Inlägg från: Acire85 |Visa alla inlägg
  • Acire85

BF april 2016

hej hoppar in här. vecka 6 liten blödning hoppas på de bästa. ultraljud om 1 vecka ska bli spännande..

• Acire85

hej tänkte bara skriva av mig lite. jag borde nog inte oroa mig. men gör de för har nu fått 4 mf på raken så de här är femte gången gilt. men har fått riktigt mkt blödning nu. ringa kvinokliniken imorrn lr ska jag inte oroa mig. hoppas verkligen de inte är något allvarligt att de går vägen. borde jag ringa kvinnokliniken imorrn? ni behöver inte svara men tacksam om ni vill göra de. ville som bara skriva av mig lite.

• Acire85
    Maalon skrev 2015-08-30 19:38:20 följande:

Om jag vore du så skulle jag ringa 1177 direkt och höra vad dom säger. Sen tror jag faktiskt att jag skulle åka in till akuten oavsett vad 1177 menar, iom att du haft 4 missfall tidigare så skulle jag vilja ta det säkra före det osäkra och få träffa en läkare så tidigt som möjligt. 

Hoppas allt går bra, håller tummarna för dig och bebisen

ja sant. ringde idag och fick prata med en gyn. och hon sa jag skulle avvakta å se. använder lutinus och trombyl. så tycker de är konstigt att de blir blödningar. de är så de har slutat i mf alla gångerna å funkar de inte med dessa hormoner blir jag bara ledsen. man undrar ju vad som annars kan vara fel. men sen är de ju vanligt med blödningar vet jag men. har alltid slutat illa så orolig är man ju. sen är jag ju bara i vecka 6 så d kan väl inte se något på ultraljud? ska dit nästa måndag men känns som lång tid dit. ska ringa imorrn till kliniken å höra om vad dom säger.
  • Acire85
    Maalon skrev 2015-08-30 20:30:12 följande:

Ja jag förstår att du är orolig, och säger din magkänsla att du ska åka in så tycker jag verkligen att du ska göra det. Sen är det ju som du säger att blödning förekommer hos en del under hela graviditeten egentligen, så det kan ju vara ingenting, hoppas verkligen att det bara är en vanlig spotting och att den lilla mår bra! 

Vecka 6 är väl på gränsen när man börjar kunna se tror jag. Du får gör kvällen så bra som möjligt, se en bra film eller serie och föröka somna, så får du prata med kliniken imorgon :)

Kram

• Acire85

tack jo har sett film å tänkte försöka sova nu.man får helt enkelt inte tänka så mkt. hoppas oxå att den lille är okej.

• Acire85

nästan så jag gett upp hoppet nu. små slemklumpar. ska de då aldrig gå vägen för mig... vill absolut inte oroa er dom de går bra för et. lycka till med er.

• Acire85
    ellami skrev 2015-08-31 09:07:51 följande:

Beklagar, om det nu är så som du befarar :( jag hoppas innerligt du får ett pyre att behålla snart. Vad visar missfallsutredning om du gjort en sådan? Har du kollat ditt TSH värde? Styrkekram

jag har inte gjort någon utredning. fick utskrivet lutinus och trombyl till den här gången. men verkar som problem med de med. men vem vet de behöver inget vara heller.. funkar inte de så vet jag inte va man kan göra. acceptera att man förblir barnlös. men jag ska på Vul imorrn så vi får hoppas på de bästa å hålla tummarna
  • Acire85
    MeMon skrev 2015-08-31 09:56:04 följande:

Acire85, beklagar om det är som du befarar. Livet är verkligen inte rättvist. Hoppas du får än mer hjälp av sjukvården för utredning och framtida behandling. Håller ändå tummarna in i det sista.

Huga. VUL inbokat kl 14.30 idag. Så sjukt nervös. Försöker förbereda mig mentalt för ett negativt besked så får jag bli positivt överraskad om så inte är fallet. Mina symtom försvann för en vecka sen så livrädd för ma. Sist så dog den i vecka 8 men upptäcktes först vecka 12. Har blödningar till och från hela tiden.

nä de är inte rättvist. kanske är så iaf att vi inte ska ha några. men jag hoppas på de bästa imorgon när det är Vul för mig. så får vi se vad som orsakat kanske. hoppas jag med att man får utredning om de nu går se vad som är fel. men håll nu tummarna för imorrn. hoppas oxå det gick bra för dig på Vul
  • Acire85
    ellami skrev 2015-08-31 19:44:14 följande:

Man har ju rätt till utredning efter 3 mf, så om du redan haft 4 trodde jag att du redan fått en :/ jag håller alla tummar o tår för att det ser bra ut imorgon. Att det är er tur att få ett litet knyte. Uppdatera oss gärna hur det går.

Om det dessvärre inte skulle gå vägen denna gång, råder jag dig att åtminstone kolla tsh värdet. Det ska ligga under 2,0 om man är gravid för att minska mf risken.

lr ja men de tyckte inte de var nödvändigt de sa de kan vara mkt fel. att vi skulle testa med hormoner om de var de. ja klart ska jag informera om hur de gick. har hoppet iaf. får väl gå på de. känns lite iaf som alla symtomer försvunnit men ja vet inte riktigt. hoppas på de bästa.
  • Acire85
    Elyssa81 skrev 2015-09-01 22:16:31 följande:

Gick det inte bra idag på vulet? Visst skulle du göra det idag!

ja nä de gick inte bra
  • Acire85
    MeMon skrev 2015-09-02 07:34:17 följande:

Vad tråkigt :( Tillåt dig att sörja nu så hittar ni nya krafter till nya försök. Vägen till barn är för vissa lite längre men de allra flesta lyckas till slut ändå...

ja jätte tråkigt. de säger jag är stark. men orkar inte vara stark längre. trodde aldrig de kunde vara så här jobbigt. hur många tårar ska de finnas egentligen. å vad är de att gråta om. ja jag hoppas att vi lyckas nån gång. finns så mkt tankar vad är fel osv osv. jobbigt läge. å gör de inte bättre man ser andra lyckas heller.. men all lycka till er andra är de väl vår tur snart. ps jobbigare är de när lillasyster ska ha 1 till.. ds önskar er all lycka
  • Acire85

Hej tar bort denna nu från favoriter. Så skriver ni något till mig å jag inte svarar så vet ni varför. Mest bara jobbigt att se. Men önskar er alla lycka till :) vi kanske hörs av nån gång. Lycka till tjejer kram på er <3

• Acire85

hej tjejer. hade lågt blodvärde kanske de som spökat. hoppas på bättre lycka nästa gång :)

Svar på tråden BF april 2016