BF april 2016
Hej hej, inte skrivit här tidigare, men plussade för ca 2 veckor sedan och tror att jag är i typ v 5+6 idag... Andra barnet, fick en tjej för ca ett år sedan.
Var på VUL i fredags då jag har haft tidigare utomkvedes, och var inte ett dugg nervös innan utan förväntade mig att allt skulle vara frid och fröjd. Tyvärr såg läkaren en tom fostersäck, och sedan ytterligare en säck, han trodde det antingen var tvillingar (dock mindre troligt eftersom jag bara haft en ÄL sedan jag slutade äta p-piller, dessutom har jag bara en äggledare kvar efter mitt utomkvedes) eller en ansamling av blod och vätska som är vanligt i början av graviditeten.
Eftersom han sa att det såg ut som att jag var väldigt tidigt i graviditeten kunde han inte bedöma närmare om det var en "ofostrig graviditet" och inte heller varför det var två fostersäckar, så nu har jag fått en ny tid om en och en halv vecka.
Så sjukt jobbigt! Nu går jag bara och känner efter hela tiden om jag känner mig gravid eller inte...
Hoppas jag inte skrämmer upp någon nu, behövde bara skriva av mig... Är det någon annan som varit på tidigt VUL där man inte sett fostret i vecka 5 - 6?