Inlägg från: Nonym |Visa alla inlägg
  • Nonym

BF april 2016

Jag vill gärna vara med här!

Vi väntat mitt första och mannens fjärde barn. Beräknas komma 9:e april.

Har gjort ett VUL i vecka 7 och ett kub i vecka 14, allt såg bra ut och vi fick lägsta möjliga risk på samtliga kromosomavvikelser. Känner mig dock ändå nervös då vi hade ett MA i vecka 9 i slutet av juni och det var även pga av det vi fick vårt VUL då jag inte visste hur långt gången jag var då jag inte hade någon mens innan vi blev gravida igen.

• Nonym

Jag känner mig hemsk när jag läser om hur dåligt alla mår..

Själv har jag bara kräkts två gånger, men mått en del illa, främst mellan 3&5 på eftermiddagen, men då har det hjälpt med ett par kex och lite bubbelvatten/cola.

Nu är jag i v15 och har egentligen bara lite växtvärk och lite huvudvärk till och från.

Hoppas ni också kan få njuta av att vara gravida snart!!

• Nonym
    SarahJ skrev 2015-10-15 20:56:23 följande:

Jag har stödstrumpor på jobbet. Det känns mycket bättre på kvällen i benen. Jobbar med dementa så det är rätt så mycket spring.

Önskar man hade vetat det innan man jobbade 40 timmar på tre dagar.. står/går/bär/klättrar hela dagarna på jobbet och jag har haft så ont i mina ben och fötter att jag knappt kunnat sova den här veckan...
  • Nonym
    MariaOchNiklas skrev 2015-10-18 14:53:56 följande:

Har samma "problem" som dig med snabb förlossning. Sist när vi fick vår tvåa tog det mindre än två timmar från första värk tills att hon var ute. vi har minst 45 minuter till närmaste förlossning. Vi hann precis in och upp till förlossningen så kom hon i raketfart. Då kollade jag på klockan och räknade ut att från det jag ringde mina föräldrar och de hann komma hem till oss då de bor 200 meter från oss mitt i natten tills att hon var ute tog 1 timme och 5 minuter. Gissa om jag är orolig nu.

Jag har funderat på att begära snitt när jag ska föda, även fast det är mitt första barn. Mamma födde mig på mindre än två timmar (hennes första) och min syster kom innan första krystvärken, född hemma alltså, både mamma och min syster kunde ha dött. Jag var tre när det här hände och känner mig livrädd för att föda, iom att jag upplevde det hela ganska traumatiskt.

Hur tror ni sjukvården ser på det? Jag pratade med BM redan på inskrivningen och hon bokade in mig för aurora-samtal
  • Nonym

Kvinnorna i min släkt har det tyvärr väldigt lika vad gäller förlossningar och missfall, men även vad det gäller graviditeten i sig, och just där är det positivt, lätta graviditeter utan stora besvär.

Däremot vet jag att både mamma, mormor, moster och mins kvinnliga kusiner haft liknande problem med snabba förlossningar.

Jag kanske inte hade känt en så stor rädsla för att föda om jag inte varit med och upplevt det när min syster föddes, det var kalabalik hemma och mamma skrek och blödde, och pappa sprang runt som en yr höna och visste nog inte vad han skulle göra.

Jag har inte låst mig vid att jag "måste" ha snitt, men jag har oroat mig för förlossningen sen innan jag ens blev gravid, men jag hoppas att de tar min rädsla på allvar och inte försöker tvinga mig till något jag inte tror jag klarar av...

• Nonym
    bine87 skrev 2015-10-19 07:53:22 följande:

Jag är livrädd inför förlossningen. Hur mycket panik kommer jag ha när jag sitter här själv i lägenheten och börjar få värkar och ingen kan lugna mig. Det känns jätterörigt i mitt huvud. Massa oklarheter. Vem ska jag ha med till förlossningen osv.

Barnets pappa då?
  • Nonym
    Johaseli skrev 2015-10-19 08:48:05 följande:

Hej, jag och min sambo väntar vårt första barn och de är ju väldigt spännande och roligt! Är i vecka 14 , 13+0 och mina byxor har börjat strama och gör ont över magen. Är de normalt så här tidigt tänker jag ? Hoppas de är okej att jag hoppar in i tråden så här sent :) har RUL 27 november :)

Ja, det är fullständigt normalt

Är i vecka 16 och köpte byxor med resår för minst en månad sen
  • Nonym
    bine87 skrev 2015-10-19 21:17:45 följande:

Jag är ensamstående.

Ok, säker på att pappan inte vill vara med då?
  • Nonym
    bine87 skrev 2015-10-19 22:57:07 följande:

Han bor i USA. Jag önskar att han kunde och jag vill inget hellre än att han ska vara med även om vi har våra brak

bine87 skrev 2015-10-19 22:58:13 följande:

Men han bryr sig fortfarande om mig och vill veta om bebisen men han har fullt upp och svårt att tajma in liksom.

Ja.. då är det klart lite svårt.. min mamma var ensamstående när hon fick mig och det gick iaf bra

Men annars kanske du kan ha med dig en/ett förälder/syskon/vän? Om det är någon du känner dig trygg med och vill ha med så är det ju det viktigaste..
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-10-20 06:29:43 följande:

Säkert hjärnspöken men nu känner jag mig verkligen inte alls gravid :( tycker till och med den bula jag haft när jag ligger ner är mindre, kan det vara så?

Jag vet att det inte går att förhindra om missfall skulle ske men jag vill ju gärna veta liksom.

Vill gärna känna nånting.

Samma här.. men tror det beror på hur svullna tarmarna har varit också.. tur att man fick se den lilla på kuben, annars hade man nog trott att man bara inbillat sig att man är gravid :-P

Längtar till RUL den 13/11 (eller ska jag se det som otursdag?) Eller tills man faktiskt får känna av den lille i magen.
Svar på tråden BF april 2016