camillis86 skrev 2015-08-27 11:53:20 följande:
Sitter här nu med mina nyinköpta band runt handlederna! haha! jag är ofta väldigt skeptisk till sånt här men vad gör man inte! :P Känns lite bättre men det är ju svårt att avgöra om det är för att jag kräkts, tagit en postafen el om det är de "magiska" armbanden!
måste också bara få skriva av mig då jag blev sjukt irriterad nyss, jag har berättat på jobbet för mina närmaste kollegor som jag jobbar med dagligen, dels för att jag blev inlagd på DS förra veckan och dels för att jag tyckte det kunde vara skönt att inte behöva ljuga och hitta på konstiga ursäkter om man mår illa å kräks... planen var dock att inte berätta men nu blev det ju som det blev....
Till problemet nu, helt plötsligt kommer en kollega från vår andra mottagning upp å frågar om det inte är nåt jag vill berätta, när jag säger nej fortsätter hon fråga och det visar sig att chefen där nere försagt sig... INTE ok, är ju bara i v 6 och vill inte alls att alla ska veta om det, Väldigt irriterande...... 
Fy vad tråkigt att chefen försagt sig

Verkligen inte OK!
Apropå ditt illamående, vet inte vilka knep du har testat men många gravida som lider av illamående har ofta B6-vitaminbrist. Jag är för alternativ och tänker att man kan testa det som inte skadar en och har köpt B6-vitamin ifall jag skulle börja må sämre men har inte tagit dem ännu då jag mått bra än så länge. Här finns en studie (
http://fampra.oxfordjournals.org/content/17/6/570.full) om B6-vitamin och graviditetsillamående och också om ingefära och akupressur om jag förstod det rätt, kommer upp ganska mycket om man googlar "b6 morning sickness study"

Rekommenderar dock att ta något märke av B6-vitamin som man vet att är bra och inte innehåller en massa "skit" och mindre vitamin än vad som står angivet (har ju hänt med t.ex. apotekets D-vitamin), Helhetshälsans har jag och det är ett bra och rent märke men finns säkert många andra också