Inlägg från: Kristin89 |Visa alla inlägg
  • Kristin89

BF april 2016

Milleman, andra barnet, bf 24/4

Topcom, tredje barnet, bf 7/4

Malla1, femte barnet, bf 30/4

kvinna16780, BF 16 april, andra barnet.

Josefine85, tredje barnet, Bf 24/4

Nonym, första barnet, bf 9/4

Paro, andra barnet, bf 23/4

Emma90, andra barnet, bf 12/4

AsaEriksson, 2:a barnet, bf 2/4

Två prinsar, 5:e barnet BF 17/4

Flerattälska, andra barnet, bf 21/4

Emmmmm andra barnet. BF 20/4. Bebis kommer 12/4 dock.

Mysmilla, första barnet, bf 10/4

Becka1989, första barnet, bf 18/4

Kristin89, 3:e barnet, BF 7/4

• Kristin89

Mitt SF mått låg på 41 idag och är i v. 39.. Så det blir tillväxt UL imorgon eller på fredag! Någon som blivit igångsatt efter tillväxt UL för att bebis är väldigt stor?

• Kristin89
    Milleman skrev 2016-03-30 17:40:56 följande:

Det är ju lite olika vad som rekomenderas. På många håll avråds igångsättning vid stort barn medan det görs på andra ställen. Här i Gbg är det tal om att ta bort TUL vid misstänkt stora barn då de har rätt stor felmarginal (700 g).

Mitt sf-mått var 43 i v 41-42 med sonen. Han var stor. Men man kan ha stort sf-mått och normalstor bebis.

Jag kommer snittas denna gång pga stort barn. Eller hon blir bara större och större.

Lycka till! Det är ju en bonus att få göra ultraljud :)

Snittas man då istället eller tar man det som det kommer? Det kan ju vara vatten också, ska bli spännande och se hur stor lillen är :)

Hade stort SF mått med första och skulle på UL för det, men hann inte för han kom 8 dagar tidigare och vägde 4,4 kg.
  • Kristin89

I torsdags kom vår klimp ? 2,5 timmes värkarbete och 10 min krystvärkar! Blödde dock endel efteråt så blev inlagd efter att ha tappat av, kom hem igår.

4,5 kg och 53 cm :)

• Kristin89
    Josefine85 skrev 2016-04-06 18:37:17 följande:

Min med! Har regelbundna, kraftiga sammandragningar hela tiden, men de gör inte ont mer än bara ibland (inatt som mensvärk)!

Känns lurigt.. Med grabbarna har det liksom dragit igång med buller och brak.. Inga tvivel.. Nu är jag jätteosäker... Är det på G.... Eller har jag bara "pinvärkar"??!

Är det 3:e? Jag hade EXTREMA sammandragningar i ca 5 dagar innan som inte gjorde ont, mensvärk 1 dag innan. Som du säger va det ingen tvekan på de andra för mig heller, men har hört att 3:an är lite lurig :)
Svar på tråden BF april 2016