Inlägg från: lillbumbin |Visa alla inlägg
  • lillbumbin

BF april 2016

Hej,

Här har ni en till som väntar bebis april 2016.

Har 5 egna barn sen innan å ett bonusbarn. Å nu väntar vi alltså barn nr 7 i vår familj.

De senaste året har varit tufft då vi förra året i aug åkte på ett missfall å i januari när vi var på ul i vecka 13 fick vi reda på att barnet hade kromosomfel å att den lilla killen inte skulle klara sig utanför magen. Det kändes tufft att behöva göra en abort. Sen tog de 7 månader innan vi blev gravida igen. Å nu är vi här, nästa vecka ska vi på tidigt ul då vi varit oroliga denna graviditet.

Det e tufft att vänta barn å dessutom ha tre barn som e födda dec-11,nov-12 å nov 13.

//Helena

• lillbumbin

Å fy! Ni har oxå haft de tuff;-/ skönt att få se på tidiga ul att allt verkar bra. Själv väntar jag på att få åka in på tisdag. Längtar å hoppas så otroligt att den lill* el dom som jag tror de är mår bra.

Vi har inte berättat för någon än för jag vill se att allt ser bra ut först. Så har jag gjort med varje graviditet. El barnet som jag fick i nov 2012 fick vi veta att vi väntade i vecka 24+5.
    Så han visste vi själv inte om så tidigt
    Dom andra har vi berättat direkt efter ultraljudet. I vecka 19.
    Å denna vet jag inte om ja kommer vänta så länge med å vänta. ?
    Vi har ju som sagt 6 barn å de flesta blir int så där glad som när man berättade första tre ggrna:-/ å de e lite trist känner jag:-/ men men.

• lillbumbin

Då är vi iaf tre som e beräknade samma dag om ni andra två har barn innan kom de innan BF el har ni fått gått över?

Själv så med mina 5 så har första kommit på BF-dagen,andra kom dagen före BF. Tredje kom 6 dagar före BF. Fjärde kom dagen före BF då jag blev igångsatt å den 5:e kom två dagar före BF ..

• lillbumbin

Idag var vi å såg på vår lilla plutt. Äntligen fick man se att bebisen levde<3 de gjorde att jag å min man blev så lättade.
    Vi får se vad namnet blir. Vi har 7 barn på E. El han har en. Son sen innan på E och jag hade två sen innan på E och sen har vi fått tre gemensamma som oxå heter på E. Så nu väntar vi med spänning vad de blir för kön så vi kan välja vilket av de andra två namnen de blir

• lillbumbin
    Marymamman skrev 2015-10-16 10:44:51 följande:
    Vad roligt! Mina är 13, 10, 4 (snart 5) och 1 (snart 2). Hur gamla är dina?
    Det är verkligen upp och ner den här gången med känslorna. Från vad fantastiskt till shit kommer vi fixa det här . Men det var nog samma när jag väntade de övriga syskonen när jag tänker efter.
    Verkligen blandade reaktioner den här gången.
    Va kul då är vi fler som har många barn jag väntar mitt 6;e barn å i hela syskonskaran med bonusbarn så blir de 7;e barnet
  • lillbumbin
    Marymamman skrev 2015-10-16 15:59:24 följande:
    Å vad roligt att vi är flera som har många barn.
    Hur mår du?
    Jag mår bara bra, jag var på ul i onsdags å allt såg bra ut med de lilla livet.
    Mina barns ålder är 10,8,4,3 och 2. Bonussonen är 11.
    Hur mår du då? vilken ålder är de på dina busfrön?
  • lillbumbin

De enda jag gjort till bebisen i magen är att jag sytt en mössa till hen jag ska även sy lite kläder å även ett babynest till lill*n ?? handla behöver jag inte göra då vi har en del redan då vi har 3 barn födda mellan 11-13. Så bebiskläderna e inte så gamla. Sen har jag ju kvar från de andra tre barnen oxå???? har en Emmaljunga även som ja köpte ny till Lillan som e född 13 så de behövs inre heller

• lillbumbin

Jag har oxå detta V. Å jag har haft de under alla mina andra 5 graviditeter oxå. Å tre e flickor å två e pojkar å Jag tror att även denna gång är det en liten gosse i magen.
    Jag är så kluven om vi ska ta reda på vad de e el om vi ska vänta? Jag har haft två överraskningar å tre har jag kollat va de skulle bli.

