Inlägg från: bine87 |Visa alla inlägg
  • bine87

BF april 2016

Hakar på här jag med. Är i vecka 5+2. Första barnet. Har partner men går igenom detta själv då han inte bor här.

Har fruktansvärd molvärk, är dödstrött samt känner mig väldigt yr när jag reser mig. Så länge jag äter lite och ofta så verkar det hyfsat lugnt med yrseln men det märks fortfarande. Är det vanligt att känna så himla starkt så tidigt? Kan knappt fungera.

• bine87
    Solstrålen1988 skrev 2015-08-26 18:48:23 följande:

Hur mycket bör man se på ett vul/ul i v5+1?

Ingenting. Jag fick åka upp då jag fick feber och ont men dom kunde bara se början till en graviditet inget annat, men det va iaf i livmodern så allt lugnt.
  • bine87
    camillis86 skrev 2015-08-27 15:53:49 följande:

Jag har haft fruktansvärt ont i magen, framförallt på kvällar och nätter, helt uppsvälld och gasig...

Precis samma för mig. Det är både på gott och ont som det bara är jag i sängen..
  • bine87
    camillis86 skrev 2015-08-28 08:38:23 följande:

Bine 87, testa Minifom el Dimetikon kapslar mot gasbildning, finns på apoteket,  för första natten nu på hela veckan lyckades jag sova utan att vakna av magsmärta pga min uppblåsta mage! :) Hoppas det håller i sig! :)

Åh tack för tipset det ska jag absolut kolla på! :)
  • bine87
    Emmmmm skrev 2015-08-29 21:53:37 följande:

Tidigt UL bokat om typ en vecka ???? så hoppas allt ser bra ut

Jag ska gå på ett vul i slutet av denna veckan som kommer. Alla prover såg bra ut sa hon och hormonnivån stämmer med vilken vecka jag är i men dom ville kolla iallafall. Jag frågade om jag behöver vara orolig men det sa hon att jag inte behövde. Känns nervöst ändå. Brukar dom göra så?
  • bine87
    zainab85 skrev 2015-08-29 23:19:54 följande:

Hej

Tänkte skriva av mig lite ????

Är gravid i vecka 6 (5+3) har haft ömma bröst redan innan jag plussade men imorse när jag vaknade va de normala ... De känndes tomma eller ja lite svårt att förklara ... Plus att jag har väldigt ont i ryggen

Är väldigt orolig ????????????????

Om du är orolig ring till gyn och förklara dina känningar!
  • bine87

Jag börjar min praktik idag och jag vaknade med supernäsa.. Känner av lukten från min cykel hur tydligt som helst idag och står inte ut... och jag ska vara på ett omsorgsboende för dementa. Är livrädd för att spy.

• bine87

Jag håller på att bli galen. Är dödstrött men så himla rastlös och gråten i halsen och vill bara sova och inte gå till praktiken imorgon. Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Molvark och illamående och myrkrypningar. Vet inte vem jag ska prata med. Min kille är fullt upptagen med studierna och sitter säkerligen på någon föreläsning såhär mitt på dagen. Blir tokig på tidszoner och allt annat. Vill bara skrika rakt ut i frustration! :'(

• bine87
    Melindrha skrev 2015-08-31 21:23:07 följande:

Får man hoppa in här? :)

Det är bara att hoppa på :)
  • bine87
    A85 skrev 2015-08-31 18:32:26 följande:

Har starka symptom med illamående, trötthet, spända bröst och hunger varvat med "sugen på inget, inte ens godis!" ;)

Samma här. Men jag vet att om jag inte tvingar i mig nåt ändå när jag inget vill ha så blir jag bara ännu mer illamående. Var fruktansvärt i morse när jag skulle svälja vitaminerna. Kräktes upp dom i munnen igen.. Så nu kommer jag inte ta dom så tidigt igen. Var väldigt obehagligt. :(
Svar på tråden BF april 2016