Inlägg från: Bfapril2016 |Visa alla inlägg
  • Bfapril2016

BF april 2016

Rolig tråd som jag måste börja följa :) Jag har BF 26 april, första barnet. Vi gjorde KUB test för två veckor sen så känner mig ganska lugn nu efter det, när man fått sett bebis. 30 november har vi rutinultraljudet. Nyfiken på om det är en pojke eller flicka så hoppas man kan se något då.

Skickar en bild från KUB ifall någon vill våga sig på en gissning  

• Bfapril2016
    ellami skrev 2015-10-29 19:32:58 följande:
    Ser ut som en pojke utifrån både nub och skallteorin tycker jag, men jag är å andra sidan ingen expert :D
    Välkommen till tråden och grattis till bebisen!
    Tack så mycket :) Jag och sambon tyckte också att det kändes som en kille utifrån ultraljudet vid KUB. Svårt att förklara men något med huvudformen kändes som att det inte var en tjej.. min spontana tanke utan att veta hur man kollar skallteorin och alla andra teorier som finns :) 
  • Bfapril2016
    mintuu skrev 2015-10-31 12:08:05 följande:
    Skönt o ha sett bebben :) när är du beräknad?
    Ja det känns jätteskönt :) Jag är beräknad 26 april. 
  • Bfapril2016
    Bozzy skrev 2015-11-02 09:19:56 följande:

Lämnar er nu. Fick kraftigt missfall i helgen så jag blev inlagd på gyn. Lycka till med era graviditeter.

Beklagar så mycket :(
  • Bfapril2016
    mintuu skrev 2015-11-03 15:07:35 följande:
    En dag innan mig :) jag är beräknad 27 april :)
    Spännande :) När har du RUL? Ifall du fått en tid dvs :) Vi har 30 november, tycker det känns som en evighet men hoppas tiden går fort :) 
  • Bfapril2016

Vi köpte en Brio smile med tillhörande babyskydd och bas i helgen men då det fortfarande är väldigt tidigt har vi sagt att vi ska hämta vagnen tidigast 1 mars (bf 26 april). För Babyproffsen var det ok att hålla vagnen på lager så länge och man skulle få pengarna tillbaka om något händer.. annars hade vi nog aldrig vågat köpa såhär tidigt.

Någon mer som känt hugg/stickningar i magen? Började för mig ganska kraftigt idag och det känns över hela magen. Var obehagligt att cykla hem från jobbet när det kändes så vid "cykelrörelser". Blir lite orolig då det nästan gör ont :( men å andra sidan är jag känslig och har noll smärttröskeln.. hur man ska fixa förlossningen är något jag redan fasar över :(

• Bfapril2016

Jag behöver förslag på pojknamn! Vi var på RUL i måndags och fick då veta att vi väntar en liten pojke, vilket vi båda hade på känn. Jag har sedan jag blev gravid letat pojknamn men inte fastnat för något.. tjejnamn har jag däremot haft hur många som helst på "lager", haha. 

Vill ha ett traditionellt namn (dvs inget som uppstått senaste 5-10 åren) men det måste också vara hyfsat internationellt. Jag är född i forna Jugoslavien och har mycket släkt världen över, bland annat i USA och Frankrike så det får gärna vara ett traditionellt svenskt namn men ska gå att uttala utomlands.

De förslag jag har än så länge är: Philip, Felix, Elliot, Vincent.
    Sambon har föreslagit Frank (vilket jag inte alls är förtjust i)

Kom gärna med fler förslag :) 

• Bfapril2016
    camillis86 skrev 2015-12-03 12:03:43 följande:

Om det hade blivit en pojke för min del hade det blivit en liten Filip, tycker det är jättefint! Gillar också namnet Edvin och Elliot! så dina namnförslag låter super i mina öron! :)

Ja jag tycker också det så nu gäller det väl bara att övertala sambon
  • Bfapril2016
    Milleman skrev 2015-12-26 21:31:50 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt hittills?

Jag tycker det börjat bli tungt nu sista veckan. Svårt att sitta och äta. Trycker upp mot lungorna. Och min foglossning är ordentlig nu.

Men bebisen sparkar som bara den. Igår så jag nästan tappade andan :D

Jag är i 22+4 och har gått upp 3-4 kg. Låter inte så mycket men känner STOR skillnad på kroppen, allt är mycket lösare haha
  • Bfapril2016

Jag hade också ringt. Var själv inne på vändningsförsök i måndags och har fått snittid 25 april vilket endast är en dag före bf. Läkaren sa då att känner jag minsta lilla innan dess så får jag ringa så jag får komma in och de får kolla om något startat. Hon sa också att de på sjukhuset räknar med att man är lite tjatig och kanske åker in i onödan ifall snittet planeras så nära bf.

De kommer säkert vilja att du kommer in eftersom det annars kan bli väldigt bråttom ifall du väntar för länge.. Tror de föredrar att ha lite tid på sig för att planera även ett akutsnitt. Har de tight med tid måste de ju söva dig så jag skulle ringa och höra redan nu även om du inte är säker :)

Svar på tråden BF april 2016