Inlägg från: mintuu |Visa alla inlägg
  • mintuu

BF april 2016

Bfapril2016 skrev 2015-10-29 18:55:05 följande:

Rolig tråd som jag måste börja följa :) Jag har BF 26 april, första barnet. Vi gjorde KUB test för två veckor sen så känner mig ganska lugn nu efter det, när man fått sett bebis. 30 november har vi rutinultraljudet. Nyfiken på om det är en pojke eller flicka så hoppas man kan se något då.

Skickar en bild från KUB ifall någon vill våga sig på en gissning  

Skönt o ha sett bebben :) när är du beräknad?
  • mintuu
    Bfapril2016 skrev 2015-11-02 20:53:14 följande:

Ja det känns jätteskönt :) Jag är beräknad 26 april. 

En dag innan mig :) jag är beräknad 27 april :)
  • mintuu
    Bfapril2016 skrev 2015-11-04 18:40:25 följande:

Spännande :) När har du RUL? Ifall du fått en tid dvs :) Vi har 30 november, tycker det känns som en evighet men hoppas tiden går fort :) 

Vi har den 2 december, men ska iväg imorn på ett extra ultraljud, ska bli så kul, men riktigt nervöst! Det känns riktigt segt o länge men ändå går de så fort :)
  • mintuu

Lite Depp inlägg men någon mer som märkt att kompisar tagit avstånd o sånt? Har en endaste som umgås me mig, först i början verkade alla tycka att de var så kul, sen när man inte va ute o söp me dom o så då drog dom sig undan.. Så nu sitter jag mestadels hemma efter jobbet, sjukt jobbigt, o blir ledsen så lätt !:/

• mintuu

Är i v 18 och har fruktansvärt ont i magen har haft de i ca 4 dagar samt i ryggen, ska man vänta eller åka in o kolla så allt är okej?

• mintuu
    Malla1 skrev 2015-11-19 14:25:56 följande:

Jag har haft exakt samma sak sen igår! Jag är i v.19

Usch är så tråkigt och jag blir så nervös funderar faktiskt på o åka o kolla så de ser bra ut!
  • mintuu

Vart o kollat nu allt såg bra ut, troligtvis foglossning :) så bara stå ut, använda värmekudde de funka någorlunda imorse :)

• mintuu
    Milleman skrev 2015-11-19 20:02:28 följande:

Jag hoppas du fick mer råd och tips än värmekudde? :) annars har jag massvis med tips :)

Värmekudde, ta de lugnt, sånt där bälte va väl typ de dom sa :s
  • mintuu
    bine87 skrev 2015-12-06 12:04:50 följande:

Allergi är inget jag oroar mig för. Det finns katter, hästar, hundar, höns, hö etc hos mina föräldrar och vi är födda och uppvuxna med katter och hundar ihop, till och med uppfödning av kattungar och valpar.

Är det någon här som skaffat katt och sen fått bebis?

Jag har en katt o de flyttar in en till i februari :) har inga barn än men första i april, och jag ser inga problem, allergi vet man ju aldrig men varken jag eller sambon ä allergiska, men katterna vet var dom har sin toalett även om det står en barnsäng i hemmet :) och mina två kommer inte få vara i sovrummet och vagnen kommer jag passa på sä dom inte lägger sig i bara för jag inte vill ha katthår i :) men det är vad jag kommer göra :)
  • mintuu

Ska till Ullared på onsdag och undrar om de ä nått man ska passa på o köpa spm man tjänar lite på liksom?:)

• mintuu

Snart 29 dec. äntligen får ja se den lilla igen! Ska bli så kul! Var på rul den 2dec så lite större ä den väl nu i v 23:) lite negativ känsla idag då man känner att alla ens vänner vänder eller va man säger, i början va de så gulligull o inget skulle ändras, nu får man aldrig följa me ut o hitta på nått för allt går ut på o supa tydligen bara då man kan umgås.. Och även fast jag sagt att jag gärna följer me som vanligt fast nykter. Och jag har försökt bjudit till själv också men funkar inte de heller :( Man blir o känna sig så ensam. Och ledsen, som tur är har ja min kära sambo som stöttar mig.. Förlåt för negativt inlägg :(

• mintuu

Första gången ja har såna kläder på mig använt sambons tröjor och inte viljat visa, skämms absolut inte för underverket i magen men tycker de ä jobbigt o bli större. Men nu får man acceptera de:) börjar ju se lite gravid ut iaf o inte vara knubbig ????
  • mintuu

Jag har reumatism o graviditeten, ska fråga om igångsättning eller snitt. Mår sjukt dåligt. Men är de bm man ska prata om eller ska ja prata me min reumatolog? Nån som har lite mer koll?

• mintuu

[quote=76248588][quote-nick]Milleman skrev 2016-01-19 23:05:56 följande:[/quote-nick]Min bm tar inga såna samtal med mig utan hänvisar till doktorn. Jag vet inte riktigt vad en reumatolog gör som inte en läkare gör men hen kanske kan skriva intyg om din situation.

Min läkare vill prata med mig om igångsättning men jag tycker det är så tidigt att besluta om sånt. Plus att om det är ett stort barn rekomenderas ju inte igångsättning. Så svårt.[/

Ja de ä ju jätte svårt, finns ju risker me sånt också som man vill veta mer om, men orkar inte göra nått nästan det är verkligen jätte jobbigt. Så ja vet inte va man ska göra, försöker läsa så om igångsättning men man hör ju massa olika så :s

• mintuu

Ont i ryggen och diarré, nått som ä normalt eller magsjukan som är o hälsar på ????? V.33

• mintuu

Är i v,34 har inatt vaknat flera gånger o av magvärk, kan inte ligga på höger sida eller på rygg, vänster sida går någorlunda bra, de liksom svider o hugger i magen, har även stickningar i underlivet, (testade mig

För urinväginfektion i veckan) är de normalt?:) tack för svar!:)

• mintuu
    Milleman skrev 2016-03-22 11:40:16 följande:

Men du känner bebisrörelser som vanligt?

Ja de gör ja :)
  • mintuu
    Milleman skrev 2016-03-22 12:08:59 följande:

Bra. För att ha ont och därtill inte känna bebisen brukar göra mig orolig. Vet inte alls vad du kan ha drabbats av. Var i magen gör det ont?

• mintuu

[quote=76464689][quote-nick]mintuu skrev 2016-03-22 12:25:23 följande:[/quote-nick][/quote]

Inte jag heller kan ju vara nå helt annat än me graviditeten men man blir ju så nojjig, mest på högersidan magen liksom så svårt o förklara :s

Svar på tråden BF april 2016