Inlägg från: pomperiposa |Visa alla inlägg
  • pomperiposa

BF april 2016

Malla1 skrev 2016-02-11 16:05:06 följande:

Jag är varken trött eller yr eller nånting sånt, jag har haft lågt blodvärde varje graviditet men tror aldrig jag legat såhär lågt, får väl se vad läkaren säger.

Det med SF mått är inget jag oroar mig för, men har alltid legat vid den nedersta kurvan alla andra gånger och då fått små bebisar förutom den sista som va lite större, så ja vet ju att man inte ska gå efter måttet men är ändå roligt att ja ligger helt annorlunda nu än förut, ja anser ju själv att ja har stor mage och känner mig sprängfärdig :)

Hoppas du kan få upp hb lite.
    Jag är också lite undrande det här med sf mått, jag har tidigare graviditeter legat under medel, men nu ligger jag exakt på, mina barn har varit 47,48 och 49. Funderar nu på om det kan bli en längre bebis eftersom sf-måttet är högre än tidigare, så vet inte riktigt vad det är för skillnad på att ligga under och precis på
  • pomperiposa
    Milleman skrev 2016-02-12 11:20:31 följande:
    Sf-måttet visar ju inte bara på hur stor bebisen är utan även på fostervattensmängd osv. De finns de som ligger högt på kurvan men får tillväxthämmade bebisar.
    Jo, så klart. Jag har däremot lagom med fostervatten, gjorde ul i v.32  
  • pomperiposa

Hej, jag har också ansökt om fp redan, gjorde lite paus i sommar för semesterdagar, de vill man ju inte ska brinna inne ansökte annars hela perioden, men får se när det blir inskolning o sånt, det går ju att ändra. Tänkte jobba till 24 mars, beräknad till den 4/4

• pomperiposa
    Topcom skrev 2016-02-15 11:49:20 följande:

Lite dum fråga kanske men vet någon från när man får ta semesterdagar? Nytt kalenderår är april antar jag? Då får jag ta de semesterdagar jag har tjänat in från året som har gått?jag hade ju semester i somras, men nu har jag fyra veckor att ta ut på nytt om jag vill? :)

Från april brukar man ha nya semesterdagar, jag tror standard är att man får cirka 25 (om man har arbetat hela tidigare år) och att det bara är 5 dagar som får sparas, men jag tror det kan skilja lite beroende på kollektivavtal och sånt.

Arbetsgivaren kan ha åsikter om att semesterdagarna ska tas ut på sommaren. 
  • pomperiposa
    AsaEriksson skrev 2016-02-15 12:11:54 följande:

Hej tjejer! Jag är helt ny här men tänkte sålla mig till skaran eftersom jag har BF 2 April :) finns det någon fb-grupp?

Hej och Välkommen! Vet inte om det finns någon fb-grupp, så hoppas någon annan som vet svarar på det

Jag har BF den 4 april
  • pomperiposa

Åh, vill berätta bara att jag var hos bm igår och lilltjejen har sjunkit ner, hon är ruckbar men ordentligt nere, så bm trodde inte att hon kommer att flytta på sig, känns så bra som om hon börjar göra sig klar

Det är 47 dagar kvar men det känns ändå som det börjar närma sig {#emotions_dlg.flower}

• pomperiposa

Tänkte bara höra om det är någon mer som upplever mer sammandragningar och mer värk dagen efter man har haft samliv (sex). Jag har inte sett några mönster tidigare graviditeter, men i den här känns det som att det blir mycket mer dagen efter. Mina senaste två barn föddes däremot bägge två dagen efter hade haft sånt gos, så där ser jag ett mönster. Jag vet att det finns något i spermierna som påverkar livmodertappen, men det känns inte som de ska göra det i vecka 34 redan. Visst borde jag inte behöva oroa mig?

• pomperiposa
    Milleman skrev 2016-02-19 15:27:56 följande:

Sånt skoj kan vi inte hålla på med pga min foglossning :P hahaha

Jobbigt, hade något som verkade vara foglossnig, grymt jobbigt och ont, gick ju knappt att gå, och väldigt ont i någon nerv som var i kläm, förstår att man tappar lusten då. Hoppas du får mindre ont snart. 
  • pomperiposa
    Nonym skrev 2016-02-19 13:06:36 följande:
    Inte dagen efter, men ibland i samband med sex.. vet inte vad det kan bero på?
    Ok, jag har hört att när man får orgasm är det naturligt med sammandragningar, så det är säkert för att man stimulerar. Känns väldigt bra att man börjar se ljuset i tunneln, bara 45 dagar kvar
  • pomperiposa
    Milleman skrev 2016-02-24 07:15:18 följande:

Jag vaknade inatt av att hjärtat slog så hårt och fort att det nog kunde höras utifrån. Fy vad rädd jag blev :O är det hjärtklappning? Aldrig haft innan. Vet att jag i drömmen precis innan blev arg, men har aldrig vaknat sådär ändå.
    Vågade knappt somna om. Är det något man bör kolla upp eller kan det bli så nu?
    Vi har det lite känslostressigt nu, min mans pappa är väldigt sjuk och kommer inte överleva länge. Kanske är stress? Hoppas inte bebisen far illa bara.

Låter som hjärtklappning, jag kan få problem med det vid extrem stress, försök varva ner, jag tycker lugn musik kan hjälpa. Du kan ju ringa bm och fråga vad hon tycker, bättre att fråga en gång för mkt än gång för lite. Jobbigt med din svärfar, framför allt nu när all energi behövs. 

Min ena arm har somnat ibland men inte så ofta, vaknade en gång av sendrag, aj så ont det gör. 40 dagar kvar för mig och ska arbeta en månad till, oj vad jag längtar {#emotions_dlg.flower}
  • pomperiposa

Känns som en väldigt skön tanke att få gnälla av sig. 
    Har ont i magen, så där som magkatarr, det stressigt på jobbet, jätteskönt att jag ska vara ledig imorgon, vet inte längre hur smart det var att planera jobba i två veckor till, är så stressad så det är sjukt, tror jag stressar upp mig extra bara av att jag är rädd för att stressa upp mig. Det blir så mkt sammandragningar och det är inte bra. Ska försöka ägna morgondagen åt att lyssna på musik, men måste hinna köpa en födelsedagspresent och skulle också behöva möblera om bland grejerna i källaren. Usch vad dum man är!

Bara tre veckor kvar lite drygt, har inte gått över med mina tidigare hoppas inte jag gör det med denna lilla tjej heller..{#emotions_dlg.flower} 

• pomperiposa

Hej, här har det varit fullt upp, lill-tjejen hade inte tålamod utan valde att komma till världen 3 veckor innan bf, hon mår bra och är bedårande, jag känner mig så lycklig <3

• pomperiposa
    Milleman skrev 2016-03-21 15:51:24 följande:

Oj grattis!! Har ni fått komma hem?

Vi fick lov att stanna 3 dagar eftersom hon räknades som prematur (med en dag). Nu är vi hemma och allt fungerar fint.

Tack för gratulationer!
Svar på tråden BF april 2016