Inlägg från: Emma90 |Visa alla inlägg
  • Emma90

BF april 2016

Hej tjejer :)
    Jag hoppar gärna in här om det är okej. Jag och sambon väntar vårt andra barn med bf 12/4. Vi har en pojke på 13 månader här hemma så det blir inte mycket vilande för min del. Fick erbjudande om kub fast min ålder tack vare att det blir tajt mellan barnen. Fick en siffra på 1/23112 så vi blev jätte nöjda. Flick namn är vi överens om, blir en liten Hailey. Pojk namn va vi överens om men båda har börjat vela lite, men det är ju många månader kvar så ingen stress :)

• Emma90

Jag önskar också en snabb förlossning. Men det beror mer på att jag är lite rädd över hur jag ska ta en lång förlossning. Med sonen började vattnet sipra i vecka 35+1 sen fick jag ligga ine på sjukhuset i 4 dagar utan värkar och med några igångsättnings försök som inte gav några känningar alls. Men sista försöket innan det skulle bli snitt så sa det pang, från första lilla tecken tills han var ute gick på 4 timmar. Gjorde helvetes ont då värkarna inte avtog innan nästa kom men det gick så fort så hann inte tänka.

• Emma90
    Bozzy skrev 2015-11-02 09:19:56 följande:

Lämnar er nu. Fick kraftigt missfall i helgen så jag blev inlagd på gyn. Lycka till med era graviditeter.

Beklagar verkligen :(
  • Emma90
    becka1989 skrev 2015-11-03 15:55:08 följande:

Någon mer än jag som ständigt är näppt i näsan och hostig?? Har varit så från och till sen vecka 11

Här är en till. Egentligen har jag haft det problemet sen min första graviditet, fick då problemet runt vecka 9. Använde barn nässprey hela graviditeten. Dock gick inte min nästäppa tillbaka helt tack vare amningen och nu sitter jag här i vecka 18 imorgon och har samma problem fortfarande :(
  • Emma90
    Milleman skrev 2015-11-10 09:50:16 följande:

Då var jag 100% sjukskriven och kommer inte jobba mer innan förlossning.
    Fick göra ultraljud då jag har så ont nere i magen. Men bebis mådde bra! Däremot har jag en bristning i en stor muskel efter min cykelolycka för två veckor sen. Så det var inte konstigt att jag hade ont och tyvärr kommer det inte få chansen att läka när magen växer.
    Läkaren vill att vi i januari diskuterar igångsättning. Jag är inte så positiv till det :( har någon erfarenhet?

Jag blev igångsatt med min 1 åring. Han kom på tredje igångsättnings försöket 4 dagar efter att mitt vatten hade gått i vecka 35 utan värkar. Från första tecknet tills han låg på mitt bröst tog det 4 timmar :)
  • Emma90

Ja jag blev inlagd. Sen fick vi stanna sammanlagt 14 dagar för han va förtidig och liten, men det är ju en annan historia :)
    Men i det hela tittar jag tillbaka med en positiv bild :)
    Jag är mer orolig för hur en riktig förlossning kommer kännas/vara när det kommer ta såå många fler timmar att öppna sig än endast 3.

• Emma90

Idag va vi på rul, allt såg fint ut och det av en busig bebis som absolut inte ville samarbeta eller va med på foto, men tillslut fick vi denna bild ???? kön blir en överraskning men vi gissar på en pojke till????????

• Emma90

Föra graviditeten hade jag moderkakan i bakvägg, fick en pojke då. Denna gång är den också i bakvägg men vi vet inte kön :)
    Ganska roligt att dom flesta ska få flickor i denna tråd, i min sons tråd va det flest pojkar :)

• Emma90
    Nonym skrev 2015-12-14 20:16:56 följande:

Hur gör man för att söka havandeskapspenning?

Jobbar som montör/svetsare/grovplåtslagare och har ett extremt tungt yrke där man står upp hela dagarna. Mycket lyftande, bärande, slitande, bankande och slipande.

Känner inte att det är några problem än, men om det skulle bli? Hur funkar det om man blir beviljad havandeskapspenning men inte känner att man behöver ta ut det, går det?

Tacksam om någon hade nåt svar

Jag jobbar som CNC operatör och det är som ditt jobb med mkt lyftande, hög volym på omgivningen, slitande, tråg jobbyta m.m
    Jag ska också söka om gravpenning, fick det utan problem med Den blivande storebrorn. Bara för du får det beviljat av försäkringskassan så betyder det inte att du måste ta ut det, men om jag hade varit dig så hade jag gjort det för omgivningen är ju i sig inte så bra enligt mig i alla fall.

Jag vet dock inte riktigt hur det ska gå denna gång, är fortfarande mammaledig och är det till J ska skolas in på förskolan den 1/2. Ska försöka få gravpenning direkt där efter, men vet inte om det går ihop eller inte, men hoppas :)
Svar på tråden BF april 2016