Inlägg från: Cecilia84 |Visa alla inlägg
  • Cecilia84

BF april 2016

Hej alla,
    Hoppas dett är ok att jag också hoppar in här. :)

Är i 6+2 idag.
    Igår fick jag så himla ont i vänstra sidan av magen så jag åkte in till gynakuten, har inskrivning om 3 veckor.
    Där gjordes VUL, man såg endast en svart fläck, läkaren tyckte det var lite märkligt att de tinte syntes något foster men sa att det "kunde" vara normalt.
    Det som gjorde ont var en cysta på vänster äggstock, dock en godartad som förhoppningsvis försvinner av sig själv.

Men nu förstår ni säkert att jag är lite orolig över att det inte syntes något foster utan bara en svart fläck i livmodern.
    Är det något ni andra också är med om? Eller är det något fel?

Har inte så mycket symptom annars förutom att jag är lite mer kissnödig än vanligt och har lite molvärk i magen.

• Cecilia84
    Kakan7 skrev 2015-09-01 10:42:57 följande:
    Jag var på VUL i 5+3 för att kolla att inte utomkvedes, har haft det förut nämligen, och då såg de också bara en svart fläck (eller snarare två svarta fläckar) och inget foster, så jag har fått tid i mitten av nästa vecka. Han sa att det kunde bero på att det var tidigt i graviditeten...

Sjukt orolig nu, ringde och pratade med min bm idag (har också inskrivning om ca 3 veckor), men hon sa bara att jag skulle försöka tänkta positivt och ta det lugnt.

Känner inget i brösten och är kissnödig, men molvärken har gått över. Lite illamående sedan igår.

Du kanske kan få gå på ett till VUL om någon vecka också så att du vet? Det är jättejobbigt med den här ovissheten tycker jag.    
    Ja, verkligen! :(
    Ja, ska försöka få en tid till för VUL, det är lika bra.
    Hoppas att det går vägen på ditt VUL nästa vecka! :)
  • Cecilia84
    somensvala88 skrev 2015-09-01 10:51:59 följande:

Hoppa in i Facebook gruppen om ni vill :)

Ja, gärna.
    Vad heter den? eller måste man bli inbjuden?
    Är den hemlig? Vi har inte berättat för någon än.
  • Cecilia84
    linuslotta skrev 2015-09-02 11:17:10 följande:
    Ditt namn eller mailadress behöves ????
    Hej,
    Jag skickade precis meddelande til dig med min mailadress,vill också väldigt gärna vara med i FB-gruppen. :)
  • Cecilia84
    Maalon skrev 2015-09-03 09:34:58 följande:

Jättetråkigt att folk lämnat tråden :/ Känns som dom flest vill ha hemliga grupper på fb, något som jag absolut inte vill vara med i och då ska man helt plötsligt inte ha någon att prata med här :/

Hursomhelst.. 
    Enligt mina beräkningar gick jag in i vecka 8 i tisdags. Tröttheten kommer och går, oftast har jag energi på förmiddagarna men däckad på eftermiddagar och kvällar. Illamående till och från men väldigt svagt och det är sällan jag kräks av det. Tror kanske att jag börjat känna av någon slags foglossning, men vet inte alls säkert. Har inskrivning 9/9 så får höra med barnmorskan då :)
    Gör ett tidigt ultraljud på privatklinik den 22a, längtar sååå mycket :D

Ja, håller med.

Jag känner precis somdu, tröttheten komer och går. Ä ocksår helt slut på kvällarna och måste lägga mig kl 9 absolut senast, annars somnar jag iallafall. :)
    Har mensvärk som kommer och går, då blir jag illamående med fast bara lite grann.
    Jag har inte inskrivning förrän 18/9, känns som om tiden segar sig fram.
    Funderar på att som du göra ett tidigt ultraljud på privatklinik snart, känns inte som jag tror på det riktigt förrän jag fått se att det finns nåt därinne. :)
  • Cecilia84
    Maalon skrev 2015-09-03 10:09:29 följande:
    Jag är jätteglad att vi har bokat tidigt ul. Bor ca 14h enkel körväg från min familj och ska göra ultraljudet i min hemstad ihop med mamma och mormor, helt underbart :) 
    Vilken vecka är du i? För mig gick dom första två veckorna efter att vi bokade inskrivning såååå långsamt, nu känns det som att det snart är här, tiden går helt plötsligt så fort :D
    Vad roligt att göra det med din familj. Vi har inte berättat för någon alls än, vi har liksom inte hunni smälta det själva än. När berättade ni?
    Om man går från senaste mens är jag i 6+4. Men när jag gjorde vul så trodde läkaren att det inte var så långt.
    Då ska jag också boka in ett till ul privat. :)
    Ja, har 2 veckor kvar till inskrivning, bokade i måndags.
    Jag vill också att det ska gå lite snabbare nu. :)
  • Cecilia84
    Maalon skrev 2015-09-03 14:40:24 följande:
    Vi har berättat för våra föräldrar, kändes så skönt även om det var tidigt faktiskt :)

Åh har ni gjort vul, då har ni sett den lille eller?
    Ja, jag vil oxå berätta men min sambo vill väna, han vill egentligen inte säga nåt alls utan att det ska synas först.... jag hållr verkligen inte med honom om det!

Nä, det syntes inget på vul, man såg bara en svart fläck, innsäcken eller vad det kallas. det var därför läkaren trodde att det inte var så långt gånget.
    Så jag är nervös nu att det inte ska vara nåt som lever därinne, det är därför jag vill göra ett nytt ul.
  • Cecilia84

Har precis kommit hem från inskrivningen, 8+5 idag.
    Barnmorskan var väldigt bra och gulig tyckte både jag och min sambo, så det var skönt. Vi ska få träffa en läkare nästa vecka för att säkerställa vecka eftersom vi inte är helt säkra på det samt at jag är tvilling och för att min tvillingsyster har en massa problem med blodproppar i benen.

Vi bokade provtagningar, läkartid, KUB och nästa besök hos henne på en gång.
    KUB är vi helt överens att vi vill göra, helst vill vi göra all fosterdiagnostik som går.
    Men nu känns det iallafall mer verkligt på nåt sätt, jag har knappt några symptom alls förutom att jag är sjukt trött. Har t o m somnat över tangentbordet på jobbet...

Svar på tråden BF april 2016