För mig har de stämt med ul vad de blir, men en kompis till mig fick tvillingar å hon va in flera ggr å gjorde ul. Först sa de att de var flickor i vecka 18. Sen i vecka 24 så var de två pojkar å i vecka 32 var de flickor. Barnen e födda vecka 34 å dagen innan de föddes så va de flickor i magen men när de kom ut va de två pojkar.
    Hon hade med sig endast flickkläder på BB.

• lillbumbin

Oftast e de genetiskt med tvillingar el trillingar jag har en kompis som ville ha 5 barn men när de gjorde ul var de två.. Å de komiska e att pappan oxå är tvilling. Å läkarna sa att de brukar gå som andra el tredje led själv har både jag å min man tvillingar på varsin sida. Men vi väntar bara än å jag e glad för det även om jag hade blivit minst lika glad för två men man måste tänka på hur vi ska få plats i bussen???? som bara ha en plats kvar????

• lillbumbin

Åh nu är det inte långt kvar till RUL. Även om vi var på ett vecka 14 så är jag sjukt orolig att de e något fel. Nu vet nästan alla om bebisen förutom mina föräldrar. Men vi måste säga något i dag el i morgon. För den 17:e på ul dagen fyller ena brodern år till bebisen å den 21 fyller 2åringen å den 18 fyller morfars i familjrn???? så de blir mkt kalas å de kommer va svårt att ingen ska säga något:-/

Är bara så orolig å berätta för de har varit anti fler barn. Även om vi tar hand om våra barn själv å har haft barnvakt 1 gång under två år. Å de va för att fira min 30årsdag. ????

• lillbumbin

Hej tjejer!
    Idag har vi varit på UL, vi blev beräknade 20/4. Vi ska tillbaka å göra ett nytt rutin ul den 30/11 för att de va för tidigt å mäta allt.
    Men de va en liten kille i magen å eftersom vi har våra 6barn på bokstaven E så funderar vi febrilt va de blir för nått på E denna gång???? men har ni nå namnförslag på E så tar vi tacksamt emot de

• lillbumbin
    Milleman skrev 2015-11-17 16:25:33 följande:
    Men vi är just nu (efter tidigt ul) beräknade till 18/4. Är det för tidigt med RUL imorgon då?

Elliot, Elias, Edvin, Elion, Eskil, Emil, Enzo :)
    Tjejen sa att de va svårt å mäta när jag endast var i vecka 17+5.. Å jag fick spara min ul tid efter jag var på mitt tidiga ul den 14/10. Men de kan mäta mkt men de va hjärtat som hon sa blev lite knasigt då de inte e så stort än som om två veckor ser man de bättre
  • lillbumbin
    Milleman skrev 2015-11-17 17:38:03 följande:
    Jag blev väldigt nyfiken på vad alla era andra E-barn heter :) om du lägger ut på fl?
    Mina andra E barn heter: Ebba,Evelina,Elliot,Eddie,Enya.. Sen har min man en pojke sen innan som heter Emil. Så när vi träffades hade han Emil och jag Ebba och Evelina, å barnen ville ha Elliot som namn på lillebror sen vart vi insnöade på E =) Sen märkte vi av Eddie i vecka 24+5 han hade gömt sig i min mage i alla dessa veckor =) Sen kom Enya =) å nu väntar vi en pojke till så jag tycker E namn är så svårt speciellt till kille. Tjej hade vi flera förslag på men kille vart de tvärnit på.. Vi har ju Elton som vi funderar på men vi har inte riktigt fastnat för de=)
  • lillbumbin

Oftast har de inte med storheten att göra utan huvudomfånget och Axelpartiet.Jag har fått 5 barn å alla har haft litet huvudomfång och smalt Axelparti. så de har inte varit några problem att föda. Däremot har en annan kompis till mig haft olika huvudomfång på sina barn å den som hade störst var minst men va jobbigast å föda, hennes största vägde 5,767 och var 56 cm.. min bm berättade för mig oxå att de kollar upp för att de inte ska bli nå komplikationer med barnet ifall de e för stort så kan de bli jobbigare för de att återhämta sig efter en förlossning. Jag har varit på tillväxt ul på alla mina barn å nr två vägde 4,105 å de tog 22 min med henne. Min näst minsta bebis tog två minuter från vattnet gick till hon låg på britsen.. Å ingen bm hann ta emot henne.

Svar på tråden BF april 2016