Jobbar som väktare och i vår klädsel ska tröjan vara instoppad i byxorna så det ni kan tänka hur snyggt klädd jag är just nu Får försöka stå ut ett par veckor till och sedan beställa en storlek större i byxor.

Privat har jag redan börjat med mammabyxor, så jäkla skönt!

• mammatillEllie

Tror att det är en flicka denna gången också. När jag var gravid med min dotter drömde jag att det var en tjej jag skulle få. Har drömt det denna gången också

• mammatillEllie
    Emmmmm skrev 2015-10-07 17:03:08 följande:

Rutinproverna visade på hypotyreos som nu ska behandlas med Levaxin. (Aldrig haft innan). Tydligen medför det risk för utvecklingsstörning hos bebisen men att de flesta barnmorskor inte ens kollar dessa prover så man skulle inte vara så orolig. Men det känns ju verkligen inte kul att få reda på.. :( tidigare grav har jag inte haft det. Inte kul att behöva ta massa tabletter heller.. Fler som har erfarenhet av detta?

På mig konstaterades hypotyreos 2011, ca 6 mån efter jag fick min dotter. Denna graviditeten får jag ta prover var 4-6 vecka för att hålla koll på värdena. Än så länge har jag fått höja till 125 mg och bm tror att det kommer bli minst en höjning till. 
    Ligger man rätt i värdena ska det inte vara någon fara för bebis men det gäller att kolla det med jämna mellanrum.
    Vet du vad ditt TSH låg på?
Svar på tråden BF april 2016