Inlägg från: isadora81 |Visa alla inlägg
  • isadora81

BF april 2016

Jag hoppar också in. Har en dotter på sex månader men många tidiga missfall innan henne. Vi fick se ett pickande hjärta i fredags typ vecka 6+0. Idag kom illamåendet. Vi har nytt ultraljud bokat 15/9.

• isadora81

Jag skulle ha inskrivning idag men igår ringde jag och bokade om. Pga illamående som aldrig släpper har jag åkt hem till mamma och pappa för att få hjälp med dottern. Jag kräks varje morgon och sen står illamåendet uppe i halsen hela dagen. Det är verkligen psykiskt påfrestande att det inte släpper. Jag börjar känna mig deppig. :(

• isadora81

Om du är stickrädd kan jag rekommendera att köpa emlaplåster på apoteket och sätta i armvecket en timme innan provtagning. Då känns sticket ingenting. Då känns det lite lättare tycker jag i alla fall.

• isadora81
    kvinna16780 skrev 2015-09-22 18:09:07 följande:

Va skönt att höra att man inte är ensam. Jag skrev tidigare om detta men ingen verkade känna igen sig. Jag hade inskrivning igår men kunde inte förmå mig att ta mig dit. Hoppas att vi mår bättre snart så vi kan njuta av det graviditeten :)

Tråkigt att höra att vi är flera som är utslagna. Jag hoppas verkligen det släpper snart för man blir ju helt deppig och handlingsförlamad.
  • isadora81
    Milleman skrev 2015-09-22 18:32:35 följande:

Du har väl fått utskrivet lergigan komp? Utan de skulle jag inte klara detta. Tar en direkt jag vaknar (ihop med nått litet ätbart) och lägger mig igen. Tar sen en till 6 tim senare.

Jag har det men jag tycker inte att de hjälper längre. Jag tar de ändå. Jag tycker inget hjälper förutom att ligga blixt stilla på sängen hela dagen.
  • isadora81

Nu blir jag orolig när jag ser alla era fina magar. På mig syns det ingenting plus att jag har gått ner två kilo. Kräks visserligen och har ingen aptit alls så jagfår iinte i mig tillräckligt mycket på en dag. Men magen borde ju ändå komma om det finns något därinne. :( Jag är så rädd att räkan har dött och att jag mår illa pga det.

• isadora81

Tack för fina kommentarer. Jag längtar till kub ul den 13/10. Då får vi äntligen se om lillen lever därinne och om allt är bra.

• isadora81
    sweeneybob skrev 2015-10-08 08:19:28 följande:

Hej blivande mammor! Jag är beräknad den 21 april, har fram tills i dag genomgått ett mindre helvete med illamående, kräkningar och konstant diarré sedan v 6. Finns ni här aprilmammor som är ungefär i samma sits? kanske vi kan peppa varandra? :)

Jag är sängliggande pga illamående. Kräks varje dag men än så länge bara på förmiddagen men mår illa hela tiden. Jag hoppas det går över snart. Man vrt ju att det är värt det men håller detta i sig enda till april så bet jag inte vad jag gör. Pepp till dig! Hoppas du mår bättre snart!
  • isadora81
    camillis86 skrev 2015-10-16 14:42:03 följande:

och här är tyvärr en till som fortfarande kräks 1-2 ggr/dag trots v 14...hoppas veeerkligen det släpper snart!! suck!

Hoppas ni får en trevlig helg tjejer! :)

Jag kräks också 1-3 gånger per dag trots vecka 14. Snälla låt illamåendet gå över snart!
  • isadora81

Jag är också orolig. Tycker inte att magen växer alls och så går jag inte upp i vikt. Visserligen kräks jag fortfarande dagligen så symtomen finns ju kvar. Och allt såg bra ut på kub för två veckor sedan men jag nojar ändå att liklen har dött därinne.

• isadora81

Vi var på rul igår och fick reda på att vi väntar en liten kille. Det var så kul att se den lilla krabaten. Vi blev framflyttade fyra dagar så imorgon går jag in i vecka 20. Och sen i förrgår har jag börjat känna sparkar. Så mysigt. Jag kräks fortfarande nästan varje morgon men det är ändå betydligt bättre med illamåendet de senaste två veckorna. Innan var jag i stort sett sängliggande i sex veckor.

• isadora81

Vi var på rul igår och fick reda på att vi väntar en liten kille. Det var så kul att se den lilla krabaten. Vi blev framflyttade fyra dagar så imorgon går jag in i vecka 20. Och sen i förrgår har jag börjat känna sparkar. Så mysigt. Jag kräks fortfarande nästan varje morgon men det är ändå betydligt bättre med illamåendet de senaste två veckorna. Innan var jag i stort sett sängliggande i sex veckor.

• isadora81

Den 18/4 kl 3.15 föddes vår son. Due date var 16/4 så han hade ganska bra timing. Allt gick bra och jag hoppas vi får åka hem idag. Så fascinerande att det fanns en bebis i magen. :)

• isadora81

Vi ligger fortfarande kvar på Danderyds sjukhus sen vår sons födelse 18/4 och nu är en prins född här. Spännande!

Svar på tråden BF april 2016