Inlägg från: Frida9876 |Visa alla inlägg
  • Frida9876

BF april 2016

Hej!

Jag hoppar in i tråden här lite sent, hoppas att det är ok. :) Jag gissar att många varit med från starten. Skönt att ha hittat en plats där man kan läsa om sådant man själv går igenom. :) Själv har jag BF i slutet av April.

Jag läste om den oro som finns de dagarna inte bebis rör sig så mycket. Jag har hittat en lösning som funkar för mig. Lyser jag med ficklampa på magen så kommer bebis igång direkt och rör sig. Så får man lite försäkring på att allt är som det ska. Det kanske funkar för er med? Dock gör jag det inte för ofta, för jag antar att bebis inte gillar det då den reagerar så starkt.

• Frida9876

Var hos BM idag. Järnvärdet hade sjunkit från 115 till 103, trots att jag ätit Niferex varje dag i flera månader. Så nu blir det dubbla Niferex och Blutsaft. Har känt mig outhärdligt trött senaste veckorna, och järnvärdet kan väl vara en del av förklaringen. 

Någon annan som har lågt värde? Hur mår ni?

• Frida9876

Vi kommer att ha storebror (4 år) på förskola mån-tor, 6 timmar per dag. Dock kommer vi ta lite extra lediga dagar när vi känner för det. När sonen var bebis vaknade han/jag 10 gånger per natt under låååång period och jag var därför väldigt trött på dagarna. Blir det samma denna gång med mycket nattvak, så tänker jag att det är svårt att vara vaken en hel dag och underhålla en 4-åring. 

• Frida9876
    Milleman skrev 2016-04-01 15:09:40 följande:

Bara jag som kniper för allt i världen nu då :P vill inte att det startar innan snittet.

Haha! Här knipps det också! :) 3 veckor kvar till BF nu och vi ska precis flytta, så jag vill komma på plats så mycket som möjligt innan bebis kommer. 

Sedan mår jag rätt så bra trots att jag är höggravid. Har precis slutat att jobba, så jag försöker ta den här tiden för att ladda kraft och ställa in mig på det som komma skall.
  • Frida9876

Vad har ni skaffat för täcke till era små? Jag är lite sent ute och shoppar bebisgrejer 8 dagar innan BF. :o Köpte ett täcke på Ikea, men ser nu att det rekommenderas från 1 år. Vad kör ni första tiden?

• Frida9876

Har läst här mer aktivt än vad jag skrivit. Men nu har min bebis kommit, på BF. :)

Vaknade på morgonen med regelbundna värkar. Åkte in till förlossningen efter två timmar. Innan en halvtimme var hon född. Det gick undan. :)

Svar på tråden BF april 2016