Inlägg från: Solen87 |Visa alla inlägg
  • Solen87

BF april 2016

Åh blir så avundsjuk på alla som snart ska få göra ul och som gjort. Jag måste vänta til vecka 18-19 och rul. Känns som en evighet tills dess. Vecka 12+5 idag!

• Solen87

Jag har en undran. Väntar mitt andra barn, har en pojk på 14 månader. Alla säger ju att det ska synas så tidigt med andra barnet jämfört med första. Men jag tycker inte det syns alls, hur är det för er andra? Är i vecka 14 nu.

• Solen87

Skönt att det inte bara var jag då. För ingen skulle se att jag var gavid nu. Möjligtvis att jag skulle ätit lite för mycket godis i så fall, haha.

Jag vill gärna också ha ett mindre barn denna gång!

Milleman skrev 2015-09-30 09:27:44 följande:

Syns mindre på mig nu med andra. Förra gången var jag rätt tjock redan i v 16. Nu är jag i v 12 och möjligt att det syns lite men inte så någon skulle undra tror jag.

Det är jag glad för, vill ha ett mindre barn denna gång :)

• Solen87
    ellami skrev 2015-09-30 09:35:10 följande:

Fick ni stora barn första gången eller varför vill ni ha mindre?

Jag har också en ettåring och har redan börjat få mage, vecka 14 nu, med honom syntes en liten kula först efter RUL men nu känner jag mig redan lite tjockare. Tror dock inte alls att det har att göra med storleken på den lilla i magen :)

Då kanske magen snart dyker upp här också!

Min förra vägde 4 kg och är född i vecka 36, så de sa att han hade säkert varit en 5 kg bebis om jag hade gått tiden ut.. Men ska få göra tillväxtultraljud och sån där glukosbehandling i vecka 28 då den första var så stor så känns ändå bra:)
  • Solen87
    Milleman skrev 2015-10-21 08:51:59 följande:

Idag har jag varit gravid i 100 dagar. Milstolpe :)

Skönt när man når milstolpar! Jag räknar ner till Rul och första gången jag får se plutten!
  • Solen87
    ellami skrev 2015-10-22 17:50:29 följande:

Samma här! Skulle ha 10/11 men flyttade till veckan innan. Så nära nu :)

Ja äntligen närmar det sig, denna vecka tycker jag att de börjar synad lite också och vi har inte berättat för någon än, ska göra efter Rul så känns bra att det närmar sig:)
  • Solen87
    Paro skrev 2015-10-27 20:31:04 följande:

Jag väntar mitt andra och upplever att det har tagit mig längre tid att knyta an. Tror mycket beror på att jag varit mer medveten och rädd för riskerna som finns under graviditeten...det är först nu i v16 som jag på riktigt börjar ta in att jag är gravid.

Jag väntar också mitt andra och jag har precis som du säger varit mycket mer medveten om riskerna denna gång och har därför inte knutit an på samma sätt som med första. Är i vecka 18 nu och har inte riktigt tagit in att det är en bebis där inne. Väntar på Rul och tror att efter det känns det annorlunda!
  • Solen87
    Elyssa81 skrev 2015-11-05 18:40:39 följande:

PM:a mig om ni vill vara med i en fb-grupp.

Hur många är det i gruppen?
  • Solen87
    Milleman skrev 2015-11-10 09:50:16 följande:

Då var jag 100% sjukskriven och kommer inte jobba mer innan förlossning.

Fick göra ultraljud då jag har så ont nere i magen. Men bebis mådde bra! Däremot har jag en bristning i en stor muskel efter min cykelolycka för två veckor sen. Så det var inte konstigt att jag hade ont och tyvärr kommer det inte få chansen att läka när magen växer.

Läkaren vill att vi i januari diskuterar igångsättning. Jag är inte så positiv till det :( har någon erfarenhet?

Vad skönt att du blev sjukskriven, då kan du vila ordentligt!

Jag blev igångsatt med min första, 3 veckor innan bf. Allt gick väldigt bra, gick fort för vår del också så blev ingen utdragen förlossning pga det som många säger. Har bara postitiva erfarenheter av det!
  • Solen87
    bine87 skrev 2015-12-06 11:47:50 följande:

Okej va tycker ni. Jag hade tidigare två katter som jag skaffade när jag bodde ihop med en för många år sen. Sen precis innan jag valde att flytta ut så skaffade han en hund. Jag fick på nåt knasigt sätt hunden och han tog katterna.

Jag har tänkt många ggr att jag vill skaffa en katt men det känns alltid som att det finns en anledning till att det inte passar sig. Har nu fått höra att katten kommer kissa i Barnets säng och att tänk om katten lägger sig på barnet. Jag vet inte riktigt vad man ska tänka.. Är det livsfarligt att skaffa katt nu?

Vår pojk är 17 månader nu. När han föddes hade vi en katt som var två år, när pojken var 2 månader kom nästa katt på 12 veckor. Har aldrig varit npgot problem med någon av katterna. De får inte vara i hand säng eller vagn men de har de accepterat. Så vi har barn, 2 katter och en hund och nu bebis på g i april och jag ser inga bekymmer med det!
Svar på tråden BF april 2016