Inlägg från: LovisaC1982 |Visa alla inlägg
  • LovisaC1982

BF april 2016

Hej allihopa!

Har aldrig skrivit nåt här tidigare men följt på håll då jag också väntat en liten april-bebis. Det är första barnet och allt är nytt och spännande och alla möjliga frågor snurrar. Nu hoppas jag att ni skulle kunna hjälpa mig med en fråga jag har... eftersom min bebis sitter med rumpan ner och vändningen misslyckades så har jag planerat snitt om två veckor men min kropp laddar redan. Blev förvånad vid vändningsförsöket i tisdags för dom frågade om jag har värkar eftersom ctg visade på regelbundna som jag känner som sammandragningar och ändå väntar dom två veckor med snitt.

Iaf har haft sammandragningar under minst 10 veckor som i helgen gick över till att göra ont (som magknip), mycket mensvärk och det hugger/strålar/ilar nere i fiffi. Massa flytningar sen två veckor tillbaka som jag tror även är slemproppen och idag gick dom över till lite rödbruna. Är inte orolig över det i sig men eftersom bebis ligger fel undrar jag om jag ändå ska ringa förlossning. Hur hade ni gjort?

Förlåt för världens längsta inlägg...

• LovisaC1982

Tack så mycket för alla svar, jag inväntar bara bil så ska jag ringa och rådfråga förlossning. Jag har bf den 23 april och snittet är planerat till den 20 april. Blev så ställd när dom la det så sent så jag bara tackade och gick hem typ.

Inget annat nytt här iaf förutom alla sammandragning och lite mensvärk .

• LovisaC1982

Liten uppdatering... ringde förlossningen och pratade med koordinatorn och hon tyckte allt lät fullt normalt, inget som behöver kontrolleras. Påtalade flera gånger att bebis sitter i säte och att det kanske är bra med en koll ändå men nä. Det är första barnet och även om det är nåt på gång så mår bebis bara bra av lite värkar var hennes svar. Har fått lite färgat på pappret när jag torkar mig på toa men enligt koordinatorn är det också normalt eftersom man är så känslig under graviditeten. Tycker lite synd om mig själv så efter maten åker chokladkakan fram, kommer inte våga ringa igen med risk att få prata med samma kvinna . Är dock glad att bebis är på gott humör iaf .

• LovisaC1982
    Milleman skrev 2016-04-07 18:28:01 följande:

Bor du i Gbg?

Blir du orolig så får du väl (tyvärr och jag är eg inte för det) säga att du har minskade fosterrörelser och färgat på pappret så kommer du nog få komma in på snabbkoll.

Jag sa ganska tydligt på mitt snittmöte att jag ville ha snitt minst en vecka innan bf.

Jo jag bor i Göteborg och dom skulle nog inte bli förvånad om jag ville kolla för minskade fosterrörelser. Har varit inne tre ggr tidigare för det och nu låter jag som världens mest oroliga människa men jag har aldrig fått en rejäl spark av min bebis för den sitter helt fastkilad på höger sida av magen med benen på nåt konstigt sätt under revbenen och huvudet är upptryckt i mitten mellan revbenen. Den kan liksom inte röra sig så jag blir glad varje gång jag känner nåt. Nä jag är väl egentligen inte orolig, jag har bara en fasa och det är att jag öppnar mig/vattnet går eller liknande så navelsträngen riskerar att hamna i kläm. Så länge bebis verkar nöjd så klarar jag att ha lite is i magen
  • LovisaC1982
    Josefine85 skrev 2016-04-07 19:49:52 följande:

Bör man förresten vara orolig ändå pga lugn bebis? Eller kan man anta att hon laddar batterierna?

Min bebis är jättesvår att ruska igång, om du har nåt riktigt kallt och sött som du kan äta helst glass eller liknande kan det vara en idé att testa. Annars är det bara att ringa förlossning så du får kolla, hellre en gång för mycket än att behöva oroa sig .
  • LovisaC1982
    Josefine85 skrev 2016-04-07 21:36:32 följande:

Vi är påväg in. Men jag kan ju inte låta bli att känna mig överflödig....

Jag har känt likadant när jag har varit in och kollat men alla har varit så gulliga och efteråt känns det väldigt bra. Bebis brukar dessutom komma igång efteråt och röja runt rätt duktigt och då känns det ännu bättre. Sist jag var in hade jag lyckats jaga upp mig själv så duktigt att blodtrycket var rätt igenom taket. Har en lurig bebis och vid det tillfället hade jag inte sovit på 3-4 nätter för jag hade bara legat och försökt känna nån rörelse.

Hoppas att allt går bra och att du får samma känsla efteråt .
  • LovisaC1982

Hej igen!

Ville bara ge en liten uppdatering... blev ju nekad kontroll i torsdags men kände mig inte bekväm med det så jag ringde min ordinarie barnmorska på fredag. Hon blev riktigt förbannad över hur jag hade blivit bemött och ordnade omgående kontroll. För att göra en lång historia kort så kom min lille kille med akut snitt 4 timmar senare. En stor liten kille på 3455 g och 49 cm. Vi mår bra rent så och allt flyter på men mentalt är jag väldigt trasig och ska be om hjälp för det.

• LovisaC1982
    Milleman skrev 2016-04-12 09:20:56 följande:

Så det hade startat redan? Bra att din bm tog tag i det och inte ignorerade det.

Stort grattis till din lille!! Försök njuta av honom och familjelivet och det härliga vädret han kom med :D

Tack så mycket, han är så fin vilket gör det dubbelt. Jag ligger och bara tittar på honom och njuter men ibland så dyker den fula tanken tänk om upp...

Jo det hade startat och jag hade börjat öppna mig, när dom kollade fick jag en blödning och sen var det bara att tuta och köra...
Svar på tråden BF april 2016