Inlägg från: Jenny100 |Visa alla inlägg
  • Jenny100

BF april 2016

camillis86 skrev 2015-08-25 13:45:31 följande:

Hej tjejer! jag är jättegärna med här i er grupp om det är ok! BF 23/4 med första barnet! :)
    Lite småtrött och uppblåst men inget illamående än så länge! är i vecka 6! Ska på inskrivning 8/9 på mvc! spännande! Tar ni med er sambon/maken på inskrivningssamtalet el går ni själva?
    /camilla

Hej! Vad roligt, jag har också nyss fått veta att jag är gravid (plussade förra onsdagen) och har bf enligt mina egna uträkningar kring 22/4 men får se hur mycket det datumet ändras ;) Därmed borde jag vara i vecka 6 (5+3) idag.
  • Jenny100

Tycker det är synd att så många av er har drabbats av missfall, t.o.m. upprepade, klart jag vet att risken finns men det verkar vara så vanligt :/ Tycker ändå det är bra att det talas om det och inte döljs men jag blir förstås lite uppskrämd själv då jag knappt har några symptom. Hoppas ni som drabbats får stöd av varandra och känner att ni inte är ensamma, nu vet jag ju ifall jag själv drabbas att jag inte är ensam, för allt kan verkligen fortfarande hända. Jag håller verkligen alla tummar för er och alla andra här att det går vägen nu :)

För att fortsätta på det här med symptom känner jag mig dock också lugnad av tråden eftersom det är många av er som knappt känt sig gravida tidigare graviditeter och enda "symptomet" varit en växande mage. Det känns betryggande :) I och för sig verkar det också vara vanligt att drabbas av illamående m.m. först kring v. 8-9 eller ännu senare så jag kanske inte heller ska tro att jag sluppit det ännu ;) Nåväl, hoppas att jag får fortsätta att må bra och att allt verkar stå rätt till, men något lite lindrigt symptom som ömmande bröst kunde jag väl få för att veta att något faktiskt är på gång?

• Jenny100
    camillis86 skrev 2015-08-25 16:40:50 följande:

Jenny100, va skoj! jag är i v 5+2 om det nu stämmer! :) Har du inga symtom alls? själv har jag haft ont i brösten sedan ca 4 dagar efter äl samt molande värk i magen, + lite uppsvälld och gasig, hemskt charmigt! haha! Har iaf sluppit illamåendet än så länge! *peppar peppar* och hoppas verkligen det håller sig borta! :)

Lia_78, vad pratar man om på inskrivningssamtalet? Jag har också funderat lite kring fosterdiagnostik, speciellt på NIPT, är ju dock dyrt men ger säkra svar.. hmm, svårt!

Njaa, jag har haft "mensvärk", det började så att jag vaknade på natten av mensvärk och var säker på att nu kommer mensen igång, brukar alltid börja med värk några dagar innan, men ingen mens i sikte och två dagar senare gjorde jag ett test som var positivt. Sedan har jag till och från känt av "mensvärken" eller vad man nu ska kalla det, molvärk kanske? vissa dagar mer och andra dagar inte alls men det känns ändå mindre än "riktig" mensvärk. I övrigt typ ingenting. Eventuellt liiiite illamående en morgon men ni vet hur det är, till sist vet man inte om man inbillar sig eller om det faktiskt är så Flört Nåväl, alla symptom kommer säkert på en gång sedan och så ångrar jag allt jag just sade...
  • Jenny100
    camillis86 skrev 2015-08-27 11:53:20 följande:

Sitter här nu med mina nyinköpta band runt handlederna! haha! jag är ofta väldigt skeptisk till sånt här men vad gör man inte! :P Känns lite bättre men det är ju svårt att avgöra om det är för att jag kräkts, tagit en postafen el om det är de "magiska" armbanden!
    måste också bara få skriva av mig då jag blev sjukt irriterad nyss, jag har berättat på jobbet för mina närmaste kollegor som jag jobbar med dagligen, dels för att jag blev inlagd på DS förra veckan och dels för att jag tyckte det kunde vara skönt att inte behöva ljuga och hitta på konstiga ursäkter om man mår illa å kräks... planen var dock att inte berätta men nu blev det ju som det blev....

Till problemet nu, helt plötsligt kommer en kollega från vår andra mottagning upp å frågar om det inte är nåt jag vill berätta, när jag säger nej fortsätter hon fråga och det visar sig att chefen där nere försagt sig... INTE ok, är ju bara i v 6 och vill inte alls att alla ska veta om det, Väldigt irriterande...... Död

Fy vad tråkigt att chefen försagt sig Rynkar på näsan Verkligen inte OK!

Apropå ditt illamående, vet inte vilka knep du har testat men många gravida som lider av illamående har ofta B6-vitaminbrist. Jag är för alternativ och tänker att man kan testa det som inte skadar en och har köpt B6-vitamin ifall jag skulle börja må sämre men har inte tagit dem ännu då jag mått bra än så länge. Här finns en studie (http://fampra.oxfordjournals.org/content/17/6/570.full) om B6-vitamin och graviditetsillamående och också om ingefära och akupressur om jag förstod det rätt, kommer upp ganska mycket om man googlar "b6 morning sickness study" Glad Rekommenderar dock att ta något märke av B6-vitamin som man vet att är bra och inte innehåller en massa "skit" och mindre vitamin än vad som står angivet (har ju hänt med t.ex. apotekets D-vitamin), Helhetshälsans har jag och det är ett bra och rent märke men finns säkert många andra också Glad
Svar på tråden BF april 2016