Inlägg från: Kakan7 |Visa alla inlägg
  • Kakan7

BF april 2016

Hej hej, inte skrivit här tidigare, men plussade för ca 2 veckor sedan och tror att jag är i typ v 5+6 idag... Andra barnet, fick en tjej för ca ett år sedan.

Var på VUL i fredags då jag har haft tidigare utomkvedes, och var inte ett dugg nervös innan utan förväntade mig att allt skulle vara frid och fröjd. Tyvärr såg läkaren en tom fostersäck, och sedan ytterligare en säck, han trodde det antingen var tvillingar (dock mindre troligt eftersom jag bara haft en ÄL sedan jag slutade äta p-piller, dessutom har jag bara en äggledare kvar efter mitt utomkvedes) eller en ansamling av blod och vätska som är vanligt i början av graviditeten.

Eftersom han sa att det såg ut som att jag var väldigt tidigt i graviditeten kunde han inte bedöma närmare om det var en "ofostrig graviditet" och inte heller varför det var två fostersäckar, så nu har jag fått en ny tid om en och en halv vecka. 

Så sjukt jobbigt! Nu går jag bara och känner efter hela tiden om jag känner mig gravid eller inte...

Hoppas jag inte skrämmer upp någon nu, behövde bara skriva av mig... Är det någon annan som varit på tidigt VUL där man inte sett fostret i vecka 5 - 6?      

• Kakan7
    Cecilia84 skrev 2015-09-01 10:18:28 följande:

Hej alla,
    Hoppas dett är ok att jag också hoppar in här. :)

Är i 6+2 idag.
    Igår fick jag så himla ont i vänstra sidan av magen så jag åkte in till gynakuten, har inskrivning om 3 veckor.
    Där gjordes VUL, man såg endast en svart fläck, läkaren tyckte det var lite märkligt att de tinte syntes något foster men sa att det "kunde" vara normalt.
    Det som gjorde ont var en cysta på vänster äggstock, dock en godartad som förhoppningsvis försvinner av sig själv.

Men nu förstår ni säkert att jag är lite orolig över att det inte syntes något foster utan bara en svart fläck i livmodern.
    Är det något ni andra också är med om? Eller är det något fel?

Har inte så mycket symptom annars förutom att jag är lite mer kissnödig än vanligt och har lite molvärk i magen.

Jag var på VUL i 5+3 för att kolla att inte utomkvedes, har haft det förut nämligen, och då såg de också bara en svart fläck (eller snarare två svarta fläckar) och inget foster, så jag har fått tid i mitten av nästa vecka. Han sa att det kunde bero på att det var tidigt i graviditeten...

Sjukt orolig nu, ringde och pratade med min bm idag (har också inskrivning om ca 3 veckor), men hon sa bara att jag skulle försöka tänkta positivt och ta det lugnt.

Känner inget i brösten och är kissnödig, men molvärken har gått över. Lite illamående sedan igår.

Du kanske kan få gå på ett till VUL om någon vecka också så att du vet? Det är jättejobbigt med den här ovissheten tycker jag.    
  • Kakan7
    sofffi skrev 2015-09-01 22:09:26 följande:

jag var på vul i fredags och allt såg bra ut , blev dock bakåtflyttad en vecka trodde hon så är nu i v 10 ( egentligen då v 9) var skönt att se lilla hjärtat , för er som bara sett en svart prick hoppas jag det är för att ni är lägre gångna än ni tror då som mig och att de syns på nästa ultraljud :)

Vad skönt!! Ja håller tummarna, 1 v kvar till nytt VUL!
  • Kakan7

Jag läser också här och är inte med på fb, gillar också att det är mer anonymt här :)

Och så är det skönt att det är fler som är nojiga än bara jag! Under förra graviditeten var jag också orolig och hade svårt att njuta av graviditeten, speciellt fram tills jag började känna rörelser. Trodde jag skulle vara lugnare med andra, men är orolig nu eftersom det inte syntes något foster på första VUL - har ett andra på onsdag nästa vecka, känns som att tiden går så sjukt långsamt...

• Kakan7
    camillis86 skrev 2015-09-08 12:04:17 följande:

hej tjejer, måste bara få fråga er en sak, det är nämligen så att mitt illamående bara försvunnit, även känslan av att jag  måste äta hela tiden, känner mig knappt gravid längre, är det någon av er som haft det likadant? jag är bara i vecka 8... känner mig väldigt orolig för att ngt ska vara fel....

Ja jag tycker jag känner så hela tiden - det liksom kommer och går, symptomen. Jag har dock inte varit speciellt illamående alls hittills, och var inte det med förra barnet heller. Jag tror att kroppen efter några veckor "vänjer sig" vid gravidsymptomen, så då går man inte omkring och känner sig sådär underlig som man gör i början. Fast då blir man ju orolig istället... :)  
  • Kakan7

Visst var det flera här som hade haft blödningar? Jag har haft rosa flytningar idag, och blev orolig eftersom jag inte blödde något alls förra graviditeten. Som tur är har jag VUL imorgon...  

• Kakan7

Var inne på gynakuten för jag var då orolig för mina blödningar. Först fick jag träffa en läkare som gjorde VUL och inte hittade någon graviditet alls?! För att var säker så fick jag stanna kvar och ta blodprov.. Sen gjorde en andra läkare VUL och hittade en liten med pickande hjärta. Visade sig att den första läkaren haft fel inställning på skärmen. Suck... I en timme var jag helt säker på att jag inte var gravid. Dock tillbakaflyttad till 6+2

• Kakan7
    camillis86 skrev 2015-09-09 08:13:38 följande:

Tack för svar tjejer, blir lite lugnare nu men känns ändå rätt tungt... ALLA symtom är typ borta... behöver inte ens småäta längre :( När jag mådde som värst illa förra veckan å bara kräktes hela tiden önskade jag över allt annat att det skulle sluta och att jag skulle få må bra igen, och nu när det är så så känns det jättejobbigt och jag vill må liiite illa "bara för att" . Ingen blödning ännu iaf så det är ju alltid nåt! Håll tummarna för mig i em när jag ska till gyn för vul. Vill inget hellre än att se ett litet hjärta...

Lycka till, det går säkert bra! :)
  • Kakan7

Blödde mycket imorse med klumpar :( inne på gynakuten på VUL, men allt såg bra ut, och hon tyckte 6+6 såg ut att stämma. Blir sjukt orolig av det här, hoppas det slutar snart

Jag vaknar vid fem varje morgon och är kissnödig

Svar på tråden BF april 2016